کد خبر: 122884
A
دیده بان ایران:

روزنامه نزدیک به سپاه برخلاف کیهان از کوتاهی ایران مقابل آژانس استقبال کرد/ جوان: آخرین بهانه غرب هم خاموش شد/ کیهان: ایران چرا باید به غرب امتیاز بدهد؟

به دنبال این عقب نشینی ایران، روزنامه کیهان در شماره امروز خود با اشاره به همین مطلب نوشت: منابع رسمی ‌از توافق ایران و آژانس درباره فعالیت دوباره دوربین‌های نظارتی در سایت هسته‌ای کرج خبر دادند. توافقی که در وضعیت فعلی، می‌توان آن را امتیازی سؤال‌برانگیز و نالازم خواند.

روزنامه نزدیک به سپاه برخلاف کیهان از کوتاهی ایران مقابل آژانس استقبال کرد/ جوان: آخرین بهانه غرب هم خاموش شد/ کیهان: ایران چرا باید به غرب امتیاز بدهد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ روز گذشته ساعتی پس از آنکه «حسین امیرعبداللهیان» از توافق با آژانس خبر داد  سایت وابسته به شورایعالی امنیت ملی مدعی شد که "به دلیل اتمام بخش اصلی بررسی‌های قضایی-امنیتی بر روی دوربین‌های آسیب‌دیده و همچنین نظر به اقدام آژانس در محکوم کردن خرابکاری در مجتمع تسا و پذیرش بررسی فنی دوربین ها از سوی کارشناسان ایران قبل از نصب، ایران در اقدامی داوطلبانه ، اجازه جایگزینی دوربین‌های جدید به جای دوربین های اسیب دیده را به آژانس داده است."

این سایت در ادامه خبر اختصاصی اش نوشت: یکی از موضوعات فی مابین ایران و آژانس که در دو سفر شهریورماه و آذرماه  گروسی به تهران مطرح شده بود با ابتکار عمل ایران از بروز سوء تفاهم در روابط ایران و آژانس جلوگیری کرد.

این در حالی است که جمهوری اسلامی در قبال درخواست آژانس در خصوص تعویض دوربینهای آسیب دیده در اقدام خرابکارانه بر علیه مجتمع تسا در کرج از ابتدا به صراحت اعلام کرده بود که تا زمانی که نهادهای مسئول، بررسی‌های فنی و امنیتی خود را برروی دوربین‌های مذکور انجام ندهند، اجازه سرویس یا تعویض دوربین ها داده نخواهد شد.

با این حال به دنبال این عقب نشینی ایران، روزنامه کیهان در شماره امروز خود با اشاره به همین مطلب نوشت: منابع رسمی ‌از توافق ایران و آژانس درباره فعالیت دوباره دوربین‌های نظارتی در سایت هسته‌ای کرج خبر دادند. توافقی که در وضعیت فعلی، می‌توان آن را امتیازی سؤال‌برانگیز و نالازم خواند.

کیهان در حالی دادن این امتیاز به آژانس را نالازم معرفی می کند که روزنامه جوان نزدیک به سپاه در گزارش امروز خود با انتشار مطلبی تحت عنوان "آخرین بهانه غرب هم خاموش شد." از این رویکرد ایران استقبال کرد و نوشت: تهران در قالب اقدامی داوطلبانه، به آژانس اجازه می‌دهد دوربین‌های جدید به جای دوربین‌های آسیب دیده مجتمع تسا واقع در کرج جایگزین شوند. این اقدام از این جهت اهمیت دارد که یکی از موارد اختلاف تهران و آژانس که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دو سفر اخیر خود به آن اشاره کرده بود، به همین موضوع مربوط می‌شود.

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر