کد خبر: 121582
A

آمریکا: اعراب خلیج‌فارس عاشق برجام نیستند ولی با احیای آن موافقند

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفته است کشورهای عرب منطقه خلیج فارس آماده اند که در صورت بازگشت ایران به تعهدات خود در برجام، روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با ایران را گسترش دهند تا ایران هم از نظر دیپلماتیک و هم از نظر اقتصادی در منطقه مشارکت داشته باشد.

آمریکا: اعراب خلیج‌فارس عاشق برجام نیستند ولی با احیای آن موافقند

به گزارش دیده بان ایران؛ رابرت مالی که به تازگی از سفر به کشورهای منطقه خلیج فارس بازگشته است در مصاحبه با رادیوی ان پی آر آمریکا مدعی شده است کشورهای عرب چندان شیفته توافق برجام نیستند اما حالا متوجه این واقعیت هستند که نبود این توافق به معنای گسترش برنامه هسته ای ایران و رفتار منطقه ای خصمانه تر ایران است.

به گفته این مقام آمریکایی تمام کشورهای منطقه خلیج فارس موافقند که درحال حاضر بازگشت به برجام حیاتی است.

مالی در این مصاحبه یک بار دیگر تاکید کرده است "آمریکا حاضر است به برجام بازگردد و تمام تحریم هایی را که با این توافق تناقض دارند لغو کند .بنابراین اگر ایران خواستار بازگشت به برجام است راه آن باز است."

مالی گفته آمریکا با خروج از برجام بحران را به خود نزدیک تر کرده است و تراژدی ماجرا ان است که این کار رییس جمهوری سابق آمریکا به جای دورتر کردن. مشکلات احتمالی بعد از اتمام ضرب الاجل های برجام بوده آمریکا را به این بحران ها نزدیک تر کرده است.

منبع: انتخاب

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر