کد خبر: 122375
A
در گفت وگو با دیده بان ایران بیان شد:

کیوان امام وردی از زندان، وکیل شاکیان پرونده اش را «تهدید» کرد/ شیما قوشه: بنده هیچوقت جزئیات پرونده را رسانه‌ای نکرده ام/ وکیل آقای امام پیغام دادند که از من شکایت می کند

وکیل شاکیان پرونده تجاوز سریالی کیوان امام وردی به دیده بان ایران گفت: وکیل آقای امام به بنده پیغام دادند که بابت اطلاع‌رسانی‌هایی که بنده در شبکه‌های مجازی از وضعیت پرونده ارئه می‌دهم از من شکایت می‌کنند. خود آقای امام هم در جلسه دادگاهی که داشتیم این مضوع را صراحتاً اعلام کردند قاضی هم به ایشان گفت اگر لازم می‌بینید که شکایتی کنید، شکایت کنید اما این دادگاه، دادگاه رسیدگی به این موضوع نیست.

کیوان امام وردی از زندان، وکیل شاکیان پرونده اش را «تهدید» کرد/ شیما قوشه: بنده هیچوقت جزئیات پرونده را رسانه‌ای نکرده ام/ وکیل آقای امام پیغام دادند که از من شکایت می کند

دیده بان ایران- حاشیه ها در خصوص پرونده «کیوان امام وردی» تمامی ندارد؛ براساس گزارشاتی که به دست دیده‌بان ایران رسیده است، آقای امام و وکیل‌شان بارها «شیما قوشه» وکیل دختران قربانی را به دلیل رسانه‌ای کردن روند پرونده مورد تهدید قرار داده‌اند.

این در حالی است که آقای امام پیش از این هم پس از رسانه ای شدن خبر تجاوزش به دختران در شهریور 99 رسانه‌ها را به دلیل اطلاع‌رسانی درباره این مضوع تهدید به شکایت و برخورد کرده بود.

در همین رابطه دیده بان ایران  با شیما قوشه، وکیل دختران قربانی گفت و گو کرده که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

*خانم قوشه! براساس اخباری که به دست ما رسیده است آقای امام و وکیل‌شان از شما به دلیل اطلاع‌رسانی در خصوص روند پرونده تجاوز شکایت کرده و شما را تهدید کرده‌اند، آیا این موضوع صحت دارد؟

بله! از طرف خود آقای امام و وکیل‌شان تهدید به شکایت شدم. وکیل آقای امام به بنده پیغام دادند که بابت اطلاع‌رسانی‌هایی که بنده در شبکه‌های مجازی از وضعیت پرونده ارئه می‌دهم از من شکایت می‌کنند. خود آقای امام هم در جلسه دادگاهی که داشتیم این مضوع را صراحتاً اعلام کردند قاضی هم به ایشان گفت اگر لازم می‌بینید که شکایتی کنید، شکایت کنید اما این دادگاه، دادگاه رسیدگی به این موضوع نیست. ایشان قبلاً هم از روزنامه‌ها و رسانه‌ها هم بابت اطلاع رسانی در خصوص روند پرونده شکایت کرده بودند.

*واکنش شما نسبت به اظهارات و ادعاهای آقای امام چه بود؟

ایشان به لحاظ قانونی حق دارد که از بنده شکایت کند. البته از لحاظ قانونی بنده نباید در این خصوص اطلاع‌رسانی می‌کردم و در قانون هم این کار بنده منع شده است منتهی من در این پرونده صرفاً وکیل نیستم بلکه یک جایگاه فعال حقوق زنان را هم دارم. بنده هیچوقت در خصوص جزئیات این پرونده چیزی را رسانه‌ای نکردم. هرچند قانون‌گذار پیشبینی کرده است که نباید در خصوص این پرونده‌ها خبر و یا گزارشی از طرف وکیل روایت شود و بنده کاملًا به این موضوع آگاه بودم اما نگاه من فقط یک نگاه خشک وکالتی به این پرونده نیست به همین دلیل اگر شکایتی هم از بنده شود تبعات آن را می‌پذیرم.

*روند پرونده آقای امام به کجا رسیده است؟

فعلاً فقط در خصوص کلیت ماجرا جلساتی برگزار شد که البته علی رغم مدارک و مستندات زیادی در پرونده وجود دارد، ایشان هیچکدام از اتهاماتی که بهش وارد شده بود را نپذیرفت و رسیدگی به جلسه آینده موکول شد. قرار بر این شد که در جلسه آینده با حضور کارشناس پلیس امنیت بیشتر به جزئیات بیشتر مدارکی که در پرونده وجود دارد، بررسی شود.

منبع: سایت دیده بان ایران- نازیلا معروفیان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر