کد خبر: 121600
A

نماینده مجلس: اگر حقوق مدیران پتروشیمی امیرکبیر شامل اضافه کاری و سایر مزایا باشد «نجومی» به حساب نمی آید

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: اگر فیش‌های حقوقی مدیران پتروشیمی امیرکبیر صرفا شامل حقوق این افراد بوده و شامل پاداش نشود، یک امر خلاف صورت گرفته اما اگر پاداش بهره‌وری، اضافه‌کاری و سایر مزایا را نیز شامل شده باشد ایرادی صورت نگرفته است.

نماینده مجلس: اگر حقوق مدیران پتروشیمی امیرکبیر شامل اضافه کاری و سایر مزایا باشد «نجومی» به حساب نمی آید

به گزارش دیده بان ایران؛ علی بابایی کارنامی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به انتشار فیش حقوق‌های نجومی تعدادی از مدیران پتروشیمی امیرکبیر که با واکنش گسترده‌ای روبرو شد، اظهار کرد: مجلس هنوز به جزئیات این مسئله ورود پیدا نکرده، اما روز یکشنبه به بررسی این موضوع پرداخته خواهد شد.

علی بابایی کارنامی با بیان این مطلب افزود: در ابتدای امر باید بررسی کرد که آیا پرداخت این حقوق‌ها بر مدار قانون صورت گرفته است یا خیر.

وی ادامه داد: اگر این فیش‌های حقوقی صرفا شامل حقوق این افراد بوده و شامل پاداش نشود، یک امر خلاف صورت گرفته اما اگر پاداش بهره‌وری، اضافه‌کاری و سایر مزایا را نیز شامل شده باشد ایرادی صورت نگرفته است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: لازمه جلوگیری از بروز چنین تخلفاتی، دقت در قانون‌نویسی است و مجلس موظف است تکلیف پرداخت مزد افراد را مشخص کند و همچنین این موضوع باید روشن شود که سقف و کف دستمزدها در شورای عالی دستمزد در دولت گذشته چگونه صورت گرفته است.

بابایی کارنامی تاکید کرد: نکته‌ای که در حال حاضر برای ما اهمیت دارد این است که اگر این اتفاقات خارج از ضوابط و آیین‌نامه صورت گرفته باشد حتما باید با خاطیان برخورد شود و حتی با مدیران بالادستی آنان نیز باید به شدت برخورد کرد چرا که وقتی تبعات چنین خطاهایی را مدیران بالادستی بپردازند دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

وی در پایان با بیان اینکه این موضوع در کمیسیون اجتماعی و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: در صورت محرز شدن خطاهای صورت گرفته، متخلفین به مردم معرفی خواهند شد.

منبع: ایسکانیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر