کد خبر: 122504
A

امام جمعه تهران: ملت ایران این چند صباح را هم تحمل کند

امام جمعه موقت تهران نسبت به دور جدید مذاکرات ابراز خوش بینی کرد و گفت:‌ مقاومت مردم تاکنون پاسخ داده است. ملت قهرمان ایران چند صباح دیگر تحمل کند.

امام جمعه تهران: ملت ایران این چند صباح را هم تحمل کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در نماز جمعه امروز اظهار کرد:‌ این طور نیست که بنشینیم و تماشا کنیم و دشمن ما ابزار مرگ جهانی را به عنوان وسیله ارعاب علیه ما استفاده کند؛ چرا که خداوند گفته است تا آنجایی که استعداد و توان دارید دست برتر را در برابر دشمن داشته باشید. خطر نفس اماره گاهی از استکبار جهانی بیشتر است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کشور برای مقابله با دشمنان، صنعت نظامی محیرالعقولی دارد، گفت:‌ ایران امروز مقتدرترین کشور منطقه است و در جهان موقعیتی دارد که هیچ کشوری اجازه تجاوز به ما را نمی‌دهد. در عین حال باید به خطر نفس اماره و خطر درونی توجه کنیم و با سلاح ایمان با نفس اماره مقابله کنیم.

صدیقی اظهار کرد:‌ مسئولین عاشق و بی‌قرار ما مردمی دارند که در تاریخ نمونه نداشتند حتی در صدر اسلام مردم تا این حد صبر و فداکاری به خرج نداده‌اند. ما باید قدر این ملت را بدانیم و به باور امام (ره) آن‌ها را «ولی نعمت» دانسته و این طور نباشد که این ملت در ادارات، مدارس، دانشگاه‌ و دادگاه تحقیر شوند.

وی افزود: خداوند بنی آدم را تکریم کرده است؛ یعنی همه بشریت را محترم دانسته پس ما باید به همه احترام بگذاریم چه رسد به مردمی که ولی نعمت ما هستند.

امام جمعه موقت تهران با تبریک ولادت حضرت زینب (س)، روز پرستار را به کادر درمان تبریک و تهنیت گفت و با اشاره به شهدای پرستار و پزشک در بیماری کرونا از مسئولان خواست تا به مطالبات این قشر رسیدگی کنند و نسبت به «توسعه پرستاری و توزیع عادلانه پرستار» اهتمام ورزند.

صدیقی در خصوص دور جدید مذاکرات گفت:‌ مذاکره هم پیامی به خارجی‌ها است و هم به داخل کشور. پیام داخلی آن است که دولت انقلابی و ولایی سر آن دارد که با همه کشورهای دنیا مرتبط باشد. دولت قبل مذاکراتی را انجام داد و ما صبوری کردیم و هیچ اتفاقی نیفتاد. در دور قبلی مذاکرات وعده گرفتیم و نقد دادیم؛ چرا که مذاکرات برد برد نبود، اما حالا مذاکره‌کننده‌های ما افراد قرص و محکم و با مطالعه‌ای هستند و مذاکرات فعلی برای مذاکره نیست بلکه برای رفع تحریم‌هایی است که استکبار علیه ما انجام داده است.

وی تأکید کرد:‌ آمریکا در زمان ترامپ در سه جبهه علیه نظام ما توطئه کرد. از طرف خزانه‌داری تحریم‌های به تعبیر خودشان فلج‌کننده را عملیاتی کرد؛ از طرف وزارت امور خارجه، دولت‌ها را می‌ترساند که با ما روابط بازرگانی داشته باشند و از طرف سازمان سیا در صدد ناراضی کردن مردم ما بود که خوشبختانه با تدبیر حکیمانه رهبری و صبر و پایداری مردم در هر سه جبهه منفعل شدند و به نتیجه نرسیدند و نخواهند رسید.

امام جمعه موقت تهران از افزایش واردات ۳۸ درصدی و صادرات ۴۲ درصدی و افزایش فروش نفت خبر داد و گفت:‌ مقاومت مردم ایران پاسخ داده است و اگر چند صباح دیگر تحمل کنند دولت جدید عاشق با اتحاد سه قوا و اتحاد مردم مشکلات را حل می‌کند.

صدیقی درباره مشکلات کم‌آبی خطاب به مردم ایران گفت: دولت از مردم جدا نیست. دیدیم که چگونه روسای قوا در روز دانشجو بدون واهمه در جمع دانشجویان حاضر شدند و پاسخ‌هایی را آماده کرده بودند. شیطان رجیم می‌خواست از طریق کم‌آبی ملت ما را تحریک کند. باید به این نکته اشاره کنم که مسائلی مثل ترافیک، آلودگی هوا و کم‌آبی تنها روی دوش دولت نیست. شبیه جنگ است. مردم عزیز ما هم در جنگ شرکت کردند. امروز هم جنگ آب داریم و باید با اتحاد و همدلی از آن عبور کنیم. دولت به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد چرا که مردم هم صاحب این خانه و صاحب انقلاب هستند و سرنوشت مشترکی دارند.

امام جمعه موقت تهران در پایان از نخبگان و فعالان حوزه علم و تکنولوژی دعوت کرد تا برای مشکلاتی مثل ترافیک، آلودگی هوا و کم آبی راهکارهای خود را ارائه کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر