کد خبر: 121321
A

اصغر سلیمی : ما از رئیسی انتظار شایسته‌سالاری و عدالت محوری داشتیم

نماینده مردم سمیرم در مجلس، گفت: انتظار داریم که حتما برای بحث به کارگیری نیروها در مدیریت‌ها یک شاخص‌هایی تعیین شود تا طبق آن شاخص‌ها، ان‌شاءالله بقیه وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها بتوانند این کار (انتصابات) را انجام دهند.

اصغر سلیمی : ما از رئیسی انتظار شایسته‌سالاری و عدالت محوری داشتیم

به گزارش دیده بان ایران؛ اصغر سلیمی نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی درخصوص برخی انتصاب‌های فامیلی و خانوادگی و همچنین انتصاباتی که تناسبی میان کارنامه و تخصص فرد با محل ماموریت ندارد، گفت: بحث بکارگیری نیروها در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها باید بر اساس شایسته‌سالاری، تخصص و تعهد باشد، این سه ویژگی اولویت‌های مهمی هستند و نباید نسبت به آن اغماض داشت.

وی افزود: بعضی از مراکز هستند که یک سری شاخص‌ها را مشخص کرده‌اند و دستورالعمل‌هایی دارند که فرد باید بعضی از خدمات را انجام داده و بعضی مراحل را سپری کرده باشد تا بتواند در سامانه ثبت‌نام کند و درخواست کند تا مسئولیتی را برعهده بگیرد. در آنجا بعد از ثبت‌نام در سامانه، کارنامه و صلاحیت فرد بر اساس شاخص‌ها بررسی شده و نتیجه تعیین می‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه بیان کرد: اکنون در تامین اجتماعی هم روند انتصابات به همین صورت است و کسانی که قصد تصدی مسئولیت دارند، نسبت به آن‌ها بر اساس یک شاخص‌هایی که تعیین شده و با توجه به نمره فرد، تصمیم گرفته می‌شود.

سلیمی با اشاره به انتصابات دولت در ماه‌های آغازین شروع به کار، اظهار داشت: متاسفانه ما در دو سه ماه شاهد این هستیم که انتصاباتی که انجام می‌شود برخی از آن‌ها اصلا تخصص یا تجربه کافی در آن حوزه ندارند. برخی هم هستند که در آن وزارتخانه یا سازمان نیستند و از جای دیگری آمده‌اند که این‌ها تا بتوانند با آن شرایط وفق پیدا کنند، زمان سپری می‌شود تا وفق پیدا کنند.

وی افزود: وقتی مدیری در یک مجموعه‌ای منصوب شود و کسانی که در سلسله مراتب ذیل ایشان تعریف می‌شوند و صاحب تخصص و تجربه کاری در آن حوزه هستند، ببینند که فردی که در رأس مجموعه حضور دارد از شایستگی لازم برخوردار نیست، آن‌ها هم انگیزه کارشان کم می‌شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: ما از دولت آقای رئیسی انتظار داشتیم که بحث عدالت‌محوری و شایسته‌سالاری‌ را که مطرح کردند، در زمینه انتصابات در مسیر همان عمل کنند و حتما به تخصص و تعهد و اینکه فرد در همان وزارتخانه و تخصص خود بتواند رشد کند، توجه داشته باشند. همچنین برای انتصاب مدیران نیاز است که یکسری شاخص‌ها تعیین شود و اگر انتصابات براساس معیارهای کارشناسی رقم نخورد، وجهه‌ای که دولت در ابتدا داشت مقداری تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی گفت: انتظار داریم که حتما برای بحث به کارگیری نیروها در مدیریت‌ها یک شاخص‌هایی تعیین شود تا طبق آن شاخص‌ها، ان‌شاءالله بقیه وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها بتوانند این کار (انتصابات) را انجام دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر