کد خبر: 122500
A

امام جمعه تبریز: تحریم‌ها تاثیری بر اقتصاد ندارد نهایتاً ۲۰ درصد!/ گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات جنگ روانی است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه آمریکا به دنبال توافق موقت است، گفت: گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات یک جنگ روانی و ادراکی برای ملتهب کردن جامعه است. تحریم‌ها نهایتاً بیست درصد در وضعیت اقتصادی تأثیر دارد.

امام جمعه تبریز: تحریم‌ها تاثیری بر اقتصاد ندارد نهایتاً ۲۰ درصد!/ گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات جنگ روانی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: تقوا در طوفان شهوات پناهگاه بزرگ و امنی است که مانع سقوط انسان در دام نفسانیات شیطانی می‌شود. انسان بی تقوا در برابر شهوات مانند انسان بی سلاح است.

وی با اشاره به اهمیت بنیان خانواده گفت: خانواده در شکوفایی فطرت الهی کودک نقش اول و زیادی دارد، کودکی که در فضای بی تقوایی رشد کند، از مسیر توحیدی خود دور خواهد شد. پدر و مادر باید در مقابل خداوند در خصوص این موضوع پاسخگو باشند.

آل هاشم به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام (ره) است. خدا کسانی را که در راه فرهنگ انقلاب تلاش می‌کنند، موفق بگرداند.

امام جمعه تبریز با تبریک ولادت حضرت زینب کبری گفت: ایشان اسوه معرفت، شجاعت و بصیرت و حسین دوم با پوشش زن است.

نام پرستار آرامش بخش است

وی با تبریک روز پرستار همچنین افزود: چه روز مناسبی به نام روز پرستار اسم گذاری شده، پرستاران عزیز زحمات زیادی می کشند و از خواب و استراحتشان زده و در بالین بیماران حاضر می‌شوند. در دفاع مقدس شهدای پرستار زیادی داشتیم. نام پرستار آرامش بخش است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به روز دانشجو نیز اشاره کرد و افزود: دانشجو باید مطالعه کافی داشته و صاحب اندیشه باشند. دانشجویان هویت خودشان را شناخته و مسئولیت پذیر باشند و جایگاه معلمی را نسبت به اساتید عزیز بدارند. دانشجویان در استحکام ساخت داخلی نظام کمک کنند و گفتمان ساز باشند.

پافشاری ایران بر مواضع خود اروپا را به انزوا کشانده و آمریکا را عصبانی کرده است

وی سپس در خصوص مذاکرات وین گفت: ایران سه سند آماده کرده است که شامل رفع تحریم‌های مغایر با برجام، اراده تضمین‌های لازم و راستی آزمایی اقدامات طرف مقابل است.

آل هاشم با اشاره به اینکه پافشاری ایران بر این سه مورد، اروپا را به انزوا کشانده و آمریکا را عصبانی کرده است، گفت: آمریکا می‌خواهد فعلاً توافق موقت داشته باشد اما توافق موقت علاوه بر اینکه باعث تخفیف‌های تحریمی و نه لغو آنها می‌شود و جامعیت ندارد و همچنین مخالف قانون اقدام راهبردی مجلس است.

وی گفت: گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات یک جنگ روانی و ادراکی برای ملتهب کردن جامعه است. تحریم‌ها نهایتاً بیست درصد در وضعیت اقتصادی تأثیر دارد.

دولت به طور جدی دنبال لغو تحریم‌ها است

امام جمعه تبریز افزود: دولت به طور جدی دنبال لغو تحریم‌ها است اما فرهنگ سازی برای مدیریت جهادی همراه با عقلانیت و تدبیر صحیح در مدیران کشور باید باشد.

وی گفت: اصلاح ساختارهای معیوب اقتصادی، تدوین قانون برای اصلاح فضای کسب و کار، فروش اموال مازاد دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی که درآمد هنگفتی دارد، شفاف سازی میزان حقوق و مزایای دولتی و شفاف سازی نظام پرداخت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی سپس در خصوص سفر مقام امنیتی امارات گفت: امارات بعد از رسوایی در جریان عادی سازی روابط به صهیونیست‌ها در صدد برقراری نوعی موازنه و جبران است. امارات نمی‌تواند کشور بزرگی به نام ایران را از حوزه اقتصاد خود حذف کند، بخش عمده‌ای از رونق اقتصاد امارات مرهون روابط آسان با ایران است. دولت ایران ضمن استفاده از این فرصت پدید آمده، باید مراقب باشد.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر