کد خبر: 123075
A

حاجی دلیگانی: مردم بگویند بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، دولت چگونه از آنها حمایت کند؟

نماینده مردم شاهین شهر گفت: ممکن است از برخی افراد در قالب یارانه بیمه‌ای حمایت شود، لازم است برای برخی از اقشار جامعه یارانه نقدی بیشتری در نظر گرفته شود و در نظر گرفتن یکسری کالا و خدمات برای حمایت از برخی دهک‌های جامعه امری ضروری است. می‌توان از مردم نظرخواهی کرد که از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به چه صورتی از آنان حمایت شود.

حاجی دلیگانی: مردم بگویند بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، دولت چگونه از آنها حمایت کند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ حسینعلی حاجی‌دلیگانی با تاکید بر ضرورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، اظهار داشت: ارز ۴۲۰۰ تومانی، ارزی است که به صورت ارزان به برخی از افراد داده می‌شد تا با آن کالاهای اساسی مردم تهیه شود اما طی سال‌های گذشته این اتفاق به نحو مطلوب رخ نداد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمی‌توان به صورت مطلق گفت ارز ۴۲۰۰ تومانی تأثیری نداشته است اما به میزانی که از جیب مردم خارج شد، به همان میزان به جیب آنان بازنگشت.

وی متذکر شد: در واقع، ارزی که ارزان فروخته می‌شود، از جیب مردم است و باید منافع آن هم به طور کامل به مردم برسد، در حالی که چنین چیزی اتفاق نیفتاد و بخش قابل توجهی از مابه‌التفاوت ارز به جیب واردکنندگان خاص، سوءاستفاده‌کنندگان و افرادی رفت که با رانت، مجوزهای خاص برای واردات دریافت کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حتماً باید این رویه به نفع عموم مردم تغییر کند، تصریح کرد: البته نحوه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید صادقانه باشد، لازم است در این زمینه شفاف‌سازی شود، اطلاع‌رسانی درست به مردم هم مسئله‌ای حائز اهمیت است و قبل از اینکه این کار اجرا شود، دولت باید به نحوی از مردم حمایت کند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نحوه حمایت دولت از اقشار مختلف جامعه ممکن است متفاوت باشد، تصریح کرد: ممکن است از برخی افراد در قالب یارانه بیمه‌ای حمایت شود، لازم است برای برخی از اقشار جامعه یارانه نقدی بیشتری در نظر گرفته شود و در نظر گرفتن یکسری کالا و خدمات برای حمایت از برخی دهک‌های جامعه امری ضروری است. می‌توان از مردم نظرخواهی کرد که از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به چه صورتی از آنان حمایت شود.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: برخی افراد با ارز ۴۲۰۰ تومانی یک شبه ثروت‌های کلانی به دست آوردند و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث می‌شود از این کار ممانعت شود./ مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر