کد خبر: 122765
A

واکنش مولوی عبدالحمید به اظهارات اخیر امام جمعه اهل سنت گالیکش: قصد اهانت در میان نبوده / دشمن در کمین است تا بزرگ‌نمایی کند

در پی انتشار خطبه‌های جمعۀ اهل سنت گالیکش و اعتراض مومنین به این سخنان، مولوی عبدالحمید بیانیه ای صادر کرد و با باین توضیحاتی ابراز داشت که قصد اهانت در میان نبوده اسیت. فریقین باید حرمت‌ها را حفظ کنند تا فرصت سوء استفاده از دشمنان قسم‌خورده سلب شود.

واکنش مولوی عبدالحمید به اظهارات اخیر امام جمعه اهل سنت گالیکش: قصد اهانت در میان نبوده / دشمن در کمین است تا بزرگ‌نمایی کند

به گزارش دیده بان ایران؛ در پی انتشار خطبه‌های جمعۀ اهل سنت گالیکش و اعتراض مومنین به این سخنان، مولوی عبدالحمید بیانیه ای صادر کرد و با باین توضیحاتی ابراز داشت که قصد اهانت در میان نبوده اسیت. فریقین باید حرمت‌ها را حفظ کنند تا فرصت سوء استفاده از دشمنان قسم‌خورده سلب شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعۀ اهل سنت زاهدان،‌ در متن بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا»

اهل بیت نبی اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم از مشترکات اهل سنت و برادران شیعه هستند که هر دو فریق به آنان احترام خاصی قائل هستند و محبت می‌ورزند.
اهل سنت بالاتفاق به حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وسلم و ائمه و بزرگان اهل بیت عشق می‌ورزند و آنان را جزو مقدسات خود می‌دانند و به بزرگی و مقام اهل بیت اعتقاد دارند و از روی محبت، اسامی نزدیکان حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وسلم اعم از صحابه و اهل بیت رضی‌الله‌عنهم را بر فرزندان خود می‌گذارند. نام اهل بیت در میان برادران شیعه و اهل سنت به قدری زیاد است که این نشان از آن دارد که هر دو فریق با اهل بیت محبت دارند.
عقیدۀ امام‌جمعۀ محترم اهل سنت گالیکش نیز عینا همین است. اگر در صحبت‌های اخیر ایشان در مراسم نماز جمعه تعبیری به کار رفته، قطعا قصد اهانت و توهین نداشته‌اند؛ چون این برخلاف عقیدۀ خودشان است، چنانکه بیانیه‌ای که پس از این سخنان صادر کرده‌اند، کاملا واضح و روشن است و شائبه‌ قصد اهانت را به صراحت رد کرده است.
توصیۀ بنده این است که مسلمانان اعم از شیعه و سنی و همۀ گرایش‌های اسلامی وحدت و اخوت اسلامی را رعایت کنند و مواظب باشند دشمنان سوء استفاده نکنند. دشمن در کمین است تا بزرگ‌نمایی کند و تفرقه بیندازد. فریقین باید حرمت‌ها را حفظ کنند تا فرصت سوء استفاده از دشمنان قسم‌خورده سلب شود.

(مولانا) عبدالحمید
امام‌جمعۀ اهل سنت زاهدان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر