کد خبر: 123232
A

محمد هاشمی: احمدی نژاد هر چیزی می‌خواهد می‌گوید و نه تنها کسی کاری با او ندارد بلکه نیرو هایش در پست های کلیدی هستند

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور می گوید: «دکتر لاریجانی هم اصولگراست و از اول هم بوده است حتی در مواردی مقداری تندروی هم کرده است اما در شرایط فعلی او را هم نمی پذیرند و رد صلاحیت می شود اما احمدی نژاد هر چیزی می‌خواهد می‌گوید و کسی حرفی با او ندارد و نیرو هایش در پست های کلیدی هستند».

محمد هاشمی: احمدی نژاد هر چیزی می‌خواهد می‌گوید و نه تنها کسی کاری با او ندارد بلکه نیرو هایش در پست های کلیدی هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد هاشمی، رئیس سابق سازمان صدا و سیما و برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره ی نقش احمدی‌نژادی ها در دولت جدید و جبهه پایداری گفت: «الان اگر ترکیب دولت سیزدهم را ببینید همان احمدی‌نژادی‌ها در پست های حساس هستند، ‌همان کسانی که وزیر و معاون بودند، الان هم همان‌ها در دولت حضور دارند و مفهومش همین است که این جریان اصولگرای تندرو در دولت هستند. دکتر لاریجانی هم اصولگراست و از اول هم بوده است حتی در مواردی مقداری تندروی هم کرده است اما در شرایط فعلی او را هم نمی پذیرند و رد صلاحیت می شود اما احمدی نژاد هر چیزی می‌خواهد می‌گوید و کسی حرفی با او ندارد و نیرو هایش در پست های کلیدی هستند».

او در ادامه درباره ریشه شکل‌گیری تندروی در دو دهه اخیر به سایت «خبر سراسری» گفت: «اگر بخواهیم ریشه‌ای نگاه کنیم بعد از پیروزی اصلاح‌طلبان در دوم خرداد و شکل‌گیری حزب مشارکت و مجلس ششم جهت‌گیری‌ها تند شد و کسانیکه در پست های کلیدی هم بودند با نشریه های آمریکایی مصاحبه می‌کردند و حرف های ساختار‌شکنانه می زدند. در دو سال اول پیروزی آقای خاتمی اصولگرایان شکستی را که خورده بودند باور نمی کردند و به قول موحدی کرمانی میگفتیم هنوز نفهمیدیم چه شده و نمیدانیم چه باید بکنیم اما نیرو هایشان را سازماندهی کردند و ساختاری درست شد که جلو رفتار های اصلاح طلبان و مشارکتی ها را بگیرند و از آنجا مسائل شروع شد و همینطور ادامه پیدا کرد. مجلس ششم هم دیدید که حتی نسبت به آقای هاشمی چه رفتار ساختارشکنانه از سر غرور انجام دادند و فکر می‌کردند همه کار می‌توانند انجام دهند. حتی آقای تاجزاده و میردامادی در انتخابات صحبت کردند و برخی از اصلاح‌طلبان گفتند اگر آقای هاشمی در انتخابات مجلس رای هم بیاورد ما اعتبارنامه او را رد میکنیم تا نماینده تهران نشود».

او ادامه داد: «این تصمیمات باعث شد که نوعی تحلیل و یا برداشت واقعی یا غیرواقعی به وجود بیاید که مشارکتی‌ها می‌خواهند ساختارشکنی کنند. بنابراین این رفتار ها باعث شد ساختار سیاسی کشور به این جهت تمایل پیدا کند که جریان های سیاسی و تصمیم گیر تاثیرگذار مبتنی بر نیرو های وفادار باشند نه نیرو های منتقد! که حاصل آن تیم کنونی است. اگر کسی به 76برگردد روزنامه ها را ببیند که چه تیتر هایی می زدند! فقط کافی است مرور کنید همین دوستانی که الان هم هستند مثل آقای شمس‌الواعظین و دیگر روزنامه نگاران اصلاح طلب! بنظر من عملکرد این طرف باعث رفتار آن طرف شد و مبنای آن نیز این بود که برای اصل نظام احساس خطر کرده بودند الان هم وقتی بحث نیرو های انقلابی می شود اشاره به همان هاست؛ کسانی هستند که بنظر حاکمیت وفادار اند و تصمیماتش را اجرا می‌کنند».

هاشمی در پایان نسبت به ماهیت تندروی و اعتقاد نیروهای اصولگرا به تفکرشان گفت: «تندروی حاصل تفکر است الان چند تفکر در کشور داریم،‌ اصلاح طلبی، اصولگرایی و اعتدالگرا که در بین اینها افراد متفاوتی حضور دارند. اکنون تفکر حاکم بر قوه مجریه تفکرات احمدی نژادی هاست به دلیل اینکه افراد تصمیم گیر از تیم او در وزارت خانه ها هستند. بالاخره الان این بحث ها در ساختار سیاسی است و من نمیدانم این افراد به تندروی شان اعتقاد دارند یا خیر؛ یک زمانی که دانشجو بودیم بحث بین ما و چپی ها این بود که آن ها میگفتند هدف وسیله را توجیه میکند. ما میگفتیم در اسلام این‌گونه نیست و شما دست به هر کاری برای رسیدن به قدرت نمیتوانید بزنید اما آن ها چنین نظری داشتند الان هم بنظر می رسد این جمله در فضای سیاسی وجود دارد که هدف وسیله را توجیه می‌کند».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر