کد خبر: 122036
A

فعال سیاسی اصولگرا: برخی نماینده های مجلس هیچ فرقی با چوب خشک ندارند/ این مجلس عصاره فضائل ملت نیست

کوشکی، توریسین جریان انقلاب گفت: نمایندگانی وجود دارند که حال ندارند حتی یک انگشت روی دکمه بگذارند و به موضوع در حال بررسی رأی بدهند. در واقع بودشان با نبودشان فرقی نمی کند و گویی مثل اینکه یک چوب آنجا گذاشته اند.

فعال سیاسی اصولگرا: برخی نماینده های مجلس هیچ فرقی با چوب خشک ندارند/ این مجلس عصاره فضائل ملت نیست

به گزارش دیده بان ایران، مجلس شورای اسلامی در مسیری پا گذاشته است که فرسنگ ها با شعارهایی انتخاباتی طیف اکثریت فاصله دارد. طرح ها و مصوباتی با حرف و حدیث های فراوان در دستور کار قرار می گیرند که به جای حل کردن مشکلات مردم، فضای استرسی حاکم بر جامعه را بیشتر می کند.

محمدصادق کوشکی درباره فاصله گرفتن مجلس از شعارهای انتخاباتی اش گفت: به شخصه از عملکرد مجلس راضی نیستم چون این مجلس به وظایف نظارتی‌اش عمل نمی‌کند. معتقدم مجلس کلا کار نظارتی اش را درباره دولت آقای روحانی و دولت آقای رئیسی رها کرده است.

وی افزود: در حوزه قانون‌گذاری نیز با وجودی که کشور نیاز به نوسازی و به‌روزرسانی قوانین دارد اما پیگیری این روند در مجلس خیلی مشهود نیست. علاوه بر این، نمایندگانی وجود دارند که بیش 40 تا 50 درصد عدم مشارکت در رأی دهی برای آنها ثبت شده است، یعنی طرف در مجلس هست اما حال ندارد که حتی یک انگشت روی دکمه بگذارد و به موضوع در حال بررسی رأی بدهد. در واقع بودشان با نبودشان فرقی نمی کند و گویی مثل اینکه یک چوب آنجا گذاشته اند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مجلس یازدهم در حوزه هایی مثل شفافیت عملکرد، درآمد، اموال و آراء نمایندگان شعار داد اما هیچ حرکتی انجام نشد. در عرصه هایی که ما خلا قانونی داریم و از این بابت کشور دارد آسیب می بیند، مجلس هنوز ورود نکرده است. علت آن است که مجلس باید عصاره فضائل ملت باشد در صورتی که سازوکارهای انتخاباتی به شکلی است که اتفاقا عصاره فضائل ملت فرصتی برای ورود به مجلس ندارد.

کوشکی با بیان اینکه این مجلس عصاره فضائل ملت نیست، افزود: شاید برخی نمایندگان شایسته باشند اما عموم نمایندگان شایستگی حضور در این جایگاه را ندارند و بیشتر به خاطر آنکه مطیع جریان های سیاسی بودند یا بچه های خوبی در جریان سیاسی بودند به عنوان بچه خوب در فهرست انتخاباتی جریان سیاسی قرار گرفتند و متأسفانه بیشتر آنها درک درستی از قانون اساسی ندارد./ نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر