کد خبر: 122403
A

نماینده مجلس: در پایان دولت روحانی ذخایر گندم در کشور رو به اتمام بود/ جایگاه نمایندگی میدان وسوسه ها و لغزش ها است

حجت الاسلام حسین جلالی گفت: جایگاه نمایندگی میدان وسوسه ها و لغزش ها است و چه بسیار افرادی که در ابتدا با انگیزه مثبت وارد شدند اما در ادامه نتوانستند به عهد خود پایبند مانده و گرفتار در تغییر در رفتار و انحراف در باورها و انگیزه ها شدند.

نماینده مجلس: در پایان دولت روحانی ذخایر گندم در کشور رو به اتمام بود/ جایگاه نمایندگی میدان وسوسه ها و لغزش ها است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان در مجلس در نطق میان دستور خود با بیان اینکه بیش از یک سال و نیم از عمر مجلس یازدهم گذشته که باید عملکرد آن را مورد ارزیابی قرار داده و نکات قوت و ضعف آن را مشخص کرد، گفت: این مجلس مفتخر به عنوان انقلابی گری بوده که شاخصه هایی دارد که باید نصب العین نمایندگان قرار گیرد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی یکی از مهم ترین وجوه انقلابی گری را مردمی گری دانست و افزود: مردمی گری به حرف و شعار نیست بلکه به حضور در کنار مردم و همدلی و هم دردی با آنها است. مسئولان و نمایندگان نمی توانند خود را مردمی بنامند مگر اینکه آنها را چون نزدیکان خود دوست داشته و به آنها عشق بورزند و به معنای واقعی کلمه در غم و شادی آنها شریک باشند.

وی افزود: گرایش به معنویت، فسادستیزی و دوری از دنیاطلبی از دیگر شاخصه های انقلابی گری است. جایگاه نمایندگی میدان وسوسه ها و لغزش ها است و چه بسیار افرادی که در ابتدا با انگیزه مثبت وارد شدند اما در ادامه نتوانستند به عهد خود پایبند مانده و گرفتار در تغییر در رفتار و انحراف در باورها و انگیزه ها شدند.

جلالی اضافه کرد: خوی اشرافی گری، امتیازخواهی و طعمه انگاشتن مسئولیت، بزنگاه هایی است که گاه انسان های نجیب و پارسا را نیز آلوده کرده و از راه و مرام انقلابی جدا می کند. تعامل مثبت و همدلی و همکاری با دولت نیز یکی از اصول مهم است که متأسفانه در نطق ها و سخنان برخی همکاران مراعات نشده است. امروز دولتی انقلابی و جهادی و اهل کار و تلاش بر سر کار است. دولتی که گوش شنوا برای شنیدن دارد و در مقابل منتقدان متواضع است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: چند ماه قبل وضعیت کشور در زمینه های مختلف بسیار نگران کننده بود. ذخایر گندم و برخی کالاهای اساسی کشور رو به اتمام بود. گرانی نهاده های دامی، وضعیت دام و طیور را به مرحله هشدار و خطر رسانده و سیمان و فولاد روز به روز گران تر می شد، کرونا در کشور جولان می داد و هر روز قریب به 700 داغ بر دل مردم می گذاشت که با پشتکار دولت نگرانی درباره ذخیره کالاهای اساسی برطرف شده و روند واکسیناسیون تسریع شد و میزان مرگ و میر کاهش یافت.

وی در ادامه با اشاره به سفرهای متعدد رئیس جمهور و وزرا به استان های مختلف به خصوص استان های محروم که دولت را با مردم آشتی داد، گفت: اینکه دشمنان قسم خورده نظام و دنباله های داخلی آنها از تحرکات دولت انقلابی عصبانی باشند جای تعجب ندارد و تعجب از برخی دوستان است که جانب انصاف را رعایت نکرده و با سخنان نیشدار و تحلیل های مغرضانه و حاشیه سازی، آب در آسیاب دشمن می ریزند.

جلالی ادامه داد: عدم هماهنگی با برخی نمایندگان در عزل و نصب مدیران استان ها و شهرستان ها و یا عدم تخصیص بودجه مورد نظر نمایندگان در طرح های عمرانی نباید باعث شود از دایره انصاف خارج شده و با سیاه نمایی و بزرگ کردن نقص ها، برای رسانه های معاند خوراک تهیه کرده و یا با مچ گیری از ابزارهای تحقیق و تفحص، سر راه دولت سنگ اندازی کنیم البته این به آن معنا نیست که نمایندگان از وظیفه نظارتی خود جهت حل مشکلات در حوزه های انتخابیه دست بردارند.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمان اضافه کرد: رفسنجان و انار مانند بسیاری از نقاط ایران مملو از ظرفیت های متراکم است که از آن استفاده بهینه نشده است. وجود نیروی انسانی و صنایع و معادن و کشاورزی وسیع باید زمینه ساز پیشرفت و رفاه عمومی باشد. امروز مشکل کمبود آب و برق مختص مناطق سیستان و خوزستان نیست اما در رفسنجان و انار نیز مردم از این مشکلات رنج می برند.

وی افزود: آب تصفیه شده از خلیج فارس صدها کیلومتر را رد کرده و برای صنایع به رفسنجان رسیده اما در کنار آن مردم با تشنگی روبرو هستند. مجتمع مس رفسنجان با ظرفیت تولید 70 درصد مس کشور، نقش چندانی در اشتغال جوانان و آبادی این شهرستان ها ایفا نکرده و صرفا آلودگی هوا و کمبود آب را داریم.

جلالی با اشاره به مشکلات حوزه کشاورزی، اظهار داشت: سرنوشت طرح هایی مثل ایجاد شبکه آب و فضلاب، اتصال رفسنجان به خط راه آهن سراسری که نقش مهمی در حل مشکلات منطقه دارد نامعلوم است. راه های رفسنجان به خراسانات وضعیت نامناسبی دارد و بسترساز حوادث بسیاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: با برچسب منطقه برخوردار، رفسنجان و انار از بودجه های ملی و استانی محروم شده و در نتیجه روز به روز بر آلام آنها افزوده می شود. در طول مدت نمایندگی به طور جدی در رفع مشکلات به نتایج خوبی رسیدیم اما برخی موارد نیاز به توجه دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه استان کرمان و حوزه انتخابیه ما از تعلل در تعیین تکلیف در انتخاب استاندار رنج می برد، گفت: عدم هماهنگی میان مدیریت کلان استان با شعارهای دولت مشکل زا شده و نیروهای انقلابی خواستار روی کار آمدن استانداری انقلابی و جهادی هستند که تنها در این صورت، وحدت را تجربه می کنیم که وزارت کشور باید به این خواست عمومی مردم کرمان توجه کند.

منبع: خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر