کد خبر: 121703
A

زیدآبادی: اگر مذاکره با آمریکا تحقیر است، وین چه می‌کنید؟

احمد زیدآبادی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی در یادداشتی به سخنان حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان که به تیم مذاکرات ایران توصیه کرده بود: «تحقیر آمریکا و مخالفت با نشست رو در رو با تیم هسته‌ای آن کشور، کمترین اقدام است» واکنش نشان داد.

زیدآبادی: اگر مذاکره با آمریکا تحقیر است، وین چه می‌کنید؟

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد زیدآبادی در واکنش به مقاله امروز حسین شریعتمداری نوشت: کیست در این دنیا که نداند تمام داستان مذاکرات وین تلاش برای بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم‌های اقتصادی آن کشور علیه ایران است؟

در حقیقت، مذاکره با طرف‌های غیر آمریکایی برجام در وین، صرفاً وسیله و در واقع بهانه‌ای برای کمک به توافق ایران و آمریکا بر سر برجام است.

حال در چنین وضعیتی مدیر مسئول روزنامۀ کیهان نوشته است: "ادامه تحقیر آمریکا و مخالفت با نشست رو در رو با تیم هسته‌ای آن کشور، کمترین اقدامی است که از تیم هسته‌ای کشورمان انتظار می‌رود."

خب اگر قرار به تحقیر آمریکاست، اصلاً چه نیازی به مذاکرات وین؟ چه نیازی به این همه اصرار برای بازگشت آمریکا به برجام؟ چه نیازی به درخواست از آمریکا برای لغو تحریم‌ها؟

معمولاً طرفی را در این دنیا می‌توان "تحقیر" کرد که مطلقاً نیازی به او نباشد. حال آیا نیازی به آمریکا برای لغو تحریم‌ها در میان نیست؟ اگر نیست در وین چه می‌کنید؟

این رفتارها مصداق ضرب‌المثل "حمام رفتن و از خزینه پرهیز کردن" است و فقط مسیر توافق را به زیانِ ایران سخت‌تر و طولانی‌تر می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر