کد خبر: 123140
A

نماینده چابهار: چهار شهرستان سیستان بلوچستان حتی یک تخت بیمارستانی ندارند آن وقت ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای مصلی تهران بودجه تعیین شده است

نماینده چابهار در مجلس، گفت: آیا این بودجه انقباضی فقط باید شامل حال مناطق محروم در ایجاد زیرساخت‌های عمرانی شود؟ آیا زور حضرات به بودجه صداوسیما نمی‌رسد که افزایش محیرالعقولی داشته؟

نماینده  چابهار: چهار شهرستان سیستان بلوچستان حتی یک تخت بیمارستانی ندارند آن وقت ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای مصلی تهران بودجه تعیین شده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی ، در واکنش به لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت به مجلس برای سال ۱۴۰۱، گفت: آقایان سازمان برنامه و بودجه بر بحث بودجه انقباضی تاکید داشتند، آیا این بودجه انقباضی فقط باید شامل حال مناطق محروم در ایجاد زیرساخت‌های عمرانی شود؟ آیا زور حضرات به بودجه صداوسیما نمی‌رسد که افزایش محیرالعقولی داشته؟ 

وی ادامه داد: آیا باید برای مصلی تهران ۱۰۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شود اما چهار شهرستان حوزه سواحل مکران که مقام معظم رهبری تاکید مؤکد بر توسعه‌اش دارد، بدون حتی یک تخت بیمارستانی باشند؟ آیا عدالت در توزیع اعتبار بدین صورت است؟

سعیدی با انتقاد از عملکرد رئیس سازمان برنامه و بودجه، اظهار داشت: ما فراموش نمی‌کنیم آقای میرکاظمی وزیر دولتی بودند که به طور کامل سازمان برنامه و بودجه را حذف کرد، ایشان در آن زمان مگر به این موضوع اعتراضی کرد؟ ما الان پیشنهاد می‌کنیم این ریاضت اقتصادی را از خود سازمان برنامه و بودجه و اعتبارات دفتر ریاست‌جمهوری شروع کنند.

وی افزود: در حال حاضر عملا تنها مناطقی که از مواهب بودجه بی‌بهره شدند، مناطق محروم و زیرساخت‌های عمرانی در مناطق محروم بود که طبیعتا مجلس با آن نگاه انقلابی که دارد و مخصوصا جدیتی که شخص آقای قالیباف دارد، امیدواریم بسیاری از اعتبارات برخی نهادهای فرهنگی که وجودشان ضرورت است اما اولویت نیست ان‌شاءالله کاهش پیدا کند و به ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق محروم در حوزه‌های راه، آموزش، سلامت و آب اختصاص پیدا کند.

نماینده چابهار در واکنش به پرسشی درخصوص افزایش دو و نیم برابری بودجه دفتر رئیس‌جمهور، بیان کرد: من بهر که خوانم غزل حافظ و سعدی، در شهر غریبی که در آن فهم سخن نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر