کد خبر: 122564
A

حجت الاسلام قوامی: امثال مرعشی و کرباسچی اصلاح‌طلبان را به این روز انداخته اند/ پایگاه اجتماعی «مرعشی» کجاست که میخواهد رئیس جمهور تعیین کند؟

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: هدف کرباسچی و مرعشی این است که یا خود وارد حکومت شوند یا عوامل‌شان را وارد حکومت کنند و به‌دنبال منافع شخصی هستند نه منافع ملی. این‌ها چنین افرادی هستند نه پایگاه اجتماعی دارند نه دل مبارزه! کسانی حرف انقلاب و مبارزه را باید بزنند که حداقل قبل از انقلاب سابقه مبارزه داشته باشند.

حجت الاسلام قوامی: امثال مرعشی و کرباسچی اصلاح‌طلبان را به این روز انداخته اند/ پایگاه اجتماعی «مرعشی» کجاست که میخواهد رئیس جمهور تعیین کند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ صحبت‌های امروز حسین مرعشی در روزنامه شرق، سوالات قابل توجهی را به وجود آورده است و با توجه به مواضع چند سال اخیر این جریان مبنی بر نقش تشریفاتی خاتمی در جریان اصلاحات، اصلاحات دولت محور و برخی مواضعی که فاصله نسبتا زیادی با مشی اصلاح طلب نسل اول دارد حالا این سوال مطرح است که نسبت کارگزاران با اصلاحات چیست و همراهی این حزب با این جبهه سیاسی تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد.

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاب‌طلب درخصوص صحبت‌های حسین مرعشی درباره نقش خاتمی در جریان اصلاحات گفت: «آقای مرعشی و برخی احزاب اصلاح طلب پایگاه اجتماعی شان به تنهایی صفر است و این‌ها اصلا فعالیت حزبی در تهران و شهرستان‌ها ندارند. در طول مدت بعد از انتخابات که چند ماه از آن می‌گذرد این احزاب اصلا جلسه‌ای هم نداشته‌اند. یک نفر در بالا مثل مرعشی و کرباسچی می‌نشینند و صحبت میکنند. این که حزب نیست! ادعای سهم‌خواهی هم می‌کنند و نتیجه‌اش هم این است که اصلاح‌طلبان را به این روز انداخته اند و ادعایشان نیز هیچ پایگاه اجتماعی ندارد».

او ادامه داد: «باید به مرعشی گفت شما چه پایگاهی در ایران دارید؟ حزب تعریفی دارد، کلاس درس و برنامه‌ای دارند، این‌ها در تعریف یک حزب نمی‌گنجند نهایتا اگر افراد تاثیرگذار در استان‌ها نباشند کسی این‌ها را نمی‌شناسد. شما در شهرستان‌ها از مردم سوال کنید نماینده کارگزاران در شهر شما کیست؟ هیچکس نمی‌شناسد! بنابراین اینکه بگویند ما از خاتمی عبور میکنیم یعنی از اصلاحات عبور کرده‌ایم. آقای خاتمی با تمام ضربه‌ای که احزاب به ایشان زدند باز هم پایگاه اجتماعی در جامعه دارد».

 

او در ادامه درباره‌ی نسبت کارگزاران با جریان اصلاحات افزود: «حزب باید یک برنامه و مرامی داشته باشد. این‌ها هدفشان چنین چیزی نیست و هدف کرباسچی و مرعشی این است که یا خود وارد حکومت شوند یا عوامل‌شان را وارد حکومت کنند و به‌دنبال منافع شخصی هستند نه منافع ملی؛ دیگر احزاب هم همینطور است».

قوامی در پایان نسبت به صحبت مرعشی درباره ایده‌آل کارگزاران نسبت به تشکیل یک دولت برخواسته از این حزب گفت: «به او بگویید پایگاه اجتماعی شما کجاست که بتوانید به تنهایی رئیس جمهور تعیین کنید. آقای کرباسچی در یکی از انتخابات‌ها جلسه‌ای در سالن دانشگاه فرهنگیان داشت و تندرو‌ها هم تهدید می‌کردند جلسه را بهم می‌زنیم جلسات هم شلوغ می‌شد. قرار بود من و کرباسچی سخنرانی کنیم. در میانه راه زنگ زدند که به جلسه نروید سنگ پرت می‌کنند، اما من گفتم به مردم قول دادیم که حرف بزنیم. نزدیک دانشگاه بودیم که کرباسچی زنگ زد و گفت ما برگشتیم گویا تلفنی تهدیدشان کرده بودند و کرباسچی هم نیامد. من رفتم و سخنرانی هم برگزار شد سنگ هم پرت کردند. این‌ها چنین افرادی هستند نه پایگاه اجتماعی دارند نه دل مبارزه! کسانی حرف انقلاب و مبارزه را باید بزنند که حداقل قبل از انقلاب سابقه مبارزه داشته باشند. آقای مرعشی و کرباسچی چه سابقه مبارزاتی دارند؟ من سه بار قبل از انقلاب بازدداشت شدم و زندان عادل آباد بودم. این‌ها سابقه شان چیست؟»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر