کد خبر: 123051
A

ادعای جالب عضو کمیسیون اقتصادی مجلس/ کاظم موسوی: نماینده باید طرف مردم باشد/ استیضاح «خاندوزی» را کلید زدیم

یکی از امضاکنندگان طرح سوال از وزیر اقتصاد دولت ابراهیم رئیسی می‌گوید اوضاع اقتصادی کشور نسبت به گذشته خراب تر شده است و آقایان باید توضیح دهند اکنون که مدیریت در اختیار خودشان است چرا اصلاحی صورت نمی‌گیرد.

ادعای جالب عضو کمیسیون اقتصادی مجلس/ کاظم موسوی: نماینده باید طرف مردم باشد/ استیضاح «خاندوزی» را کلید زدیم

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدکاظم موسوی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: نوسانات قیمت دلار برای مردم زجرآور شده است، زیرا آشفتگی در این بازار در زندگی و معیشت مردم اثرات جدی گذاشته است.

او درباره وضعیت بازار بورس، سکه و دلار گفت: اکنون باید از آقای خاندوزی، وزیر اقتصاد پرسید چرا کار به این نقطه رسیده است؟ قیمت ارز و وضعیت بورس تحت مدیریت دولت است و خوب است آقایان شفاف وضعیت کنونی را برای مردم تشریح کنند.

نماینده اردبیل تصریح کرد: نماینده باید طرف مردم باشد؛ امروز ۵۵ میلیون ایرانی که به عبارتی دو سوم جمعیت کشور هستند در بازار بورس حضور دارند و همگی هم متضرر شدند. به طور مثال، فردی یک میلیارد در این بازار سرمایه‌گذاری کرده و اکنون سرمایه‌اش به ۲۰۰ میلیون رسیده است؛ این اتفاقات حقیقتاً بسیار بد است و جای نگرانی دارد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه دولت باید زیرساخت‌های اقتصادی کشور را اصلاح کند، گفت: اگر دولت هنوز نتوانسته زیرساخت‌های اقتصادی و بورس را سر و سامان دهد چرا برای سرمایه‌گذاری مردم در این بازار از آن‌ها دعوت می‌کند؟ من شخصاً پیشنهاد ارائه اوراق تبعی را دادم، زیرا درست نیست فردی که زندگی‌اش را در بورس آورده به یک‌باره کشتی‌اش به گل بنشیند.

وی در پاسخ به اینکه مجلس تا کی می‌خواهد با وزیر اقتصاد مسامحه کند؟ گفت: در حال حاضر ۵۰ نماینده طرح سوال از وزیر اقتصاد که در حد استیضاح است را امضا کردند که یکی از آن‌ها بنده هستم. وزیر باید در کمیسیون جوابگوی سوالات نمایندگان باشد و اگر نمایندگان قانع نشدند که حتماً یکی از آن‌ها خود من هستم، باید در صحن مجلس توضیحات خود را ارائه دهد تا مردم هم بشنوند. البته پیش‌بینی می‌کنم به خاطر بودجه این موضوع کمی عقب بیفتد.

موسوی در پایان درباره وضعیت وزارت اقتصاد و همچنین تصمیمات و وضعیت اقتصادی کشور و مقایسه آن با دوران پیش از ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد نقشه راه ندارد و حتی وضع نسبت به گذشته خراب‌تر هم شده است.

منبع: رویداد24

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر