کد خبر: 122252
A

فریدون مجلسی: گره مذاکرات بر جام در ایران است

فریدون مجلسی تحلیلگر مسائل بین الملل، درباره خروجی مذاکرات وین گفت: متاسفانه اگر بخواهم خیلی شفاف مطرح کنم اصلا خوش بین نیستم در عین حال امیدوارم طرفین به یک نتیجه منطقی موضوع را برساند که این راه های پرالتهاب و تنش آمیز به سود مردم ایران و به سود طرف های مقابل هم نیست

فریدون مجلسی: گره مذاکرات بر جام در ایران است

به گزارش سایت دیده بان ایران: فریدون مجلسی تحلیلگر مسائل بین الملل براین باور است: گره مذاکرات در ایران است. ایران باید تکلیف خود را بعضی جاها از جمله منطقه روشن کند البته نه تنها در منطقه بلکه در برخی جاها نیز باید شفاف عمل کند.

فریدون مجلسی تحلیلگر مسائل بین الملل، درباره خروجی مذاکرات وین گفت: متاسفانه اگر بخواهم خیلی شفاف مطرح کنم اصلا خوش بین نیستم در عین حال امیدوارم طرفین به یک نتیجه منطقی موضوع را برساند که این راه های پرالتهاب و تنش آمیز به سود مردم ایران و به سود طرف های مقابل هم نیست.

وی در پاسخ به این پرسش، با توجه به فضایی که در مذاکرات شاهد بودیم ایا دور هشتم نیز همین روال را خواهیم دید و نتیجه ایی از دل مذاکرات بیرون نمی اید تصریح کرد: بستگی به این دارد که هیات ایرانی تا چه اندازه آمادگی داشته باشد و چه ایرادهای منطقه ای و چه ایرادهای هسته‎‌ای را حل و فصل کند و بدون وارد شدن به این دو مقوله امکان ندارد که نتیجه مطلوبی را بدست بیاوریم. ضمنا با توجه به نزدیک شدن گام به گام ایران به توانایی ساخت بمب اتمی یک قدری نگران این هستیم که با واکنش های حاد مواجهه شویم به خصوص از جانب یک کشور کم مسئولیت و پرهیاهویی مثل اسرائیل.

مجلسی با اشاره به اینکه گره مذاکرات کجا هست پاسخ داد: گره مذاکرات در ایران است. ایران باید تکلیف خود را بعضی جاها از جمله منطقه روشن کند البته نه تنها در منطقه بلکه در برخی جاها نیز باید شفاف عمل کند.

این تحلیلگر با اشاره به صحبت های آقای اولیانوف نماینده روسیه، ایران می خواهد پیش نویس شش دوره گذشته مذاکرات وین به طور اساسی تغییر کند گفت: اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد قابل قبول نیست بر چه اساس تیم مذاکره کننده باید چنین اقدامی را انجام بدهد؟ به نظر من، آقایانی که روی کار آمده اند فکر می کنند عرصه بین المللی هم عرصه داخلی است که با یک مقدار نمایش قدرت و موتورسواری و … خاتمه پیدا کند ولی متاسفانه اینگونه نیست.

او در خصوص سفر امانوئل مکرون به عربستان که یکی از محوریتهای سفر وی مذاکرات ایران است اظهار کرد: فرانسه روابط تجاری نزدیک با کشورهای عرب دارد به خصوص با عربستان و کشورهای شمال آفریقا و سعی می کند وقتی بحرانی پدید می آید و بحران را نمی توانند حل کنند از مزایای آن بحران استفاده کنند. تصوری که دارد این است با ایران به توافق نخواهند رسید لااقل یک مقدار با توسعه ایران هراسی بتوانند مشتریان بیشتری برای تسلیحات و برای تجارت با عربستان پیدا کنند.

منبع: امتداد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر