کد خبر: 122489
A

رئیسی را کمک کنید ائتلاف عربی ترک برداشته ائئلاف تروئیکا هم در حال ترک خوردن است

فعال رسانه ای اصولگرا در ادامه به تیم مذاکره کننده پیشنهاد داد نه زیاد عجول باشید نه مذاکرات را زیاد کش بدهید علامت درمانی غرب که برجام آخرین بار است مذاکره میشود یک استایل اروپایی امریکایی است.

رئیسی را کمک کنید ائتلاف عربی ترک برداشته ائئلاف تروئیکا هم  در حال ترک خوردن است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد کائیدی فعال رسانه ای اصولگرا: در یادداشتی از تمام جریانهای سیاسی داخلی درخواست کرد در مسیر منافع ملی  حرکت کنند؛

فعال رسانه ای اصولگرا بر این باور است توافق با غرب را نزدیک میداند و در تحلیلی این توافق را نزدیک دانست و در یادداشت ذیل به آن  پرداخت؛ 

الف) به هر حال مذاکرات تیم مذاکر کننده ایران و غرب در حال انجام است و در مرحله  دوم مذاکرات هستند یقینا هر توافق بین المللی لازمه اش داشتن شرایط داخلی و داشتن شرایط بین المللی است در داخل نیاز به این است تمام جریانهای داخلی با رویکرد ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی و حزبی حرکت کنند.

متاسفانه در فضای مجازی و رسانه ای دائم دیده میشود همجمه شدیدی بر علیه تیم مذاکره کننده شکل گرفته و تیر کمان به سمت دولت گرفته اند بی شک دلواپسان توافق هر چه سریعتر دست از این راه ناصواب بردارند که جز پیچیده کردن شرایط نیست و با احترام به رای مردم  و طرح راهکار مناسب در شرایط فعلی کشور وحدت آفرین باشند در مسیر همگرایی گام بردارند چون ایجاد چنین فضایی خلاف مصلحت مردم و خلاف منافع ملی است و شکست مذاکرات به نفع دلواپسان توافق هم نیست بهر حال موفقیت در سیاست خارجی در امتداد اجماع  در سیاست داخلی محقق میشود با چه هدفی در حال ایجاد شائبه و تخریب هستید؟

 قرارداد سوآپ  گازی ایران آذربایجان ترکمنستان امضا میشود میگویید نفع مالی ندارد چرا از امنیت شبکه و امنیت انرڑی و دیپلماسی انرڑی قرارداد سوآپ سخن نمیگویید؟! تنش زبانه دار با آذربایجان را سفر رئیسی به ترکمنستان از التهاب خارج کرد و قرارداد سوآپ در کاهش شدید تنش بین  باکو تهران، ایران عضو  دائم پیمان منطقه ای شانگهای میشود که موفقیت بزرگی بود مجدد میگویید برای ما نفع ندارد مربوط گذشته بود! واکسیناسیون بیش از صد میلیون دوز در سه ماه محقق میشود میگوید مربوط به گذشته بود! این تذهبون! شتاب در این مسیر ایجاد شائبه رسانه ای نه به صلاح منتقدین است نخ به نفع مردم  به فرموده رهبر معظم انقلاب در مسیر سیاست ورزی مومنانه حرکت کنید مگر شما آقایون تمام قد چند دهه بعنئان کارگزار وو در کشتی انقلاب نبوده اید!؟ حجت الاسلام رئیسی طبل معیشت را به صد درآورده سنگ اندازی نکنید یکی از موارد مهم  در  راستای احیا معیشت مردم که بخش مهمی از آن سیاست های دولت قبل بوده مربوط به رئیسی نیست رئیسی وارث محصول برخی از منتقدین فعلی است  در جهت امنیت ملی و منافع ملی و مردم حرکت کنید. 

نکند ارتقا مذاکرات با عربستان که بزودی به سطح وزیر خارجه در هفته های  رقم خواهد خورد را به گذشته نسبت خواهید داد! یا ملاقات معاون سیاسی وزیر وزارت خارجه با مقامات امارات عربی متحده در امارات که بعد از آن مشاور امنیت ملی کشور امارات وارد تهران شد و بزودی روابط ایران و امارات که از سال ۹۴ به کاردار تنزل یافته به سطح سفیر ارتقا خواهد یافت را مجدد به گذشته نسبت می دهید! اظهر من الشمس است سمپتوم های امارات و عربستان بنا بر رهیافت چند علیتی مقاومت ایران، صداقت و شفافیت ریس جمهور جدید ایران و نگاه منطقه ای ابراهیم رئیسی در حل مشکلات کشورهای همسایه، عدم اعتماد کشورهای عربی منطقه به بایدن ،و قدرت منطقه ای بودن ایران، ایجاد امنیت توسط همسایگان برای یکدیگر توام با روابط تجاری بعد از آسیب های فراوان  بیماری کرونا ، حال که ائتلاف(بحرین امارات ،عربستان ) بر علیه ایران ترک ورداشته واینکه همسایگان ایران در جهت منافع ملی کشورشان در حال حرکت میکنند میطلبید جریان های مخالف و منتقد دولت در  داخل جهت منافع ملی ایران اسلامی گام بردارند صبور باشید و شکیبا انتقاد سازنده کنید راهکار مناسب ارائه دهید و در جهت منافع مردم حرکت کنید به هر حال تیم چهل نفره در وین نمایندگان جمهوری اسلامی میباشند و حدود بیش از ۳۵ نفر از این تیم در تمام دولتها در وزارت خارجه همکاری مفید و موثر برای نظام داشته اند و کهنه کاران همچون صفری  متخصص حوزه اوراسیا و چین و باتجربه هایی همچون عبدالهیان به بیش از دو دهه تجربه تخصصی عربی افریقایی در وزارت خارجه در این تیم از سطر و ستون های اصلی این تیم مذاکره هستند

ب) فعال رسانه ای اصولگرا در ادامه به تیم مذاکره کننده پیشنهاد داد  نه زیاد عجول باشید نه مذاکرات را زیاد کش بدهید علامت درمانی  غرب  که برجام آخرین بار است مذاکره میشود یک استایل اروپایی امریکایی است.

 
 امیکرون سویه و واریانت جهش یافته جدید کرونا اقتصاد اروپا و امریکا را مجدد در رینگ بوکس اقتصادی برد یک سوم  روزانه فوتی ها  و مبتلایان روزانه کرونا اروپایی هستند، کابوس رشد سرطانی  چین های چشم بادامی  و دوئل روسیه و آلمان بر سر اوکراین و بحران گازی  تعطیل شدن صنعت توریست در اروپا و....

در خیمه اروپا نشان میدهد نمی توانند با ایران از ادبیات و استایل کابویی لوک خوش شانس در قبال ایران استفاده کنند، البته دلیل نمیشود اوصاف فوق الذکر را حجت همیشگی بدانید  که مذاکرات را کش دهیم بی شک پس از آزاد سازی بخش کوچکی از منابع  بلوکه شده ایران که با چراغ سبز غرب بود  بودی بدهی انگلیس به ایران و یک بدهی دیگر در اروپا به ایران عن القریب پرداخت میشود.

این نشانه ها حاکی از این است نه  مذاکرات را باید کش داد و نه اینکه باید عجله کرد و با سیاست گام به گام پیش رفت در رویکرد و زمانی حداقل ۶ ماهه تا یکساله جهت توافق نهایی پیشنهاد میشود به تیم مذاکره کننده ایران که  همزمان با غربی ها مذاکرات را دارید  مذاکرات با عربستان و امارات را پیش ببرید چون این دو مذاکرات اثر مستقیم با هم دارند اگر امور منطقه حل شود درخواستهای روی میز غربی ها از ایران در وین کاهش میاید و غربی ها نمیتوانند کاتولیک تر از پاپ شوند در مذاکراتشان با ایران با این فرمان  فضای کسب و کار  غیر مشروح و دلالی غربی ها در مذاکرات بشدت کاهش می یابد. چون نزدیکی ایران با کشورهای خلیج فارس بشدت درآمد های غیر مشروع غربی ها را کاهش میدهد.

محمد کائیدی

تحلیلگر سیاسی اجتماعی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر