کد خبر: 122946
A

رئیسی: سازمان مهاجرین در کشور تشکیل شود / اختیارات استانداران افزایش می یابد

رئیس جمهور با بیان این که اختیارات استانداران با تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت افزایش می یابد، گفت: کارگروه ویژه برای فعال کردن واحدهای نیمه فعال در استان یزد ایجاد شود و گزارش عملکرد خود را به دولت ارائه کند.

رئیسی: سازمان مهاجرین در کشور تشکیل شود / اختیارات استانداران افزایش می یابد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در ادامه سفر خود به این استان با حضور در جلسه شورای اداری یزد، با بیان این که همیشه موانع وجود دارد، اظهار کرد: راندن در مسیر ناهموار سخت است و مهم آن است که انسان موانع رو جلوی پای خود با توکل به خدا و اعتماد به داشته های خود بپیماید.

وی خطاب به مدیران استانی افزود: پیش از این در جلسات شورای اداری مدیران مشکلات خود را مطرح می کردند و در جلسه امروز نمایندگان مجلس و وزاری دولت برنامه های خود را برای پیشبرد اهداف دولت مطرح کردند تا مدیران استانی برای اجرایی شدن آنها همت بگمارند.

رئیس جمهور گفت: انتظار این است که مدیران استان برای اجرایی کردن مصوبات این سفر با در نظر گرفتن اولویت‌ها برنامه‌ریزی کنند.

رئیسی در ادامه با بیان این‌که فعال کردن ظرفیت‌های نیمه فعال و راکد در حوزه صنعت را از جمله اولویت‌های اجرایی برای توسعه اقتصادی استان یزد دانست و بیان کرد: کارگروهی ویژه برای اجرایی کردن این حوزه ایجاد شود.

وی توسعه نامتوازن را از جمله مهمترین دغدغه‌های توسعه‌ای در استان یزد عنوان و تصریح کرد: این چالش باید پایان یابد و به توسعه در پرتو عدالت تبدیل شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص افزایش اختیارات مدیران استانی، خاطرنشان کرد: تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت از جمله برنامه‌های دولت برای افزایش اختیارات استانداران است که هم با تنخواه دولتی و هم با فروش اموال مازاد تقویت می شود و پشتوانه توسعه استانی خواهد بود.

رئیسی ساماندهی بحث اتباع در کل کشور را از دیگر ضرورت‌های اجرایی دانست و بیان کرد: ما باید سازمان مهاجرین تشکیل دهیم تا بتوانیم آن طور که باید به مسائل اتباع خارجی رسیدگی شود.

وی حمایت از ظرفیت گردشگری استان یزد یکی از اولویت‌های جدی برای توسعه اقتصادی این استان عنوان کرد و گفت: به حمدالله بخش خصوصی در استان یزد فعال است و این مهم باید تقویت شود.

رئیس جمهور جذب مشارکت بخش خصوصی را برای توسعه استان ضروری دانست و اظهار کرد: با پرداخت تسهیلات مناسب هزار هکتار بافت تاریخی یزد حتما باید احیا شود.

رئیسی با بیان این که توسعه یزد باید متناسب با فرهنگ و اصالت مردم این استان انجام شود، گفت: سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی و قرآنی نیز باید مد نظر مسئولان و دست اندرکاران قرار گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر