کد خبر: 121937
A

جزئیات نشست غیرعلنی دولت و مجلس

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت عزم جدی برای حل مشکلات کشور دارد و با همدلی دولت و مجلس کارها جلو خواهد رفت.

جزئیات نشست غیرعلنی دولت و مجلس

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه (۱۰ آذرماه) مجلس شورای اسلامی و بعد از نشست مشترک دولت و مجلس، در جمع خبرنگاران گفت: در هفته جاری به مناسبت هفته مجلس نشست نمایندگان با مسئولان شورای عالی قضایی و رئیس قوه قضائیه و همچنین نشست وکلای ملت با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد.

وی افزود: در این نشست دغدغه های نمایندگان در موضوعات اقتصادی و معیشتی مردم مطرح شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بحث و بررسی پیرامون بودجه سال ۱۴۰۱ را از موضوعات مهم این جلسه خواند و گفت: مسئولان دولتی بر هماهنگی دولت و مجلس در راستای کاهش کسری بودجه و توجه به عدالت در توزیع بودجه و آمایش سرزمینی تأکید کردند.

موسوی گفت: در این جلسه رؤسای کمیسیون های برنامه و بودجه، انرژی، جهش تولید و اقتصادی مطالبات خود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر نفت نیز گزارش هایی را در خصوص عملکرد دولت به نمایندگان ارائه کردند. مباحث مطرح شده در این جلسه عموما ناظر بر هماهنگی و هم افزایی دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم بود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: در جمع بندی رئیس مجلس به مسائل اقتصادی به عنوان موضوع و چالش اصلی کشور اشاره کرد و مسئله آب و کاهش جمعیت را به طور جدی مورد توجه قرار داد.

موسوی گفت: رئیس جمهور نیز در اظهاراتش بر هماهنگی و هم افزایی دولت و مجلس تأکید داشت تا در سال آینده شاهد کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی باشیم. علاوه بر این سه نفر از نمایندگان نیز به قید قرعه دغدغه های مردم را بیان کردند.

وی اظهارداشت: نمایندگان از عملکرد ۱۰۰ روزه دولت ارزیابی دقیقی دارند، زیرا با افکار عمومی مواجه هستند، لذا نظرات خود را بیان کردند. وزرا و رئیس جمهور نیز اعلام کردند که از نظرات مشورتی نمایندگان در تدوین بودجه استفاده خواهند کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: رئیس جمهور اعلام کرد که به زودی لایحه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس ارائه خواهد شد و امیدواریم دولت در موعد مقرر قانون بودجه را به مجلس ارائه کند.

موسوی با اشاره به اظهارات رئیس مجلس مبنی بر همراهی دولت با مجلس برای حل مشکلات کشور، گفت: در جلسه امروز فضای همدلی و صمیمیت بین دولت و مجلس وجود داشت اما در عین حال مباحث بسیار جدی از سوی نمایندگان مطرح شد. معاون اول رئیس جمهور نیز چشم انداز و گزارش دقیقی از فعالیت های دولت در ۱۰۰ روز گذشته ارائه کرد و چشم انداز آینده را برای مردم ترسیم کرد.

وی با بیان اینکه دولت اشراف خوبی بر مسائل دارد، افزود: در صورت هماهنگی بین قوه مجریه و قوه مقننه، بودجه ۱۴۰۱ با همدلی دولت و مجلس با نگاهی دقیق و درست تدوین خواهد شد به گونه ای با ام المسائل کسری بودجه مواجه نباشیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: نمایندگان معتقد بودند بودجه ۱۴۰۱ باید در افق برنامه هفتم تدوین شود و دولت قبل از ارائه بودجه نظر کمیسیون های تخصصی و مجلس را بگیرد.

موسوی گفت: دولت عزم جدی برای حل مشکلات کشور دارد و با همدلی دولت و مجلس کارها جلو خواهد رفت.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر