کد خبر: 122443
A

آمریکا و اسرائیل علیه تأسیسات هسته‌ای ایران «رزمایش» برگزار می کنند

پنتاگون می گوید وزرای دفاع آمریکا و اسرائیل روز پنج شنبه درباره تعهد واشنگتن به حمایت از اسرائیل و مقابله با تحریکات ایران گفتگو می کنند.

آمریکا و اسرائیل علیه تأسیسات هسته‌ای ایران «رزمایش» برگزار می کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری رویترز به نقل از یک عضو ارشد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گزارش کرده است که «بنی گانتز» وزیر جنگ اسرائیل و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا قصد دارند امروز (پنجشنبه) درباره برگزاری یک رزمایش علیه تأسیسات هسته‌ای ایران با یکدیگر دیدار کنند.

 
 

طبق گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، در حالی که این مقام آمریکایی حاضر به بحث درباره جزئیات رزمایش احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیستی نشده است اما شبکه اسرائیلی «کان»، پیشتر در روز گذشته (چهارشنبه) گزارش کرد که رزمایش مشترک واشنگتن و تل‌آویو شامل دهها هواپیما از جمله جنگنده اف ۳۵، اف ۱۶ و اف ۱۵، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی و تانکرهای سوخت‌گیری می‌شود.

در گزارش کان آمده است که اسرائیل قصد دارد که رزمایش مشترک با آمریکا را بر فراز دریای مدیترانه انجام دهند تا مسافتی را که جنگنده‌ها باید برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران طی کنند و حدود یکهزار کیلومتر است، شبیه‌سازی کنند.

کان گزارش کرده است که احتمالاً رزمایش مذکور در نیمه اول سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

از طرف دیگر، «جسیکا مک نالتی» سخنگوی پنتاگون نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفته است که درباره رزمایش احتمالی مشترک واشنگتن با تل‌آویو اظهارنظر نمی‌کند.

وی در این خصوص گفت: «ما به طور معمول رزمایش‌هایی را با شرکای اسرائیلی خود برگزار می‌کنیم زیرا با تهدیدات مشترکی در منطقه مواجه هستیم. چیزی برای افزودن به گزارش‌های مطبوعاتی نداریم».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر