کد خبر: 123338
A
در گفت و گو با دیده بان ایران با مطرح شد؛

احمدحسین فلاحی: نمایندگان مجلس و دانشجویان نمی توانند از دولت ایراد بگیرند که چرا «لایحه ممنوعیت ستاره‌دارکردن دانشجویان» را پس گرفته است!/ دولت دانشگاه را اداره می کند نه دانشجو

عضو کمیسیون آموزش مجلس در واکنش به پس گرفتن «لایحه ممنوعیت ستاره‌دار دانشجویان از مجلس » به دیده بان ایران گفت: دولت می‌خواهد دانشگاه را اداره کند نه دانشجو. دولت باید قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌ها را تدوین کند. ما و یا دانشجویان که نمی‌توانیم برای دولت تعیین کنیم چه برنامه و آیین‌نامه‌ای داشته باشد چون این دولت است که دانشگاه را اداره می‌کند.

احمدحسین فلاحی: نمایندگان مجلس و دانشجویان نمی توانند از دولت ایراد بگیرند که چرا «لایحه ممنوعیت ستاره‌دارکردن دانشجویان» را پس گرفته است!/ دولت دانشگاه را اداره می کند نه دانشجو

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «دولت ابراهیم رئیسی، لایحه ممنوعیت ستاره‌دار دانشجویان را از مجلس پس گرفت» با منتشر شدن این خبر در هفته گذشته، موجی از نگرانی‌ها میان قشر دانشجو که به قول خودشان فقط در مواقع حساس از «اسم» آن‌ها یاد می‌شود، به راه می‌افتد اما متاسفانه با وجود انتشار این خبر که بسیار خبر مهمی برای جامعه است، رسانه‌ها هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نداشته و از سویی دیگر مسئولین و نماینده ها هم خودشان را به نشنیدن زده‌اند.

در همین رابطه خبرنگار دیده‌بان ایران با احمدحسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به گفت‌وگو نشست که مشروح این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید.

*آقای فلاحی! هفته گذشته یک خبری مبنی بر این‌که دولت لایحه ممنوعیت ستاره دار کردن دانشجویان را که دولت حسن روحانی به مجلس ارائه شده بود را پس گرفته است، شما در این خصوص اطلاعی دارید؟

من از جزئیات این خبر، اطلاعی ندارم.

*به طور کلی نظر شما در خصوص پس گرفتن این لایحه توسط دولت ابراهیم رئیسی چیست؟

طبق قانون این حق دولت است که وقتی بر سر کار می‌آید، تمام لوایحی که در دولت قبلی تحویل مجلس داده شده، پس بگیرد. یعنی دولت جدید می‌گوید که دولت قبلی که نمی‌تواند برای دولت من تصمیم بگیرد. برخی اوقات هم دولت می‌گوید این لایحه ناقص است یا اصلا آن را نمی‌پسندم و می‌خواهم آن را پس بگیرم، این حق قانونی دولت فعلی است.

*دلیل دولت برای چنین کاری چیست؟ آیا مسئله ایراد داشتن این لایحه بوده یا مسئله به طور کلی چیز دیگری است؟

بالفرض اگر این لایحه هیچ ایرادی هم نداشته باشد، دولت حق این را دارد که لایحه فرستاده شده به مجلس شورای اسلامی را پس بگیرد. در بسیاری مواقع دولت لوایح را پس می‌گیرد و اصلاحاتی در آن انجام می‌دهد، یک چیزهایی به آن اضافه یا کم می‌کند، این کاملا طبیعی است.

*شما به عنوان یک عضو کمیسیون آموزش در مجلس شورای اسلامی اعتراضی ندارید؟

خیر؛ بنده هیچ اعتراضی از این بابت ندارم و حق را کاملا به دولت می‌دهم که لوایح را براساس سیاست‌ها و راهکارهای خودش ارائه دهد.

*بسیاری از دانشجویان نسبت به این اقدام دولت اعتراض و نگرانی‌های فراوانی داشتند و به نوعی این اقدام را به ضرر خودشان می‌دانند!

دولت می‌خواهد دانشگاه را اداره کند نه دانشجو. دولت باید قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌ها را تدوین کند. ما و یا دانشجویان که نمی‌توانیم برای دولت تعیین کنیم چه برنامه و آیین‌نامه‌ای داشته باشد چون این دولت است که دانشگاه را اداره می‌کند.

منبع: سایت دیده بان ایران/ نازیلا معروفیان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر