کد خبر: 122740
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

کنایه «محمد غرضی» به ادعای رشد ۸ درصدی اقتصاد در بودجه ۱۴۰۱/ امیدوارم دعای آقای رییسی مستجاب شود

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور به سایت دیده بان ایران گفت: امیدوارم دعای آقای رییسی درباره رشد اقتصادی در بودجه سال آینده مستجاب شود اما با افزایش فشار بر مردم رشد اقتصادی حاصل نمی‌شود.

کنایه «محمد غرضی» به ادعای رشد ۸ درصدی اقتصاد در بودجه ۱۴۰۱/ امیدوارم دعای آقای رییسی مستجاب شود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد غرضی، وزیر اسبق نفت و مخابرات در مورد بودجه ۱۴۰۱ که اخیرا منتشر شد به سایت دیده بان ایران گفت: «تمامی مشکلات داخلی و خارجی به دلیل رانت‌خواری داخلی و خارجی است. یک مثال ساده آن کاغذ است. یک کیلو کاغذ روزنامه در ایران ۳۰ هزار تومان است که معادل یک دلار است. در آمریکا ۳ کیلو کاغذ روزنامه یک دلار است. این مابه‌التفاوت به جیب رانت‌خوارهای داخلی می‌رود. رانت‌خوارهای خارجی هم چین و روسیه و آمریکا و ... هستند که رانت‌خواری سیاسی و اقتصادی از ایران می‌کنند من معتقدم باید با رانت‌خواری سیاسی و اقتصادی مبارزه کرد.» 

او در مورد احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز توضیح داد: «موضوع ارز ۴۲۰۰ تومان را به رانت‌خوارها می‌دادند و به مردم نمی‌رسید. الان هم اگر نرخ ارز دولتی بشود ۲۳ هزار تومان، ارز بازار آزاد سیر صعودی خواهد داشت و ما‌به‌التفاوت آن به جیب رانت‌خواران می‌رود. در واقع اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کنند به سود رانت‌خواران است نه ملت.»

غرضی در پاسخ به سوالی در مورد افزایش مالیات‌ها نیز بیان کرد: «کاری که دولت‌های اروپایی و آمریکای جنوبی می‌کنند این است که به مردم فشار نیاورند تا به دولت فشار نیاید. این مفهوم در اداره کشور ما جا نیفتاده‌است که فشار هر چه بیشتر از روی مردم برداشته‌شود، اداره کشور راحت‌تر است. وقتی مالیات‌ها را به صورت عجیب و غریب بالا می‌برید یعنی تصمیم‌گیری دستگاه اداری مالیاتی کشور را بالا می‌برید و امتیازی می‌دهید تا با مالیات‌دهنده چانه بزند. وقتی نتیجه‌بخش نباشد قاچاق زیاد می‌شود. ۱۸ سال در کشور مسوولیت داشته‌ام در عرض این ۱۸ سال هر چه فشار به مردم بالا رفته نتیجه‌ آن قاچاق بیشتر شده‌است. چه قاچاق داخل به خارج و خارج به داخل.»

او در پایان با اشاره به اظهارات اخیر سید ابراهیم رییسی در مورد احتمال رشد ۸ درصدی تا سال آینده گفت: «امیدوارم دعای آقای رییسی مستجاب شود اما با افزایش فشار بر مردم رشد اقتصادی حاصل نمی‌شود.»

منبع: سایت دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر