کد خبر: 121759
A

زاهدی، نماینده مجلس: در آینده تاکسی‌ها به پهپادها تبدیل می‌شوند

وزیر دولت محمود احمدی نژاد و نماینده مردم کرمان در مجلس انقلابی یازدهم می گوید: امروز شاهد هک‌ شدن سامانه‌ها و سیستم‌های کشورها در بخش‌های مختلف هستیم که این هک کردن‌ها نوعی جنگ است «جنگ سایبری». در دنیای دیجیتال آینده جنگ سایبری بسیار جدی است.

زاهدی، نماینده مجلس: در آینده تاکسی‌ها به پهپادها تبدیل می‌شوند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر توجه به هوش مصنوعی، گفت: دنیای آینده دنیای پلتفرم‌ها است و کسب و کارهای خرد و هلدینگ‌های بزرگ تجاری و اقتصادی و کمپانی‌های بزرگ صنعتی همگی به صورت دیجیتال به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وی افزود: ما از سال 2030 به بعد در دنیا شاهد تحولات عظیم پلتفرم‌ها هستیم و با دنیای عجیب دیجیتال مواجه خواهیم بود و بحث اقتصاد دیجیتال از سال 2030 به بعد به شدت رشد خواهد یافت. 

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: حتی در مسائل دفاعی، کشورها به دنبال توپ و تانک نخواهند بود و دنیا دنیای دیگری خواهد شد و جنگ سایبری جای توپ و تانک را خواهد گرفت و به طور کل دنیا دنیای دیجیتال خواهد شد. 

زاهدی با بیان اینکه دنیا در حال گذار به سمت دنیای دیجیتال است، خاطرنشان کرد: در این مباحث هوش مصنوعی بسیار کاربرد دارد و طراحی‌ها در فضای مجازی بدون هوش مصنوعی امکانپذیر نیست، لذا توجه به هوش مصنوعی و گسترش رشته‌ها در این زمینه و توجه و بهره‌برداری از این بحث در دنیای دیجیتال باید یکی از اهداف و استراتژی‌های جدی پیش روی ما در کشور باشد تا ما بتوانیم در دنیایی که در حال ساختن است به خوبی تنفس کنیم.

وی افزود: به عنوان مثال در بخش درمان در فضای دیجیتال، دیجیتالی شدن بخش‌های مختلف دیگر نیاز نیست که یک بیمار به صورت حضوری درمان شود. ممکن است بیمار در کشور دیگر باشد و پزشک در کشوری دیگر پشت مانیتور می‌رود و از راه دور به ربات دستور می‌دهد که فلان عمل جراحی را انجام دهد یا بیمار را ویزیت کند و دیگر نیاز نیست که حتما بیمار در مطب دکتر حاضر شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: در این فضای جدید تاکسی‌ها به پهپادها تبدیل می‌شوند یا فردی کالایی را به صورت درخواست از طریق ایمیل یا غیره خریداری می‌کند و فروشگاه مورد نظر کالا را داخل پهپاد گذاشته و به آدرسی که ثبت شده ارسال می‌کند. 

زاهدی خاطرنشان کرد: دنیای دیجیتال همانطور که گفتم در حوزه دفاعی و نظامی هم اثر خواهد داشت. به عنوان مثال امروز شاهد هک‌ شدن سامانه‌ها و سیستم‌های کشورها در بخش‌های مختلف هستیم که این هک کردن‌ها نوعی جنگ است «جنگ سایبری». در دنیای دیجیتال آینده جنگ سایبری بسیار جدی است. هدایت، کنترل و ناوبری موشک‌ها و ماهواره یک بحث جدی در حوزه مسائل نظامی در دنیای آینده است. 

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر