کد خبر: 121303
A

واکنش عضو کمیسیون امنیت مجلس به برگزاری دادگاه آبان ۹۸ در انگلیس

نوش آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم نسبت به برگزاری دادگاهی موسوم به دادگاه بین المللی مردمی آبان در انگلیس واکنش نشان داد.

واکنش عضو کمیسیون امنیت مجلس به برگزاری دادگاه آبان ۹۸ در انگلیس

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین نوش آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم درباره برگزاری دادگاهی موسوم به دادگاه بین المللی مردمی آبان در انگلیس و پاسخ به اینکه آیا بهتر نبود این دادگاه رسیدگی در کشور خودمان برگزار می شد تا بهانه ای دست دشمنان ندهد، به سایت دیده بان ایران گفت: این موضوع را باید در حوزه امنیتی و قضایی مورد بررسی قرار دهیم. موضوع پیچیده ای است. این مسئله ابعاد امنیتی، سیاسی و حقوقی دارد و حتما باید نهادهای حقوقی و قضایی کشورمان نسبت به این اتفاقات پیگیری جدی تری داشته باشند.

او ادامه داد: البته برای تامین امنیت کشور و حقوق ملت باید حساسیت بیشتری به خرج داد چرا که امنیت برای کشور ما یک مسئله حیاتی است و ما امنیت را پایه پیشرفت و ترقی جامعه می دانیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توصیه ای به مسئولان امنیتی کشور بیان کرد: مسئولان دست اندرکار در امر امنیت کشور باید با هم گرایی و هماهنگی بیشتر اولا از بروز حوادث مشابه جلوگیری کنند؛ دوما با مسببین و عوامل این نوع حوادث برخورد کنند؛ سوما با برنامه ریزی صحیح مراقب باشند بستر بروز و ظهور اینگونه اتفاقات در کشور فراهم نشود تا دشمنان از آن سواستفاده کنند.

نوش آبادی در پاسخ به این پرسش که آیا تخلف و کوتاهی در این باره از سوی مسئولان مربوطه صورت گرفته است؟ گفت: باید از حوزه های مربوطه در این باره سوال شود که آیا در مواجهه با این موضوع تخلفاتی صورت گرفته است یا خیر. من در جریان این امر نیستم و به این حوزه ورود نمی کنم.

نماینده مردم ورامین، پیشوا وقرچک در مجلس یازدهم با قبول این نکته که برخی اظهارنظرات مسئولان درباره وقایع آبان ۹۸باعث دلخوری و تهیج افکار عمومی شده است، اظهار کرد: باید نوع صحبت ها و مطالبی که مسئولان در این باره بیان می کنند بسیار دقیق، بی حاشیه، با متانت و بدون هرگونه تنش و احساس بیان شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: من هم معتقدم نوع واکنش ها و برخوردهای مسئولان و افراد دست اندرکار یا افراد صاحب نظر در این زمینه مهم است. ما حوادث زیادی را در گذشته داشته ایم که اظهارنظر برخی مسئولان کشور آن را تشدید کرد. مثل قضایا و جریانات سال ۸۸ که برخی اظهارات غیرمسئولانه به تشدید آن اتفاقات و چالش ها و ناامنی ها دامن زد. 

این نماینده چنددوره مجلس در پایان به همکاران و مسئولان مربوطه پیشنهاد کرد که اظهارنظراتشان درباره وقایع آبان ۹۸ سنجیده، حساب شده و منطبق بر منافع ملت و به دور از احساس و چالش بیان شود تا احساسات مردم را خدشه دار نکند.

منبع: سایت دیده بان ایران 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر