کد خبر: 122648
A
فشار منصوبان جناح های سیاسی به دولت؛

دولت مراقب رانت خواری سیاسیون باشد

چرا تا دیروز و دولت قبل آنها مورد هجمه قرار نگرفته و دولت سابق از توانایی تخصصی آنها استفاده کرد و امروز که قرار است در پست جدیدی قرار گیرند مورد هجمه قرار می‌گیرند.

دولت مراقب رانت خواری سیاسیون باشد

دیده بان ایران- چند صباحی است با هدایت برخی از مدیران ارشد دولت سابق موجی رسانه ای تحت عنوان انتصابات فامیلی به راه افتاده است که هدف اصلی و محور مهم آن تخریب برخی مدیران جوان مستقل و در بعضی موارد اصولگرا مورد اعتماد و وثوق نظام و تمام گروههای سیاسی کشور هستند، است تا با عنوان داماد ، برادر زن و ...... آنها را از گردونه مدیریت کشور حذف نمایند.

 هدف از این نوشتار ایجاد کمی اخلاق مداری و قضاوتی صحیح در مورد افرادی است که در شرف انتصاب در سازمان و یا وزارت خانه ای هستند اما ذهن های مریض نه تنها سد راه شدند بلکه با عناوین فامیلی و روابط آشنایی درصددند تا آنها را از گردونه مدیریت کشور حذف نمایند. 

ایران با یک درصد جمعیت دنیا، ۷ درصد منابع معدنی، ۱۴ میلیون نفر نیروی انسانی کارآمد تحصیل‌کرده و موقعیت جغرافیایی ویژه که متصل‌کننده شرق به غرب است ظرفیتی دارد که اگر مسیر مسئولان اجرایی و اداره‌کننده آن به سمت اقتصاد داخلی و اصلاح رویه‌هایی اداری تغییر می کرد و از نیروهای جوان کارآمد استفاده شود، اقتصادش از رکود تورمی خارج شده و مشکلات معیشتی مردمش نیز حل می‌شود اما این مسئله گاهی  مورد توجه قرار نمی‌گیرد  و تمام دیدگاههای کارشناسی و مدیریتی که می توانست جلوی فاجعه در اقتصاد کشور را بگیرد مغفول میماندکه حلقه اصلی این دیدگاه‌ها نیروهای تحصیل کرده و جوان کشور هستند  .

نگارنده بر این باور است که اگر در بین اقوام مقامات شخص کارآمد، صاحب تخصص و تعهد وجود دارد این انتصابات نه تنها مشکل ساز نبوده بلکه می تواند کارساز باشد البته هر فکری با انتصاب افراد ضعیف چه فامیل و چه غیر فامیل در هر پستی مخالف است . ولی آیا صحیح استکه برخی نیروهای کارامد جوان تحصیلکرده و دارای تجربه کاری به خاطر برخی عناوین مختلف مورد هجمه قرار داد این در حالی است که برخی از این جوانان تحصیل کرده صاحب تخصص دارای پست و مقام دولتی بوده و فقط امروز بر اساس نیاز جابجا میشوند .

سوال اصلی این است چرا تا دیروز و دولت قبل آنها مورد هجمه قرار نگرفته و دولت سابق از توانایی تخصصی  آنها استفاده کرد و امروز که قرار است در پست جدیدی قرار گیرند مورد هجمه قرار می‌گیرند.

جواب کاملا مشخص است ؛

خواسته یا ناخواسته برخی از مدیران سابق که دارای منش تند سیاسی هستند و به خاطر حمایت‌های بی دریغشان از دولت سابق پست و مقامی گرفته اند، امروز در آستانه برکناری هستند بنابراین تلاش دارند تا با اتهام های فامیلی  جانشینهای احتمالی خود را با اخبارهای واهی از گردونه خارج و چند صباحی بیشتر بر پست های خود باقی بمانند .

مدیرانی که به  عنوان  اصلی  جریانات سیاسی و با استفاده از رانت و سفارشات ویژه به سمت های بالای مدیریتی  کشورگمارده میشود و برای ماندن با استفاده از  اشخاص خاص درصدد تخریب جانشین خود و تحت فشار قرار دادن وزرا هستند.

اما اینها فراموش کردند که ملاک اصلی تایید یا رد یا شخص برای پستهای مدیریتی دستگاه‌های نظارتی  هستند و این دستگاه‌ها قطعا از اخبار مستند و موثق بهره می بدند نه اخبار واهی و تخریب کننده ای .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر