کد خبر: 122732
A

نماینده مجلس: دولت چرا ردیف بودجه شهرهای کوچک را در لایحه ۱۴۰۱ حذف کرده است؟

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس گفت: استان گلستان جزء ۵ استان آخر به لحاظ عوامل توسعه‌یافتگی در کشور است که نیازمند سرمایه‌گذاری بنیادهای برکت، احسان و مستضعفان و همچنین اقدامات جدی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، هستیم.

نماینده مجلس: دولت چرا ردیف بودجه شهرهای کوچک را در لایحه ۱۴۰۱ حذف کرده است؟

به گزارش دیده بان ایران؛ رحمت الله نوروزی عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در جلسه علنی صبح امروز(سه شنبه، ۲۳ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در تذکری به رئیس جمهور با بیان اینکه معضل تورم و بیکاری به ویژه در میان اقشار ضعیف جامعه، نگرانی های فراوانی ایجاد کرده که با اندکی تدبیر قابل حل است، گفت: تأمین کالاهای اساسی برای این اقشار بسیار ضروری بوده و با هر عنوانی که باشد باید نیازهای اولیه مردم تأمین شود.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت شغلی، تقویت سفره و رفاه کارگران باید در اولویت دولت سیزدهم باشد، اظهار داشت: تورم ۳۰ الی ۴۰ درصد با افزایش حقوق ۱۰ درصد همخوانی و تناسب ندارد و در چنین شرایطی، بودجه ظالمانه، افزایش لایحه بودجه ۴۰ درصدی قابل تأمل بوده و آیا اساسا افزایش ۴۰ درصدی قابل تأمین است یا خیر. آیا خود این موضوع تورم زا نیست؟

وی ادامه داد: چرا کاهش هزینه های جاری مد نظر قرار نگرفته و علت حذف ردیف شهرهای کوچک در لایحه بودجه چیست؟ بارها به آقای میرکاظمی گفته ایم که آیا باعث حذف نظارت مجلس نمی شود؟ چرا در ساختار بودجه اتفاق اساسی نیفتاده است؟

نوروزی در ادامه در تذکری خطاب به نوری وزیر آموزش، عنوان کرد: رتبه بندی وعده رئیس جمهور بود و ما از سال ۹۲ پیگیر این موضوع بوده ایم. ۲۵ هزار میلیارد تومان را میرکاظمی در صحن علنی مجلس قول داد و فرهنگیان در انقلاب و جنگ تحمیلی، اثرگذار بوده اند و شهدای معلم و دانش آموز نشان دهنده این است که دستگاه آموزش و پرورش همواره همراه نظام بوده لذا این مطالبه صنفی و به حق آنها است. تشکر می کنم که هیأت رئیسه آن را در دستور کار امروز قرار داد.

این عضو مجمع نمایندگان استان گلستان اضافه کرد: انتظار داریم نیروهای اداری، خدمتگذاران، سرایداران و تمام عوامل دست اندرکار در آموزش و پرورش مورد عنایت در رتبه بندی قرار بگیرند.

وی همچنین با اشاره به طرح خروج دام از جنگل خطاب به رئیس جمهور گفت: در دیدار با شما عرض کردم، بیکاری روستاها باید با لغو این طرح رفع شود. خروج دام از جنگل، مشکلات و دغدغه ها را برطرف نکرد. گوسفندداران، روستاییان و چوپانان خود از محافظان جنگل بوده و مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی را رعایت می کنند.

نوروزی در ادامه در تذکری خطاب به رئیس جمهور و وزیر نیرو اذعان داشت: استان مظلوم و محروم گلستان و شهرستان علی آباد کتول در تابستان ۱۴۰۰ با بحران آب و برق مواجه بود لذا فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی باید هرچه سریع تر عملیاتی شود. به داد وضعیت آب استان برسید. گلستان جزء ۳ استانی است که در منابع آبی با مشکل مواجه شده است. این استان مرغ تهران، گندم کشور و بسیاری از محصولات کشاورزی و دامی کشور را تأمین می کند اما با بحران آب مواجه شده که باید عنایت ویژه شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین در تذکری به وزیر تعاون گفت: مدیران بی توجه ده کلینیک را برکنار کنید. از سال ۹۲ به دنبال ایجاد ده کلینیک در سومین شهرستان استان هستیم. شاخص تخت نسبت به جمعیت در استان و شهرستان پایین است لذا تقاضا داریم در اسرع وقت انجام شود.

وی در تذکر دیگری خطاب به ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، عنوان کرد: این ستاد، بنیاد مستضعفان، شستا و هولدینگ های بانکی هیچ توجهی به شهرستان های محروم گلستان نکرده و سرمایه گذاری نکرده اند و طبق آمار، ما جزء ۵ استان آخر به لحاظ بیکاری و مضیقه معیشتی هستیم لذا از همه مسئولان تقاضا دارم بفرمایند در استان زیرمجموعه بنیاد برکت، احسان، مستضعفان و ستاد اجرایی بیایند و سرمایه گذاری کنند.

نوروزی همچنین در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تقاطع غیرهمسطح علی آباد کتول و آزادشهر مانده و جاده باعث تصادفات شده است. همچنین ۸ ماه گذشته و از تسهیلات اشتغال خبری نیست و تبصره ۱۸ هنوز ابلاغ نشده است لذا تقاضا داریم در ماه های پایانی ۱۴۰۰، تسهیلات در کارگروه اشتغال در سطح کشور و در سطح استان سریعا دیده شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از محل صندوق توسعه ملی، بانک های عامل نیاز داریم منطقه را از محرومیت خارج کنیم.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر