کد خبر: 122217
A

حاجی دلیگانی: آمریکا باید به ایران‌ «خسارت» بدهد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی: آمریکا باید خساراتی که با خروج از برجام به ایران‌ زده را بدهد؛ متاسفانه پس از خروج ایالات متحده، اروپایی‌ها هم منفعلانه برخورد کردند و به‌رغم وعده‌های فراوان، گام عملیاتی برای جبران خسارات آمریکا یا اجرای تعهدات برجامی خود برنداشتند اما جمهوری اسلامی به تمام تعهدات خود وفادار ماند.

حاجی دلیگانی: آمریکا باید به ایران‌ «خسارت» بدهد
به گزارش دیده بان ایران؛ حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس انقلابی یازدهم در روزنامه وطن امروز وابسته به مهرداد بذرپاش نوشت: در حال حاضر وزارت امور خارجه خط مشی و سیاست‌گذاری‌های خود را طوری ترسیم کرده که بر اساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، پیش برود. زمانی که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس مصوب شد، کمک شایانی به دستگاه دیپلماسی کشور کرد تا در مسیر منافع ملت ایران حرکت خود را استمرار ببخشد. در خیلی جاها قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها توانست آنچه حق ملت ایران است را برای کشورهای مربوط در حوزه برجام تبیین کند. 
 
دولتمردان با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مجبور شدند پای‌شان را از آنچه حق مردم است بیرون نگذارند و در چارچوب منافع مردم حرکت کنند. تهران مذاکره را برای مذاکره نمی‌پذیرد چرا که نتیجه‌ای جز فرصت‌سوزی برای کشور نخواهد داشت و به نحوی حرکت می‌کنیم که مذاکرات نتیجه‌بخش باشد.
 
قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، توانست فضایی که برخی مصوبات برجام موجب اعمال برخی محدودیت‌ها علیه جمهوری اسلامی شده بود را بشکند چرا که تعهدات آنهایی که متعهد بودند وظایفی را اجرایی کنند عملیاتی نشده بود اما دولت قبل همچنان به دشمنان باج می‌داد. مجلس یازدهم توانست با قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها مجددا فعالیت‌های علمی و صلح‌آمیز هسته‌‌ای و غیرنظامی ایران را به حرکت درآورد. جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اقدام راهبردی، برنامه و مواضع خود را مجدد اعلام کرد لذا تمام تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران باید لغو شود و ایران هم راستی‌آزمایی خواهد کرد. 
آمریکا باید خساراتی که با خروج از برجام به ایران‌ زده را بدهد؛ متاسفانه پس از خروج ایالات متحده، اروپایی‌ها هم منفعلانه برخورد کردند و به‌رغم وعده‌های فراوان، گام عملیاتی برای جبران خسارات آمریکا یا اجرای تعهدات برجامی خود برنداشتند اما جمهوری اسلامی به تمام تعهدات خود وفادار ماند.  قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، بستری مناسب بود اما دولت سابق از آن استفاده نکرد، چرا که باید با این قانون عزتمندانه به پای میز مذاکره می‌رفتند. به رغم آنکه دولت پیشین از این قانون پر از مزیت بهره نبرد؛ پس از تصویب قانون اقدام راهبردی، طرف‌های مقابل برجام از مواضع تند خود عقب‌نشینی کردند و قانون فوق تأثیر خود را گذاشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر