کد خبر: 123298
A

ابراهیم رئیسی هنوز مثل دوران انتخاباتی سخن می‌گوید

«سیدابراهیم رییسی با سپری کردن نزدیک به چهار ماه از دوران ریاست‌جمهوری‌اش هنوز همانند دوران مبارزه رقابتی سخن می‌گوید و به جای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای حل تنگناهای زندگی ایرانیان که هر روز ‌افزون‌تر می‌شود به مدیران ارشد خود دستورهای بدیهی می‌دهد.»

ابراهیم رئیسی هنوز مثل دوران انتخاباتی سخن می‌گوید

به گزارش دیده بان ایران؛ «سیدابراهیم رییسی با سپری کردن نزدیک به چهار ماه از دوران ریاست‌جمهوری‌اش هنوز همانند دوران مبارزه رقابتی سخن می‌گوید و به جای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای حل تنگناهای زندگی ایرانیان که هر روز ‌افزون‌تر می‌شود به مدیران ارشد خود دستورهای بدیهی می‌دهد. او در تازه‌ترین حرف‌هایش از وضعیت بازار کالا‌ها انتقاد کرده و باور دارد دولت باید نان مردم را در اولویت قرار دهد و کاری کند که کالاها به قیمت واقعی در اختیار شهروندان قرار گیرد. بدبختانه آقای رییسی قیمت واقعی را قیمتی می‌داند که ستاد تنظیم بازار تعیین می‌کند و شوربختانه رییس دولت توجه ندارد که ستاد تنظیم بازار نمی‌تواند برای هزاران کالا و خدمات قیمت واقعی تعیین کند».

این یادداشت یادآور شده که «برای افزایش رفاه باید بخش واقعی اقتصاد یعنی تولید رشدی بیشتر از رشد جمعیت داشته باشد و این رشد مستمر و فزاینده باشد. رشد تولید ناخالص داخلی بدون رشد سرمایه‌گذاری فزاینده و نیز بدون تجارت خارجی با رشدهای شتابان و از آن مهم‌تر بدون مهار تورم ناممکن است. اکنون اقتصاد ایران در شرایطی است که رشد سرمایه‌گذاری منفی شده و به همین دلیل رشد اقتصاد و رشد تولید ناخالص داخلی رونق ندارد و نیز تجارت خارجی ایران به ویژه صادرات نفت‌خام به مثابه بالاترین منبع درآمد ارزی ارزان‌قیمت مسدود یا راه آن باریک‌تر شده است».

در پایان به رئیسی توصیه کرده «آقای رییسی بداند و شاید نیز می‌داند با تهدید کارخانه‌داران که اگر از دستور ستاد تنظیم بازار سرپیچی کنند لیاقت مدیریت و مالکیت بر کارخانه‌شان را ندارند راه به جایی نخواهند برد. قیمت‌گذاری دستوری سرابی بیش نیست و همه دولت‌ها در این سراب دنبال آب بوده‌اند اما به جایی نرسیده‌اند».

منبع: جهان صنعت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر