کد خبر: 121979
A

هفته نامه ۹دی: پرمخاطب ترین برنامه های رسانه ملی محتوای سخیف و هجو هزل دارد

هفته نامه وابسته به حمدی رسایی نوشت: برآورد وضعیت کنونی صدا و سیما نشان می دهد پرمخاطب ترین برنامه های سیما صرفا سرگرمی و عاری از هرگونه محتواست و چه بسا حاوی محتوای سخیف و هجو هزل است. در مقابل در برنامه های ملی، رویدادهای انقلابی و ملی و ... تقریبا شاهد هیچ گونه خلاقیت، ابتکار، جذابیت و هوشمندی در تولید نیستیم.

هفته نامه ۹دی: پرمخاطب ترین برنامه های رسانه ملی محتوای سخیف و هجو هزل دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ هفته نامه 9دی وابسته به «حمید رسایی» در شماره اخیر خود با انتشار مطلبی تحت عنوان "ملاحظات و پیشنهاداتی برای استمرار تحولات مثبت صدا و سیما در دوره جدید" نوشت: 

نزدیک به دو ماه از انتصاب پیمان جبلی به ریاست سازمان صداوسیما می‌گذرد. طی این مدت تغییر و تحولات محسوس و قابل تقدیری در صدا و سیما اتفاق افتاده است.

در ادامه این مقاله آمده است: آخرین مورد پوشش ویژه و لحظه ای اعتراضات آبی در اصفهان و چهارمحال و بختیاری بود. این پوشش خوب و به موقع تا اینجای کار توانسته جریانات همیشه لاشخور ضد انقلاب را ناکام بگذارد؛ به گونه ای که جمعه ای که گذشت شاهد بودیم برخی اوباش مزدبگیر چگونه تلاش کردند از تجمع پرجمعیت و آرام ده روز قبل اصفهانیها در زاینده رود را با آتش زدن موتور نیروی انتظامی و حمله به ماموران و آتش زدن به چادرهای کشاورزان معترض، انتقام بگیرند.

هفته نامه حمید رسایی در ادامه می افزاید: این تصور که عملکرد صدا و سیما در هر یک از عرصه های چهارگانه آوردگاه، قرارگاه، آسایشگاه و دانشگاه به مثابه جزایر جداگانه باید باشد غلط است؛ همین نگاه تفکیک‌گرایانه غلط است که وضعیت کنونی شبکه های تخصصی سیما را رقم زده است. شبکه ۴، شبکه قرآن، شبکه ۳، شبکه افق، شبکه ایران کالا و .... هریک دنیای مجزایی برای خود دارند.

هم سریالهای ما علاوه بر جذابیت و رویکرد آسایشگاهی برای مردم باید دانشگاه معرفت افزایی، آوردگاه مقابله با محاصره تبلیغاتی و قرارگاه امیدآفرینی باشند و هم گفتگوهای تخصصی شبکه چهار و برنامه های قرآنی ما باید علاوه بر دانشگاه بودن، آسایشگاه جذاب و آرامی برای عموم مردم و آوردگاهی برای موج تفتین جبهه رسانه ای دشمن باشند.

برآورد وضعیت کنونی صدا و سیما نشان می دهد پرمخاطب ترین برنامه های سیما صرفا سرگرمی و عاری از هرگونه محتواست و چه بسا حاوی محتوای سخیف و هجو هزل است. در مقابل در برنامه های ملی، رویدادهای انقلابی و ملی و ... تقریبا شاهد هیچ گونه خلاقیت، ابتکار، جذابیت و هوشمندی در تولید نیستیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر