کد خبر: 123149
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

احمد منتظری: ادعای دخالت داشتن بیت منتظری در حصر سید صادق روحانی "دروغ" است/ می خواهند منتظری را تخریب کنند/ مانند چوپان دروغگو شده‌اند، مردم حرف آن‌ها را باور نمی‌کنند

حجت الاسلام احمد منتظری در واکنش به مصاحبه ای که در برخی رسانه های اصولگرا منتشر شده به دیده بان ایران گفت: «مقام اطلاعاتی مورد استناد وجود خارجی ندارد.این ادعا «صدر در صد دروغ است». بیت آقای منتظری آنقدر شفاف عمل کرده است که کسی در پی افشای چیزی نباشد چون اصلا چیز پنهانی‌ وجود نداشته است. این جماعت با انتشار چنین خبری آن هم در سالگرد آیت‌الله منتظری هیچ هدفی، جز تخریب ایشان نداشتند. فکر کنم آقایان یاد آن تشییع جنازه بی‌نظیر افتادند برای همین شروع به چنین اظهارات دروغی کردند؛ ادعای دومی که مطرح شده است مبنی بر این‌که بیت آیت‌الله منتظری در حصر آیت الله سید صادق روحانی دخالت داشته است کذب محض است. آیت‌الله منتظری در زمان حیات‌شان توضیح داده‌ بودند که این مسئله کذب محض است»

احمد منتظری: ادعای دخالت داشتن بیت منتظری در حصر سید صادق روحانی "دروغ" است/ می خواهند منتظری را تخریب کنند/ مانند چوپان دروغگو شده‌اند، مردم حرف آن‌ها را باور نمی‌کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران، امروز در خبرگزاری‌های تسنیم و مهر مصاحبه ای با فردی که ادعا شده بود مقام وزارت اطلاعات است منتشر شد؛ در این مصاحبه که در سالروز درگذشت مرحوم آیت الله منتظری منتشر شد فرد مورد اشاره که نام او در مصاحبه منتشر شده معلوم نیست و با نام مقام وزارتخانه معرفی شده، ادعاهایی را علیه بیت آیت الله منتظری و فرزند ایشان حجت الاسلام احمد منتظری مطرح کرده است. در این مصاحبه (اینجا) مقام نامبرده گفته است:« بیت آیت الله منتظری در حصر خانگی آیت‌الله سیدصادق روحانی دست داشت» همچنین در این مصاحبه  گفته شده در «آن دوران احمد منتظری اخبار محرمانه بیت پدرش را به وزارت اطلاعات می‌داد»

به دلیل اهمیت تاریخی طرح موضوعات مطرح شده، به بررسی این موضوع پرداختیم؛

سایت دیده بان ایران؛ با حجت الاسلام و المسلمین احمد منتظری، فرزند آیت‌الله منتظری به گفت‌وگو پرداخته، مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

*آقای منتظری! امروز خبرگزاری‌های وابسته به سپاه وسازمان تبلیغات خبری مبنی بر اینکه بیت آیت‌الله منتشری در حصر خانگی سید صادق روحانی دست داشته و در دوران شما اخبار محرمانه بیت پدرتان به وزارت اطلاعات داده می‌شد! نظر شما در خصوص این اظهارات و ادعاها چیست؟

این ادعا «صدر در صد دروغ است». بیت آقای منتظری آنقدر شفاف عمل کرده است که  کسی در پی افشای چیزی نباشد چون اصلا چیز پنهانی‌ وجود نداشته است. این جماعت با انتشار چنین خبری آن هم در سالگرد آیت‌الله منتظری هیچ هدفی، جز تخریب ایشان نداشتند. فکر کنم آقایان یاد آن تشییع جنازه بی‌نظیر افتادند برای همین شروع به چنین اظهارات دروغی کردند؛ با وجود همه سم‌پاشی‌هایی که در طی 20 سال علیه ایشان مطرح کردند، مردم با حضور در تشییع جنازه ایشان یک جواب دندان‌شکن به این جماعت دادند. با پیشرفت تکنولوژی ما این امکان را پیدا کردیم که در فضای مجازی حرف‌های خودمان را بزنیم. ما نه روزنامه‌ای داریم و نه رسانه‌ای، راه ارتباط با مردم همین فضای مجازی است. این جماعت از اینکه ما در فضای مجازی حرف‌های خودمان را به مردم می‌زنیم، عصبانی شده‌اند و شروع به دروغگویی و تحریف کرده‌اند. در خصوص ادعای دومی که مطرح شده است مبنی بر این‌که بیت آیت‌الله منتظری در حصر آیت الله سید صادق روحانی دخالت داشته است کذب محض است.

آیت‌الله منتظری در زمان حیات‌شان توضیح داده‌ بودند که این مسئله کذب محض است و در خاطرات خود صفحه۴۸۱ تصریح کرده‌اند که من نه تنها تشویق نکردم بلکه آنان را از انجام این حصر، منع کردم و بر سر این مسأله با آقای ریشهری وزیر وقت اطلاعات دعوا کردم. آیت الله منتظری می‌گفتند این‌که جناب آقای روحانی با قائم مقامی بنده مخالفت کرده است هیچ اشکالی ندارد؛ بالاخره این نظر ایشان بوده است.

*این خبر به نقل از یک مقام وزارت اطلاعات که نامش هم فاش نشده است، منتشر شده است. قطعا یک نفر پشت این قضیه نیست و تصمیم یک نهاد بوده است که چنین خبری  را منتشر کنند، نظر شما در این باره و به طور کلی علت این همه هجمه‌ای که به آیت‌الله منتظری از جانب حاکمیت می‌شود، چیست؟

البته بنده مطمئن نیستم که این خبر از وزارت اطلاعات منتشر شده باشد. خبرگزاری تسنیم، به نهاد دیگری وصل است و این افراد خودشان را خیلی بالاتر از وزارت اطلاعات می‌دانند. حتی به اعتقاد بنده چنین مقام اطلاعاتی وجود خارجی ندارد و به دروغ گفته‌اند که از قول یکی از مقامات وزارت اطلاعات است. در خصوص اینکه چرا خبرگزاری تسنیم چنین مطالبی را نشر می‌دهد، به نظر بنده چون میان نسل جوان افکار آیت‌الله منتظری در حال تبلیغ و پذیرش است. در زمانی که ایشان برکنار شدند تمام روزنامه ها علیه حاج آقا می‌نوشتند اما ما هیچ رسانه‌ای نداشتیم تا از خودمان دفاع کنیم. در آن زمان اگر حتی یک برگه کاغذ می‌دیدند که در دفاع از آیت‌الله منتظری نوشته شده بود، حکم زندان داشت و حتی در بازداشت‌گاه دادسرای ویژه قم طلبه‌ها را به این خاطر کتک می‌زدند؛ اما حالا که ورق برگشته و ما می توانیم مستقیم با مردم ارتباط داشته باشیم آقایان عصبانی شده و یا به قول امروزی ها لگدپراکنی می‌کنند.

*به اعتقاد شما نتیجه چنین رفتارهایی از جانب خبرگزاری‌های نزدیک به حاکمیت و مقامات عالی رتبه چیست؟

به نظر بنده این رویه باعث اعتراض برخی از دوستداران آیت‌الله منتظری خواهد شد. از سویی دیگر مردم ما فهیم هستند و متوجه این قضیه هستند که تحریف و دروغ در اخبار برخی از منابع وجود دارد و این رویه در بلندمدت به ضرر این آقایان است؛ چون قطعا این ادعاهای بی اساس در آینده مشخص خواهد شد که دروغ است در نتیجه ادعاهای دیگرشان هم زیر سوال خواهد رفت. همان قضیه چوپان دروغگو برای این آقایان اتفاق افتاده است و هرچه بگویند مردم یک علامت سوال جلوی آن اظهارات می‌گذارند

منبع: دیده بان ایران- نازیلا معروفیان 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر