کد خبر: 123034
A

حقیقت پور: من باور ندارم که ردصلاحیت لاریجانی تصمیم «حاکمیت» بود/ خانواده آقای لاریجانی با پول «رهبری» حج رفت/ عده ای دکان درست کرده اند

مشاور علی لاریجانی در دوران ریاست بر مجلس شورای اسلامی گفت: «ادله‌ای که آقای لاریجانی در نامه نوشته‌‌ است بسیار روشن، قوی و محکم است و نیاز به هیچ دفاعی ندارد. هر کس ادبیات فارسی بلد باشد و کمی هم منصف باشد، متوجه خواهد شد که کدام طرف اشتباه کرده‌است. این سند،‌ سند افتخار آقای لاریجانی ست. این نامه بر محبوبیت و جایگاه او در میان مردم می‌افزاید.»

حقیقت پور: من باور ندارم که ردصلاحیت لاریجانی تصمیم «حاکمیت» بود/ خانواده آقای لاریجانی با پول «رهبری» حج رفت/ عده ای دکان درست کرده اند

به گزارش دیده بان ایران؛ منصور حقیقت‌پور، مشاور علی لاریجانی در دوران ریاست بر مجلس شورای اسلامی در واکنش به پاسخ علی لاریجانی به دبیر شورای نگهبان گفت: «هر انسان منصف و عاقلی، حتی اگر کمترین اطلاعاتی از مسائل سیاسی داشته‌باشد و این دو نامه را کنار هم قرار دهد قطعا به ارزیابی دقیقی خواهد رسید. آن ارزیابی هم این است که استعدادهای شورای نگهبان در راستای وظایف ذاتیش نیست. در پاسخ به درخواست آقلی لاریجانی برای طرح دلایل رد صلاحیتش نوشته‌اند «حمایت از افراد رد صلاحیت شده و دفاع از عملکرد آنها و به کارگیری برخی از آنان در مناصب تحت امر خود.» همین الان چند نفر از ردصلاحیت‌شدگان انتخابات پیشین در دولت  سیزدهم حضور دارند. شما که محمود احمدی‌نژاد را تایید صلاحیت کردید،‌ می‌گویید که لاریجانی در به وجود آمدن شرایط امروز کشور سهیم است؟ اگر به اوضاع موجود انتقاد داشتید چرا دو مرتبه حسن روحانی را تایید صلاحیت کردید؟»

*این نامه سند افتخار لاریجانی است
این نماینده سابق مجلس ادامه داد: «ادله‌ای که آقای لاریجانی در نامه نوشته‌‌ است بسیار روشن، قوی و محکم است و نیاز به هیچ دفاعی ندارد. هر کس ادبیات فارسی بلد باشد و کمی هم منصف باشد، متوجه خواهد شد که کدام طرف اشتباه کرده‌است. این سند،‌ سند افتخار آقای لاریجانی ست. این نامه  بر محبوبیت و جایگاه او در میان مردم می‌افزاید.» 

*این که حاکمیت نیست، دکان درست کرده‌اند
حقیقت‌پور در پاسخ به این که آیا عزم حاکمیتی برای حذف علی لاریجانی وجود داشته یا تصمیم را باید متوجه شورای نگهبان و دستگاه‌های امنیتی دانست، پاسخ داد: «من قبول ندارم که این یک تصمیم حاکمیتی بوده‌است. چرا که ما در راس حاکمیت مقام معظم رهبری را داریم که جانشین امام زمان (عج) هستند و ایشان خارج از عدالت صحبت و رفتار نمی‌کند. ایشان گفتند که به آقای لاریجانی ظلم شده‌است. این که عده‌ای دکانی درست کرده و می‌گویند ما باید مملکت را مدیریت کنیم، ما باید بگوییم چه کسی به مجلس برود، ما بگوییم چه کسی رییس‌جمهوری شود و ... حرف دیگری ست. این مغازه ست. اسمش حاکمیت نیست. حاکمیت تعریف دارد.»

*لاریجانی می‌گفت روحانی قبول نمی‌کند
او با اشاره به سهیم دانستن لاریجانی در وضعیت موجود که از سوی شورای نگهبان دلیل رد صلاحیت مطرح شده‌بود، گفت: «من این حرف را قبول ندارم. من مشاور ایشان بودم و بارها شده به ایشان گفتم این کار یا آن کار اشتباه است. آقای لاریجانی می‌گفت آقای روحانی قبول نمی‌کند و رهبری گفته‌اند شما چالش ایجاد نکنید و درگیر نشوید. مواردی بود که آقای لاریجانی هم با آن موافق نبودند که البته در نامه مذکور هم به آن اشاره شده‌است.»
حقیقت‌پور افزود: «در نامه هم آقای لاریجانی گفته من در برخی موارد نقطه نظراتی داشتم. اگر آنچه در ساختار مجلس رخ داده باعث تضعیف نظام شده‌است پس شورای نگهبان هم مقصر است. چرا مصوبات مجلس را تایید کرده‌اند؟ این حرف‌ها منطقی نیست.»

*سفر حج هدیه رهبری بود
این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این نامه‌نگاری‌ها بر سرنوشت سیاسی لاریجانی تاثیر می‌گذارد،توضیح داد: « آقای لاریجانی دو ماه بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری به شورای نگهبان نامه‌ داده‌ و خواسته دلایل رد صلاحیتش را مطرح کنند. در واقع ایشان قصدی برای مطرح شدن نداشته بلکه قصد او اصلاح نظام حکمرانی ما ست. الان تمام مواردی که در این نامه نوشته با استدلال و منطق است. به نظر من تمام تلاش ما باید بر این باشد که نظام را بر پایه عدالت سامان‌دهی و مدیریت کنیم. اگر این طور شود همه منتفع خواهند شد. اگر بخواهیم همه مسائل را سیاسی ببینیم و آبروی مردم را ببریم،‌ هیچ چیز درست نمی‌شود. خانواده آقای لاریجانی با پول مقام معظم رهبری حج رفته‌است. تشویق شده‌است بعد این‌ّها می‌گویند رفته‌ای سفر خارجی؟! این سفر هدیه رهبری بوده‌است. من هم رفته‌ام و مقام معظم رهبری با پول خودشان من و همسرم را به حج فرستادند. این افتخار است یا نقطه سیاه؟»

*لاریجانی رفتار و زندگی شاهانه ندارد
حقیقت‌پور در پایان گفت: «لاریجانی از فضای سیاسی کشور حذف نخواهد شد. ایشان ویژگی‌های خوب منطقی، فلسفی، اخلاقی و ... است. من ۸ سال با ایشان در سفرهای داخلی و خارجی و جلسات و ... بوده‌ام. آقای لاریجانی رفتار خارج از شان یا شاهانه نبوده‌است. ایشان ۱۲ سال در مجلس حقوق دریافت نکرده‌است. آقای لاریجانی عضو هیات علمی بوده و از طریق حقوق دریافت می‌کرده‌است. مجلس به نمایندگان پولی می‌دهد تا هزینه راننده و موبایل و ... را پرداخت کنند که فکر می‌‌کنم چیزی حدود ۲۰ میلیون است. لاریجانی حقوقش را هم از مجلس نگرفته‌است. در صداوسیما هم شنیده‌ام که حقوق نگرفته‌اند. این نوع افراد را باید تشویق کرد. مگر لاریجانی ماشین بی‌ام‌و سوار شده؟ من دیدم احمدی‌نژاد ساده‌زیست با بی‌ام‌و این طرف و آن طرف می‌رفت. آقای لاریجانی که با یک پژو پرشیا رفت‌و‌آمد می‌کرد. من یک بار ندیدم ایشان سوار ماشین بهتری شود در صورتی که مجلس ماشین بهتری هم داشت.»

منبع: مدارا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر