کد خبر: 122115
A

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از تطهیرکنندگان طالبان/ کلاه گشادی سرتان رفت!

جمهوری اسلامی نوشت: تجاوز تروریست‌های طالبان به پاسگاه‌های مرزی ایران در چهارشنبه گذشته، یکی از نشانه‌های بارز عدم صداقت طالبان است.

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از تطهیرکنندگان طالبان/ کلاه گشادی سرتان رفت!

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز این روزنامه با اشاره به درگیری عصر روز چهارشنبه طالبان با نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی نوشت: شیرمحمدعباس استانکزی، از عناصر برجسته گروه تروریستی طالبان، یک روز بعد از آنکه از اهمیت آمریکا گفت و خواستار سرعت بخشیده شدن به عنایت واشنگتن در حق حکومت خودساخته طالبان در افغانستان گردید، به معاونت وزیر خارجه منصوب شد.
استانکزی را باید به خاطر صداقتش تحسین کرد، زیرا برخلاف سایر سران گروه تروریستی طالبان که شعارهای ضدآمریکائی می‌دهند و چهره واقعی خود را پنهان می‌کنند، بدون پرده‌پوشی گفت: «طالبان بدون آمریکائی‌‌ها نمی‌تواند کاری انجام بدهد و تمام مسائل داخلی و خارجی آمریکا به مشروعیت دادن توسط آمریکا ربط دارد». وی حالا به عنوان معاون وزیر خارجه می‌گوید: «اگر آمریکا امروز سفارتش را در کابل بازگشائی کند، نیم‌ساعت بعد همه کشورهای اروپائی اینجا می‌آیند. ما، در این زمینه تلاش می‌کنیم و چون من عضو هیات مذاکره‌کننده با آمریکائی‌‌ها بوده‌ام، از روی اخلاق و رفتارشان مطمئن هستم که انشاء‌الله به‌زودی برمی‌گردند».
396 صفحه محرمانه از توافق‌نامه 400 صفحه‌ای طالبان با آمریکا که در دوحه قطر امضا شد به استانکزی اجازه نمی‌دهد روشن‌تر از این درباره تبانی این گروه با آمریکا برای خروج نظامیان آمریکا از افغانستان و ادامه اشغال این کشور توسط طالبان به صورت نیابتی سخن بگوید. با اینحال، او این صداقت را از خود نشان داده که از حسن نیت آمریکا بگوید و اینکه به محض صدور مجوز آمریکا برای به رسمیت شناختن حکومت کودتائی طالبان، تمام کشورهای اروپائی به کابل برخواهند گشت.
معنای سخن استانکزی اینست که برای فریب دادن افکار عمومی و جا انداختن این دروغ که آمریکا از افغانستان فرار کرده و طالبان در مبارزه با آمریکای اشغالگر پیروز شده، چند ماهی زمان لازم بود و حالا در حال نزدیک شدن به زمانی هستیم که برای پایان دادن به بازی فریب مناسب است. نقش عادی‌سازی موضوع برعهده همین آقای شیرمحمدعباس استانکزی گذاشته شده، کسی که خود یکی از اعضاء اصلی هیات مذاکره‌کننده با آمریکا در دوحه و از امضاکنندگان توافق‌نامه 400 صفحه‌ای بوده است.
396 صفحه محرمانه توافق‌نامه 400 صفحه‌ای آمریکا با طالبان، حاوی وظایفی است که دولت آمریکا برعهده حکومت خودساخته و کودتائی این گروه قرار داده است. خودداری از هرگونه مزاحمت علیه منافع آمریکا در افغانستان، باز گذاشتن دست شرکت‌های آمریکائی برای بهره‌برداری از منابع زیرزمینی و منحصر به فردی که در افغانستان وجود دارند و همکاری برای اجرای اهداف و طرح‌های آمریکا در منطقه از محورهای مهم بخش محرمانه توافق 400 صفحه‌ای دوحه می‌باشند. همانطور که در 4 ماه گذشته مشاهده شد، حکومت خودساخته طالبان کمترین تعرضی نسبت به منافع آمریکا در افغانستان نداشته و این واقعیت را به اثبات رسانده که شعارهای بی‌رمق ضدآمریکائی این گروه نیز کاملاً مصلحتی و طبق توافق قبلی بوده است. ملامحمدحسن آخوند، نخست‌وزیر طالبان هم که در سخنرانی هفته گذشته خود به آمریکا چک سفیدامضا داد.
نکته بسیار مهم در این میان اینست که عده‌ای از سیاسیون منطقه و حتی سران بعضی کشورها فریب شعارهای دروغین و مصلحتی گروه تروریستی طالبان را خوردند و بدون آنکه به واقعیت‌های پشت پرده توافق 400 صفحه‌ای این گروه با آمریکا فکر کنند، سخن از شکست آمریکا در افغانستان گفتند و درصدد تطهیر طالبان برآمدند! سران گروه تروریستی طالبان در همان زمان که با آمریکائی‌‌ها توافق محرمانه امضا می‌کردند، به سران کشورهای منطقه ازجمله جمهوری اسلامی ایران وعده می‌دادند که ما یک حکومت ضدآمریکائی در افغانستان تشکیل خواهیم داد! متاسفانه سران این کشورها نیز این وعده‌های دروغین را باور کردند و حالا که با عملکرد 4ماهه طالبان و سخنان اخیر شیرمحمدعباس استانکزی معلوم شده کلاه گشادی بر سرشان رفته، نمی‌دانند چگونه خود را از تله طالبان نجات دهند. تجاوز تروریست‌های طالبان به پاسگاه‌های مرزی ایران در چهارشنبه گذشته، یکی از نشانه‌های بارز عدم صداقت طالبان است. سوال مهم‌ اکنون اینست که آیا کشورهای منطقه هم همانطور که استانکزی گفته به دنبال آمریکا، درصدد به رسمیت شناختن طالبان برخواهند آمد یا پیروی از آمریکا را یک ننگ خواهند دانست؟
 

 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر