کد خبر: 121210
A

علیرضابیگی: در انتخابات گذشته بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس از رقبای رئیسی خواسته بودند از رقابت کنار بروند تا آقای رئیسی راحت تر به قدرت برسد

نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس یازدهم گفت: مجلس وظیفه نظارتی دارد و باید ورود جدی به موضوع داشته باشد. البته من از همان ابتدا مخالف این بودم که مجلس در انتخابات ریاست جمهوری دخالت کند و نمایندگان از آقای رئیسی بخواهند در انتخابات حاضر شود. در این باره بیش از ۲۰۰ نمایندگان مجلس از رقبای آقای رئیسی خواستند از دور رقابت به نفع او کنار بروند و اجازه بدهند آقای رئیسی به قدرت برسد. این موارد کارکردهای اشتباهی بود که اکنون باعث دوگانگی شده است.

علیرضابیگی: در انتخابات گذشته بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس از رقبای رئیسی خواسته بودند از رقابت کنار بروند تا آقای رئیسی راحت تر به قدرت برسد

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد علیرضا بیگی، عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس یازدهم با انتقاد از انتصابات فامیلی در دولت رئیسی گفت: طبق مشاهدات انتصابات فامیلی صورت گرفته در دولت، سزاوار جمهوری اسلامی نیست و با وجودی که آقای رئیسی به مسئولان مربوطه تذکر داده است، اما چنین انتصاباتی در حال انجام است. 

او ادامه داد: این انتصابات خواست دولت نیست و مشکل نفسانی وزرا و مدیرانی است که چنین شرایطی را برای دولت پیش آورده اند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با تاکید بر اینکه مقابله و واکنش به چنین انتصاباتی در دولت، کار دستگاه های نظارتی از جمله مجلس است، افزود: این وظیفه ما به عنوان نمایندگان مجلس است که در این شرایط بیشتر روی نظارت ها جدی شویم و با اعمال نظارت و مراقبت ها جدی تر عمل کنیم تا شاهد چنین انتصابات پر حاشیه ای نباشیم.

علیرضا بیگی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد بین مجلس و دولت در این باره تنش ایجاد شود؟ چرا که برخی نمایندگان نسبت به این انتصابات واکنش نشان داده و معترضند، گفت: مجلس وظیفه نظارتی دارد و باید ورود جدی به موضوع داشته باشد. البته من از همان ابتدا مخالف این بودم که مجلس در انتخابات ریاست جمهوری دخالت کند و نمایندگان از آقای رئیسی بخواهند در انتخابات حاضر شود. در این باره بیش از ۲۰۰ نمایندگان مجلس از رقبای آقای رئیسی خواستند از دور رقابت به نفع او کنار بروند و اجازه بدهند آقای رئیسی به قدرت برسد. این موارد کارکردهای اشتباهی بود که اکنون باعث دوگانگی شده است. 

او تاکید کرد: اما ما به عنوان نمایندگانی که در این باره دخالتی نداشتیم، حتما از بعد نظارتی مجلس به طور جدی به مقوله انتصابات فامیلی در دولت ورود می کنیم.

علیرضا بیگی همچنین در پاسخ به انتصاب پر حاشیه فیضی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی ابراهیم رئیسی به مجلس نیز اظهار کرد: البته معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس، انتخابی فامیلی نیست، اما حکایت از تصمیم تیمی دارد که متکی به این انتخاب است. انتخابی که از سوی جامعه مورد انتقاد جدی قرار گرفته و انتقاد بجا و درستی است. 

نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس یازدهم در پایان افزود: به همین دلیل سعی داریم به طور جدی به موضوع انتصابات فامیلی دولت ورود کنیم و وظیفه نظارتی خود را انجام دهیم، چرا که در غیر این صورت نمی توانیم پاسخگوی انتقادات افکار عمومی باشیم.

منبع: مدارا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر