کد خبر: 122754
A

فلاحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس: مطالبات معلمان به دولت قبل مربوط است؛ ما نباید جواب بدهیم!/ معلمانی که در تجمعات شعارهای ساختارشکن می دهند از نظر ما معلم نیستند

عضو کمیسیون آموزش مجلس یازدهم گفت: «مسائل گذشته که ربطی به مجلس فعلی ندارد. دولت قبلی مقصر است. می‌خواهند همه کوتاهی‌های دولت قبلی را به دولت جدید تحمیل کنند. درقبال عملکرد 8 سال گذشته چه کسی باید جواب بدهد؟! دولتی که کوتاهی کرده و هیچ توجهی نکرده است! ما نباید جواب بدهیم!»

فلاحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس: مطالبات معلمان به دولت قبل مربوط است؛ ما نباید جواب بدهیم!/ معلمانی که در تجمعات شعارهای ساختارشکن می دهند از نظر ما معلم نیستند

به گزارش دیده بان ایران؛ معلمان ناراضی‌اند؛ نارضایتی‌شان هم مربوط به امروز و دیروز نیست و اگر می‌بینیم حالا دیگر جانشان به لبشان آمده و دست به تجمعات سراسری زده‌اند تا مگر به این ترتیب کسی صدایشان را بشنود، اگر کاسه صبرشان لبریز شده و در سراسر کشور به اعتراض به خیابان آمده و می‌آیند، صرفاً به این خاطر نیست که همچون دیگر شهروندان تاب تحمل این تورم افسارگسیخته و هزار و یک گرفتاری ناشی از آن را از کف داده‌‌اند. 

معلمان البته به این لحاظ نیز در مضیقه و درنتیجه معترضند، اما این‌که ۳، ۴ روز گذشته با انتشار فراخوان‌هایی، تجمع‌های اعتراضی ترتیب داده و از هر فرصت برای بیان مطالبات‌شان بهره می‌برند، علاوه بر دشواری‌های معیشتی که همچون باقی شهروندان به آن گرفتارند، می‌خواهند بدانند بالاخره کی قرار است تکلیف رتبه‌بندی شغلی‌شان روشن شده و رویای همسان‌سازی حقوق‌شان رنگ واقعیت به خود بگیرد؛ آن‌هم درحالی که سالیان سال است که از این مقام دولتی و آن نماینده مجلس درباره این حق قانونی‌شان وعده و وعید شنیده و می‌شنوند.

در این اوضاع که اعتماد عمومی را نیز تحت‌الشعاع قرار داده اما پاسخ یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به «عصر ما» درباره واکنش این کمیسیون به اعتراضات معلمان، همچنان وعده‌هایی است مبتنی بر اعداد و ارقامی که دولت و مجلس برای تامین اعتبار رتبه‌بندی معلمان درنظر دارند. 

احمدحسین فلاحی می‌گوید: «مشکل در کمیسیون آموزش حل شده و باید ببینیم در صحن چه اتفاقی می‌افتد. اما به هر حال کمیسیون مصوب کرد که برای شش ماهه دوم سال مبلغ 12 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار جدید تخصیص یابد و اعتبار سال آینده هم که در بودجه لحاظ می‌شود.»

او همچنین با بیان این‌که معلمان از مربی تا استاد تمام مشمول رتبه‌بندی می‌شوند، می‌گوید: «درصورت نهایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان، کفِ دریافتی معلمان ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان خواهد بود.»

با این همه اما این نماینده نزدیک به جبهه پایداری در مجلس یازدهم در واکنش به پرسش دیگری درخصوص چگونگی پاسخگویی مجلس به سایر مطالبات فرهنگیان، پاسخی عجیب داد. او گفته است: «مسائل گذشته که ربطی به مجلس فعلی ندارد. دولت قبلی مقصر است. می‌خواهند همه کوتاهی‌های دولت قبلی را به دولت جدید تحمیل کنند. درقبال عملکرد 8 سال گذشته چه کسی باید جواب بدهد؟! دولتی که کوتاهی کرده و هیچ توجهی نکرده است! ما نباید جواب بدهیم!»

این در حالی است که فلاحی به پرسش آخر خبرنگار ما، پاسخی به‌مراتب عجیب‌تر از این داده است. این نماینده مجلس انقلابی در واکنش به پرسشی درخصوص چگونگی مواجهه حاکمیت و مشخصاً نهادهای امنیتی و انتظامی و قضایی با معترضان و انتشار خبرهایی درخصوص بازداشت برخی معلمان و کنشگران حقوق فرهنگیان و این‌که آیا کمیسیون آموزش اقدامی جهت آزادی بازداشت‌شدگان یا نظارت بر نحوه برخورد با آنان انجام داده، ابتدا اظهار بی‌اطلاعی کرد و در ادامه گفت: «البته من از این‌که معلمی بازداشت شده باشد، خبر ندارم اما در بسیاری از تجمع‌ها ازجمله تجمعی که مقابل ساختمان مجلس داشتند، شعارهای ساختارشکن سردادند؛ این افراد قطعاً از نظر ما معلم نیستند!»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر