کد خبر: 122142
A

فعال سیاسی اصلاح طلب: مرعشی و آذر منصوری بازنشسته سیاسی هستند و هیچ حرفی برای گفتن ندارند

مهدی آیتی گفت: آقای مرعشی و خانم منصوری بازنشسته سیاسی هستند و هیچ حرفی برای گفتن ندارند و به‌جای آنکه تازه بیایند و دبیرکل شوند، باید از گردونه خارج و بازنشسته شوند. امروز مردم حرف‌های آقای خاتمی را هم قبول ندارند چه رسید به اینها.

فعال سیاسی اصلاح طلب: مرعشی و آذر منصوری بازنشسته سیاسی هستند و هیچ حرفی برای گفتن ندارند

به گزارش دیده بان ایران؛ اینکه در جریان اصلاح‌طلبی افراد بسیاری هستند که باید بازنشسته شده و کنار بکشند و اینکه اصلاح‌طلبان نیازمند بازاندیشی جدی در رویکردها و عملکردشان دارند بر کسی پوشیده نیست اما چگونه است که درست در زمان فاصله گرفتن از قدرت این نکات مطرح می‌شود؟ چگونه است که حزب اتحاد ملت در زمانی که مجلس و شورای شهر و شهرداری در دست اصلاح‌طلبان بود از دبیرکلی یک زن جلوگیری کردند اما حالا ورق برگشته است؟

مهدی آیتی فعال صلاح‌طلب در گفت‌وگو‌ با خبر سراسری گفته است: مدت بسیار زیادی است که جبهه اصلاح‌طلب درگیر یک سردرگمی هستند؛ دلیلش هم این است که جبهه اصلاحات در چندسال اخیر دچار شکست‌های متعدد شد و لیدر اصلاحات هم از یک‌سو حالت بازنشسته دارد و از سوی دیگر دچار محدودیت‌های زیادی از جمله ممنوع‌التصویری، ممنوعیت سخنرانی و ممنوعیت خروج از کشور است.

او گفته: اکنون اصلاح‌طلبان لیدر قدرتمندی ندارند. حالا در این شرایط تغییرات جزئی مانند تغییر یک یا دو دبیرکل احزاب اصلاح‌طلب دردی از دردهای بی‌شمار اصلاحات درمان نمی‌کند و هیچ راه‌حلی هم برای مشکلات کشور به حساب نمی‌آید.

آیتی معتقد است: زمان آن فرارسیده که یک حزب فراگیر تشکیل دهیم. وجود احزاب پراکنده و بی‌برنامه مانند کارگزاران، اتحاد ملت، مردم‌سالاری و... نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. ما نیاز داریم که طرح‌هایی نو در قالب یک حزب فراگیر مطرح شود و هر فردی از هرجای این کره خاکی بخواهد عضو این حزب شود، بتواند. موضوع دیگر آن است که واقعا نیازمند ورود نیروهای جوان هستیم. فعالان سیاسی قدیمی اصلاح‌طلب که هنوز نامشان مطرح است، فسیل شده‌اند، حرف‌هایشان ناکارآمد است و ایده‌ای ندارند. آنها باید بازنشست شوند و عرصه را برای جوانان باز کنند؛ جوانان تحصیل‌کرده به خصوص در رشته‌های علوم انسانی که ایده‌ها و طرح‌های تازه دارند.

آیتی می‌گوید: آقای مرعشی و خانم منصوری بازنشسته سیاسی هستند و هیچ حرفی برای گفتن ندارند و به‌جای آنکه تازه بیایند و دبیرکل شوند، باید از گردونه خارج و بازنشسته شوند. امروز مردم حرف‌های آقای خاتمی را هم قبول ندارند چه رسید به اینها.

 

بخش‌هایی از اظهارات آیتی اگرچه می‌تواند در ظاهر درست باشند اما با نگاهی به تجارب سالیان گذشته می‌توان به وفور چنین نظراتی از اصلاح‌طلبان به‌ویژه در زمانی که خارج از دایره قدرت هستند سراغ گرفت.

در واقع این یک دور باطل است که در هنگام عسرت و دوری از قدرت به سراغ جوان‌گرایی رفت و در مقطع به قدرت رسیدن، همه‌چیز از جمله توجهات و مناصب به همان افراد مسن تعلق گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر