کد خبر: 122089
A

امام جمعه دهلران: مردم نماز باران بخوانند، اگر نیامد خدا جای دیگر به ما لطف می کند

حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه دهلران:بعضی از علمای بزرگ برای خواندن نماز باران با خود چتر می‌بردند یعنی به این نماز امید داشتند و بعد هم با اتمام خواندن نماز و برگشت به شهر شاهد نزولات فراوان الهی شدند که حتی وضعیت طوفانی هم به وجود آمده بود این از برکات نماز باران است.

امام جمعه دهلران: مردم نماز باران بخوانند، اگر نیامد خدا جای دیگر به ما لطف می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه دهلران گفت: در احکام الهی نماز باران یا نماز استسقا دارای مزیت‌های فراوانی است؛ علما، بزرگان و مردم در وقت خشکسالی، کمبود نزولات الهی و طلب باران از خداوند در وقت بی‌آبی نماز باران اقامه می‌کنند.

وی افزود: البته برخی از مردم خوف این را دارند که اگر نماز بخوانند و باران نبارد چه کار کنند و به خودشان شک می‌کنند ولی بعضی از اولیا گفته‌اند که چه اشکالی دارد دعای تضرع بخوانیم دعا تلف نمی‌شود دعا از بین نمی‌رود دعا می‌ماند خدا جای دیگر به ما رحم می‌کند یا بعداً به ما لطف می‌کند.

امام جمعه دهلران گفت: بعضی از علمای بزرگ برای خواندن نماز باران با خود چتر می‌بردند یعنی به این نماز امید داشتند و بعد هم با اتمام خواندن نماز و برگشت به شهر شاهد نزولات فراوان الهی شدند که حتی وضعیت طوفانی هم به وجود آمده بود این از برکات نماز باران است.

وی افزود: در کتب دینی نماز باران یا نماز استسقاء دارای آداب خاصی است مثلا سه روز باید مردم روزه بگیرند روز آخر زن‌ها و بچه‌ها همه جدا شوند و به بیابان بروند و نماز طلب باران اقامه کنند ولی می‌توان برای طلب باران یک نماز معمولی هم خواند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی گفت: امیدواریم که با هماهنگی همه مردم، ائمه جماعات و مسوولین برنامه ریزی صورت گیرد و به طور هماهنگ نماز طلب باران در سراسر استان ایلام اقامه شود که باعث افزایش نزولات الهی بر این زمین تشنه شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر