کد خبر: 121491
A
در گفت و گو با دیده بان ایران:

واکنش عضو کمیسیون آموزش مجلس به زدوبند دولت با نمایندگان درباره «یوسف نوری» / فلاحی: گزارش روزنامه جمهوری اسلامی کذب محض است/ وزیر آموزش و پرورش باید «اقتصاد» بلد باشد

عضو کمیسیون آموزش مجلس یازدهم درباره گزینه سوم ابراهیم رئیسی برای وزارت آموزش و پرورش به دیده بان ایران گفت: بنده به عنوان یکی از اعضای کمیسیون آموزش و نماینده مجلس شورای اسلامی از روزنامه جمهوری اسلامی می‌خواهم شان خبر رسانی خودش را حفظ کند و بی جهت مسائل کذب را منتشر نکند. این هفته که آقای یوسف نوری معرفی شدند همه نمایندگان حوزه انتخابی ایشان در کشور پراکنده هستند و هیچکدام در تهران فعالیت ندارند تا این زد و بندها صورت بگیرد.

واکنش عضو کمیسیون آموزش مجلس به زدوبند دولت با نمایندگان درباره «یوسف نوری» / فلاحی: گزارش روزنامه جمهوری اسلامی کذب محض است/ وزیر آموزش و پرورش باید «اقتصاد» بلد باشد

دیده بان ایران- بیش از 100 روز از دولت انقلابی و بیش از دو ماه از شروع سال تحصیلی جدید گذشته است اما هنوز صندلی مهم‌ترین وزارت‌خانه کشور خالی است. با عدم رای‌آوری دو وزیر پیشنهادی پیشین ابراهیم رئیسی این بار با پیشنهاد یوسف نوری به عنوان وزیر آموزش و پرورش موج جدیدی از جنجال‌ها و حاشیه‌ها در خصوص دولت سیزدهم مطرح شده است.

 

با وجود اظهارات برخی از نمایندگان مجلس در روزهای گذشته مثل شیوا قاسمی‌پور مبنی بر اینکه یوسف نوری هم جزء گزینه‌های مورد تایید نیست این بار روزنامه جمهوری اسلامی در گزارش صبح امروز خود اذعان کرده است که «حامیان گزینه سوم وزارت آموزش و پرورش به نمایندگان استان‌ها در مجلس وعده داده‌اند در صورتیکه رأی اعتماد بدهند، انتصاب مدیران کل استان‌ها با نظر آن‌ها صورت خواهد گرفت.» این ادعاهای روزنامه جمهوری اسلامی باعث واکنش های گسترده‌ای در فضای مجازی شده است.

در همین خصوص با احمدحسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس یازدهم به گفتوگو نشستیم که مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانیم.

*آقای فلاحی! روزنامه جمهوری اسلامی امروز در گزارشی نوشته است که «حامیان یوسف نوری به نماینده‌ها گفته‌اند به یوسف نوری رای بدهید تا در انتصاب مدیران کل استان‌ها از مشا نظرخواهی شود!» نظر شما در این خصوص چیست؟

 

این اظهارات روزنامه جمهوری اسلامی کذب محض است. بنده به عنوان یکی از اعضای کمیسیون آموزش و نماینده مجلس شورای اسلامی از روزنامه جمهوری اسلامی می‌خواهم شان خبر رسانی خودش را حفظ کند و بی جهت مسائل کذب را منتشر نکند. این هفته که آقای یوسف نوری معرفی شدند همه نمایندگان حوزه انتخابی ایشان در کشور پراکنده هستند و هیچکدام در تهران فعالیت ندارند تا این زد و بندها صورت بگیرد از سویی دیگر آنقدر مشکلات حوزه انتخابی این افراد زیاد است که دیگر فرصت چنین کارهایی را ندارند.

 

*آقای فلاحتی! امروز جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در گفت‌وگویی عنوان کرده‌اند که «ویژگی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش این است که به موضوعات اقتصادی تسلط دارد» به نظر شما آیا نباید وزیر آموزش و پرورش بیشتر از مسائل اقتصادی، بر روی وضعیت آموزشی و فرهنگی کشور تسلط داشته باشد؟

 

 

مشکلات الان آموزش و پرورش در کنار مسائل فرهنگی و آموزشی مشکل اقتصادی است. الان بحث صندوق ذخیره و رتبه بندی معلمان، سرانه مدارس، کمبود معلم و نیروهی خدماتی همه این ها به نوع مدیریت اقتصادی برمی‌گردد. به نظر بنده کسی می تواند این مسائل را حل و فصل کند که به مسائل اقتصادی مسلط باشد.

 

 

*نظر شما در خصوص وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چیست؟

 

ان‌شاءالله روز شنبه ارزیابی‌های لازم را انجام می‌دهیم و بعد اظهارنظر خواهم کرد.

 

*آیا در این مدت اطرافیان آقای نوری با شما تماسی داشته‌اند؟

 

خیر، هیچ تماسی صورت نگرفته است.

منبع: دیده بان ایران- نازیلا معروفیان

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر