کد خبر: 122444
A
با انتشار یک اطلاعیه مطرح شد:

بسیج دانشجویی دانشگاه شریف: تیم رسانه‌ای دولت مانع پوشش خبری حضور رئیسی در دانشگاه شد

بسیج دانشجویی دانشگاه شریف اعلام کرده که تیم رسانه‌ای دولت مانع پوشش خبری گسترده حضور رئیسی در دانشگاه شده است.

بسیج دانشجویی دانشگاه شریف: تیم رسانه‌ای دولت مانع پوشش خبری حضور رئیسی در دانشگاه شد

به گزارش دیده بان ایران؛ بسیج دانشجویی دانشگاه شریف با انتشار اطلاعیه ای نسبت به حواشی برگزاری روز دانشجو نوشت:

سه شنبه 16 آذر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در دانشگاه صنعتی شریف، به مناسبت روز دانشجو مهمان برنامه‌ای تحت عنوان صریح شفاف دانشجویی بودند.

برنامه‌ای که پیش از آن تلاش داشتیم تا در حد توان، با پوشش متن، عکس و بریده کلیپ‌هایی از برنامه همراه باشد که متاسفانه با اقدام لحظه‌ی آخری تیم نهاد ریاست‌جمهوری و مخالفت با فعالیت افراد رسانه‌ای حاضر در جمع، محقق نشد و بار دیگر انجام اقداماتی که با ذات صریح، شفاف و دانشجویی بودن برنامه در تناقض بود، تحیر و تعجب بسیاری از جمله‌ مجموعه بسیج دانشجویی شریف را برانگیخت.

علی‌رغم اینکه انتظار می‌رفت، امسال بهتر از سال‌های گذشته این محدودیت رسانه‌ای در چنین مراسمی کمتر گردد، اما متاسفانه با آن مخالفت شده و عملاً امکان پوشش همزمان برنامه در قالب‌های متنی و عکس‌نوشته و تصویری و همچنین انتشار فیلم‌‌های گزیده‌ای از جلسه با فاصله کمی وجود نداشت که از این بابت از مخاطبین عذرخواهی می‌نماییم.

همچنین به تیم‌ رسانه‌ای، حفاظت، تشریفات و... نهاد ریاست جمهوری یادآور می‌شود که این چنین اقدامات امنیتی و لحظه‌آخری، بیش از پیش باعث شکاف میان دانشگاه و دولت -که امروز مورد تاکید چندباره‌ی ریاست محترم جمهور قرار گرفت- می‌شود و با روح دانشجویی و شفاف بودن برنامه در تناقض است و انتظار می‌رود در مسیر تحول ساختار کشور در دوران ریاست‌جمهوری جدید، این سنت اشتباه قدیمی اصلاح و به سمت بهبود آن حرکت گردد.

 

ترکیب جمعیتی سالن برگزاری مراسم نیز طبق طراحی‌های انجام شده، اجتماعی از نمایندگان شورای صنفی و انجمن‌های علمی دانشگاه، تشکل‌های دانشجویی شریف، نخبگان علمی و ورزشی دانشگاه، نمایندگان کانون‌های فرهنگی و هنری بعلاوه تعداد قابل توجهی از دانشجویانی که در سامانه cw ثبت نام و اسم آنها در قرعه‌کشی انتخاب شده بود، چیده شد و تعداد محدودی از دانشجویان نیز به عنوان نماینده‌‌ی اتحادیه‌های دانشجویی با هماهنگی نهاد کل نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم حضور داشتند.

از طرفی، هماهنگی و تخصیص تریبون‌های سخنرانی گروه‌ها و نمایندگان تشکل‌ها نیز که برخی انتقادات در داخل و خارج از دانشگاه را به همراه داشت، طبق طراحی نهاد ریاست‌جمهوری صورت گرفته و بسیج دانشجویی شریف نقش چندانی در این بخش از مراسم نداشت.

 

 در پایان ضمن عذرخواهی مجدد از مخاطبین گرامی، به اطلاع می‌رساند پوشش ابعاد مختلف ویژه برنامه ۱۶ آذر دانشگاه صنعتی شریف با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی به مرور از طریق همین درگاه منتشر خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر