کد خبر: 121869
A
دیده بان ایران:

اولیانوف: مذاکرات دور هفتم بر اساس همان برنامه مذاکرات قبلی ادامه می یابد/ علی باقری: همه مباحث شش دور گذشته قابل مذاکره است

در حالیکه مقام ارشد روس در مذاکرات وین می گوید" در دور هفتم مذاکرات، تصمیم گرفته شد بر اساس همان برنامه مذاکرات قبلی، کار ادامه یابد" علی باقری کنی مدعی شده است "همه مباحث شش دور گذشته قابل مذاکره است."

اولیانوف: مذاکرات دور هفتم بر اساس همان برنامه مذاکرات قبلی ادامه می یابد/ علی باقری: همه مباحث شش دور گذشته قابل مذاکره است

به گزارش دیده بان ایران؛ با وجود پایان یافتن دور اول مذاکرات برجامی در وین که عصر روزگذشته در هتل کوبورگ برگزار شد "میخائیل اولیانوف مذاکره‌کننده ارشد روسیه در جریان مذاکرات وین، گفته که «نمایندگان دولت جدید ایران انعطاف‌پذیری خوبی در رابطه با برخی مسائل مهم نشان دادند».

او افزوده «اکنون دستاوردهای قبلی به دست آمده تا ماه ژوئن (خردادماه گذشته) پایه و اساس ادامه کار قرار خواهد گرفت».

مقام روس در حالی از پایه قرار گرفتن مذاکرات قبلی صحبت کرده که تا پیش از این مقامات ایرانی مذاکره در ادامه‌ی دور قبلی مذاکرات را مردود دانسته بودند.

با این وجود علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد تیم ایران شامگاه دوشنبه بعد از پایان مذاکرات وین در گفتگو با خبرنگار صداوسیما روز نخست مذاکرات وی برای لغو تحریم را سازنده توصیف کرد و گفت که همه مباحث شش دور قبلی مذاکرات قابل مذاکره است.

سایت مشرق نیوز هم با انتشار گزارشی در همین رابطه ادعا کرده است که "دست‌پر مذاکره‌کنندگان کشورمان در هتل کوبورگ باعث شد رقیب عقب‌نشینی کند. این سایت همچنین اضافه کرده است که برتری دیپلمات‌های کشورمان در سخنان رئیس مذاکره‌کنندگان اروپایی قابل‌مشاهده بود.

منبع: دیده بان ایران

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر