کد خبر: 121228
A

ضرغامی: همه آیات قرآنی و احادیث حوزه گردشگری را جمع‌آوری کرده‌ام/ با هرکسی که بخواهد هزار میلیارد تومان در بخش گردشگری سرمایه‌گذاری کند جلسه می گذارم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: گردشگری بیماری است که نیاز به شوک دارد و باید زیرساخت‌های لازم آن ایجاد شود. اگر این بیمار بیدار شود می‌تواند کشور را نجات دهد.

ضرغامی: همه آیات قرآنی و احادیث حوزه گردشگری را جمع‌آوری کرده‌ام/ با هرکسی که بخواهد هزار میلیارد تومان در بخش گردشگری سرمایه‌گذاری کند جلسه می گذارم

به گزارش دیده بان ایران؛ عزت الله ضرغامی در نشست امروز خود با اعضای اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: بخش خصوصی باید در همه حوزه‌های گردشگری حضور داشته باشد. گردشگری بیماری است که نیاز به شوک دارد و باید زیرساخت‌های لازم آن ایجاد شود. اگر این بیمار بیدار شود می‌تواند کشور را نجات دهد.

وی افزود: ما کار خود را از خود وزارتخانه آغاز کرده‌ایم، بسیاری از موانع داخل وزارتخانه است‌. باید در نگاه و روش‌های انجام تحول داشته و ساختارشکنی صورت بگیرد اما هر قدمی که می‌خواهیم برداریم، موانع زیادی حتی از داخل وزارتخانه ایجاد می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: آقای عبدالملکی از فقه گردشگری صحبت کردند. من در زمان ورود به وزارت همه آیات قرآنی و احادیث را در مورد این حوزه جمع‌آوری کرده‌ام و نیازی به فقه ندارد. مشکل فعلی ما در این مورد فقه و قانون نیست. امروزه در دنیا یک قانون تصویب می‌شود و رویه‌های مختلف برای اجرای آن تبیین می‌شود. ما در یک مورد سطح آب آن می‌نویسیم اما رویه‌ها را رها می‌کنیم.  باید در این موارد تحول صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: یکی از شقوق ما گردشگری کوهنوردی و ماجراجویی و همچنین گردشگری سلامت است که باید به آنها توجه شود.

 

ضرغامی گفت: هرکسی که بخواهد بیش از هزار میلیارد تومان در بخش گردشگری سرمایه‌گذاری کند و تسهیلات نمی‌خواهد من شخصاً با او جلسه می‌گذارم. وقتی گفته می‌شود که میزان نقدینگی در جامعه زیاد است مسلماً یکی از راه‌های آن این است که این نقدینگی به سمت سرمایه‌گذاری هدایت شود. به جای چاپ پول در حد هزار هزار میلیارد تومان آن هم بدون خلق ثروت باید سرمایه‌گذاری تقویت شود. کسی که می‌خواست ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان در گردشگری شیراز سرمایه‌گذاری کند نمی‌توانست با استاندار ملاقات داشته باشد. موانع مشخص است و توانمندی لازم در این مورد نیز وجود دارد و انشاالله همه این موارد را حل خواهیم کرد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر