کد خبر: 121334
A
دیده بان ایران:

خبرگزاری نزدیک به سپاه: مسالمت آمیز بودن اعتراضات مردم در زاینده رود حاصل اعتماد مردم به رئیسی بود/ مردم در این تجمعات برخلاف آبان 98 شیرینی پخش می کردند

خبرگزاری فارس با انتشار گزارشی مدعی شده است که چون مردم اصفهان به رئیسی اعتماد دارند، تجمعات اخیر مسالمت‌آمیز برگزار شد. این رسانه حامی دولت همچنین مدعی شد که تعداد معترضین اخیر در زاینده رود 100هزار برآورد شده که اگر به سمت اغتشاش می رفت به بحران بزرگ امنیتی در کشور تبدیل می شد.

خبرگزاری نزدیک به سپاه: مسالمت آمیز بودن اعتراضات مردم در زاینده رود حاصل اعتماد مردم به رئیسی بود/ مردم در این تجمعات برخلاف آبان 98 شیرینی پخش می کردند

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه با انتشار گزارشی مدعی شده است که چون مردم اصفهان به رئیسی اعتماد دارند، تجمعات اخیر مسالمت‌آمیز برگزار شد. این رسانه حامی دولت همچنین مدعی شد که تعداد معترضین اخیر در زاینده رود 100هزار برآورد شده که اگر به سمت اغتشاش می رفت به بحران بزرگ امنیتی در کشور تبدیل می شد.

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود ضمن اشاره به آنچه در آبان 98 رخ داده نوشت: آنچه مشهود بود اینکه مردم برای جلوگیری از این امر به صورت خودجوش این اعتراض را مدیریت انتظامی کردند و با تشکیل انتظامات مردمی، از سوءاستفاده هر عنصر اغتشاشگری که در سال‌های گذشته چنین تجمعاتی را به بستری برای به آشوب کشیدن کشور تبدیل می‌کردند، جلوگیری شد و حتی بر اساس گزارش ها شیرینی و غذا نیز در بین تجمع کنندگان توزیع می شد. اتفاقی که در تجمعات 8 سال گذشته دقیقا برعکس بود و معمولا چنین تجمع‌هایی هزینه بار بود.

تجمعی از این جنس 30 آبانماه در شهرکرد هم رخ داد و مردم این شهر نیز در مطالبه حق‌آبه خود به یکی از میادین اصلی این شهر آمده و تجمع کردند ولی بار دیگر با مدیریت مردم این تجمع جنس ناآرامی به خود نگرفت و رسانه ها نیز به طور کامل به پوشش آن پرداختند. براساس اخبار، این تجمع که حدود یک ساعت طول کشید بدون دخالت پلیس و به صورت مسالمت آمیز برگزار شد و به پایان رسید.

این رسانه اضافه کرد: کم کردن فاصله رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور با مردم در جریان سفرهای استانی و دیدارهای سرزده و همچنین عدم روحیه تبختر و غرور به این فضا کمک شایانی کرده و می‌کند.

بی شک اگر در طول 8سال گذشته و در دولت‌های یازدهم و دوازدهم این همراهی و همدلی با مردم بود، آن اتفاقات تلخ نیفتاده بود.

24 آبان 98 به یکباره اعلام شد که بنزین افزایش یافته است و مردم صبح آن روز با مراجعه به پمپ بنزین‌ها متوجه شدند بنزین آزاد سه برابر افزایش قیمت داشته است. اتفاقی که همه شئون اقتصادی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می داد. اولین اعتراضات از همان روز شروع شد و مردم از اینکه از سوی دولتمردان هیچ انگاشته شده‌اند دلخور بودند.

گفتنی است این گزارش در حالی منتشر می شود که به گفته بسیاری از فعلان اجتماعی انتخاب پهنه زاینده رود برای برپایی اعتراض به دلیل هوشمندی مردم بود چرا که آنها اعتقاد داشتند که انتخاب این محل باعث شد تا دیگر کسی با کسانی از خارج از گستره مردم اعتراضات را به خشونت نکشاند. همچنین در دست گرفتن پلاکارد «ما اغتشاشگر نیستیم کشاورزیم» کنایه ای بود به نهادهای امنیتی تا بگویند اجازه اغتشاش به آنهایی که هر تجمع اعتراضی را به بیراهه می کشانند را نخواهیم داد.

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر