کد خبر: 122224
A
دیده بان ایران:

نماینده معلمان در دیدار با آیت الله خامنه ای: پیگیری مطالبات مالی در شان جلسه و مقام معظم رهبری نیست

«فائزه فداکار» در گفت وگو با خبرگزاری نزدیک به سپاه در واکنش به انتقاد معلمان از سخنانش در دیدار با رهبری می گوید: من احساس می‌کنم که پیگیری مطالبات مالی در شان جلسه و مقام معظم رهبری نباشد و شان رهبری را شان سیاست‌گذاری، راهبری و راهنمایی می‌بینم. اگرچه بحث معیشت و رتبه معلما ن بحث بسیار مهمی است و عدم طرح آن در این سخنرانی به منزله مهم نبودن و اهمیت نداشتن این موضوع نیست.

نماینده معلمان در دیدار با آیت الله خامنه ای: پیگیری مطالبات مالی در شان جلسه و مقام معظم رهبری نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ چند هفته پس از دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور با آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی که در آن معلمی به نام «فائزه فداکار» به عنوان نماینده معلمان کشور دغدغه آموزش و پرورش را اجرا نشدن سند 2030 معرفی کرده بود؛ وی در گفت وگو با خبرگزاری فارس و در پاسخ به انتقادهای مطرح شده در شبکه های اجتماعی توسط معلمان کشور گفت: 

بازخوردها نسبت به سخنان بنده متفاوت و متعدد بود. برخی از همکاران این آغاز را به فال نیک گرفتند و خیلی خوشحال بودند که بالاخره در جلسه نخبگانی کشور، صرف نظر از نخبه بودن و المپیادی بودن یک معلم دغدغه‌های آموزش و پرورش را مطرح می‌کند. در کنار این موارد بازخوردهایی هم بود که گله‌ها و انتقاداتی داشتندکه چرا در سخنرانی بنده به بحث معیشت معلمان پرداخته نشد. من احساس می‌کنم که پیگیری مطالبات مالی در شان جلسه و مقام معظم رهبری نباشد و شان رهبری را شان سیاست‌گذاری، راهبری و راهنمایی می‌بینم. اگرچه بحث معیشت و رتبه معلما ن بحث بسیار مهمی است و عدم طرح آن در این سخنرانی به منزله مهم نبودن و اهمیت نداشتن این موضوع نیست. بنده هم زندگی معلمی دارم و با همان حقوق معلمی امرار معاش میکنم و پیگیر این دسته از مطالبات معلمان هم بوده‌ام و هم هستم. آن چیزی که برای بنده و قطعا برای معلمین ما مهم است مسئله تبعیض است. اینکه ساختار پرداخت‌ها، ساختاری بر مبنای عدالت باشد. در غیر اینصورت رقابت بر سر افزایش حقوق‌ها حد و مرزی نخواهد داشت و قطعا آسیب‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت. من در این جلسه مواردی را بیان کردم که به نظر خودم ریشه‌های تبعیض علیه معلمان و به تبع آن مشکلات معیشتی معلمان است که امیدوارم با حل این مسائل مشکلات حل بشود.من فکر می‌کنم اگر نگاه دولت‌ها و جامعه نسبت به معلمی عوض نشود حتی حل مشکلات معیشتی با طرح‌هایی مثل رتبه بندی کوتاه مدت و مقطعی است و این معضلات همچنان باقی می‌ماند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر