کد خبر: 121857
A

سخنگوی دولت: دولت در توسعه آزادی‌های عمومی مردم جدی است/ مردم دیگر برای خرید مرغ استرس ندارند

علی بهادری جهرمی گفت: امروز مردم، دولت و مسئولان را در کنار خود می‌بینند و شاهد هستند که کشور به صورت ویدئوکنفرانسی اداره نمی‌شود.

سخنگوی دولت: دولت در توسعه آزادی‌های عمومی مردم جدی است/  مردم دیگر برای خرید مرغ استرس ندارند

به گزارش دیده بان ایران؛ علی بهادری جهرمی در نخستین نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌ها اظهار کرد: در حوزه گزارش عملکرد دولت ما تقریبا به صدروزه‌گی دولت رسیدیم. باید دید که دولت در این مدت چه گام‌هایی را برداشته و آیا عملکردش قابل قبول بوده یا نه. لزوم پاسخگویی و داشتن شفافیت و لزوم ارائه گزارش عملکرد به مردم و رسانه‌ها و مطالبه‌ای که به ویژه در ذهن رسانه‌هاست دولت بر خود واجب می‌داند که این گزارش را داشته باشد که از این هفته از سوی برخی وزارتخانه‌ها آغاز می‌شود و در هفته بعد با شدت بیشتری پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به شرایط شکل‌گیری دولت جدید در شهریور ماه اظهار کرد: برای اینکه ارزیابی مناسبی از عملکرد دولت داشته باشیم برگردیم به صد روز پیش و ببینیم در چه شرایطی بودیم و الان در چه شرایطی هستیم. ابتدای شهریور ماه زمان آغاز دولت جدید مسئله اساسی شرایط ناشی از کرونا بود که دو سال است همه ما را در زندگی اجتماعی و فردی درگیر کرده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: ابتدای شهریور ماه ما متأسفانه شاهد آمار از دست دادن شهروندان خود به شکل گسترده بودیم و یک روز پیش از شروع به کار کابینه در دوم شهریور ماه شاهد آمار تلخ از دست دادن ۷۰۹ نفر از شهروندان بودیم که روزانه با چنین آماری مواجه‌ می‌شدیم.

بهادری جهرمی تاکید کرد: در کنار این تلخی، نبود کالاها و داروهای اساسی و نبود واکسنی که اصناف مختلف را برای دسترسی به آن به نوعی به رقابت باهم واداشته بود تا از حق حیات خود حمایت کنند. بسیاری از داروهای ما و سرم عادی، علی‌رغم تلاش‌هایی که دولتمردان آن روز انجام می‌دادند شرایط به گونه‌ای رقم خورده بود که حتی دسترسی به سرم هم با مضیقه رو به رو بود. در کنار این تلخی‌ها، مردم طعم تلخ فشارهای مضاعف اقتصادی را هم می‌چشیدند.

سخنگوی دولت افزود: فراموش نکردیم که برق در ساعت های گرم قطع می‌شد. تأکید می‌کنم که سوءبرداشت نشود حتماً مدیران وقت دولت تمام تلاش خود را انجام می‌دادند و حتماً دغدغه حل مشکلات مردم را داشتند؛ اما شرایط تحویل گرفتن دولت اینگونه بود.

علی بهادری جهرمی در نخستین نشست خبری:

* (با بیان اینکه امروز سبدهای کالا با احترام درب منازل تحویل داده می شود): مردم با سفارش اینترنتی مرغ، تخم مرغ و برنج و روغن می‌توانند آنها را درب منازل تحویل بگیرند. رئیس جمهور پیش از نشستن بر کرسی دولت ورود واکسن به کشور را آغاز کرد.

* مردم برای دسترسی به مرغ و تخم مرغ امروز استرسی ندارند و نیاز نیست که در صف‌های سبد کالا یا خرید این اقلام بایستند. امروز مردم با یک سفارش اینترنتی می‌توانند اقلامی مانند مرغ و تخم مرغ و برخی اقلام دیگر را درب منزل تحویل بگیرند؛ چراکه اولویت دولت حفظ کرامت مردم بوده است.

* در ابتدای دولت صف‌های طولانی و معطلی مردم برای تهیه برخی کالاهای اساسی را شاهد بودیم، اما امروز کرامت مردم در دریافت کالاهای اساسی با سفارش اینترنتی با قیمت مصوب و تحویل درب منزل حفظ می‌شود.

* اولویت دولت در تامین کالاهای اساسی، رعایت کرامت ایرانیان است.

* امروز مردم، دولت و مسئولان را در کنار خود می‌بینند و شاهد هستند که کشور به صورت ویدئوکنفرانسی اداره نمی‌شود.

* مردم نمی‌پذیرند فاصله‌ای میان خود و دولت‌مردان وجود داشته باشد.

* دیوار میان مردم و دولت دیگر شکسته است.

* تصمیم‌گیری‌های فردی پایان یافته و محوریت تصمیم‌گیری ها جمعی و نخبگانی است.

* دولتمردان در صحنه و میدان عمل هستند و اجازه نمی‌دهند بحران تولید شود و مردم در فشار قرار گیرند.

* آمارسازی و گزارش‌سازی‌ها رئیس جمهور را فریب نخواهد داد.

* دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران نتیجه‌گرا و نتیجه محور است و کشورهای دیگر پیام این عملگرایی را شنیده‌اند.

* باید تلخی از دست دادن هم وطنان خود، تلخی نبود داروها و کالاهای اساسی و نبود واکسن را اضافه کنیم. صنوف مختلف برای واکسن صف کشیده بودند و برای دسترسی به واکسن وحفاظت از خود با یکدیگر رقابت داشتند.

* علی رغم تلاش دولتمردان سابق مردم در دسترسی به سرم عادی مضیقه داشتند. آزادی های عمومی به شدت کاهش پیدا کرده بود و ممنوعیت تردد داشتیم. کرکره ها بسته شده بود و مردم تلخی فشار اقتصادی هم می چشیدند.

* حتما مدیران سابق دغدغه مردم را داشتند و تلاش هایی هم انجام دادند، اما با این شرایط دولت کار را تحویل گرفت و امروز فردی در کشور استرس دسترسی به واکسن ندارد و در سریع ترین زمان و نزدیک ترین مکان میتواند به آن دسترسی پیدا کند. امروز دیگر تردد شبانه ممنوع نیست و آمار تلفات ما به زیر ۱۰۰ نفر رسیده و ما ۷ برابر بیشتر می توانیم به حفظ جان عزیزان خود امید داشته باشیم.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر