کد خبر: 12344
A
شجاع‌پوریان:

حملات اصولگرایان به مسجدجامعی جفا و بد اخلاقی است/ پس گرفتن استعفا عاقلانه بود

عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران، با انتقاد از برخی نمایندگان اصولگرای شورای شهر و رسانه‌های وابسته به آن‌ها که در روزهای اخیر حملات گسترده‌ای را به مسجدجامعی آغاز کرده‌اند، این رفتارها را بی‌حرمتی، ظلم، جفا و بی‌اخلاقی عنوان کرد.

حملات اصولگرایان به مسجدجامعی جفا و بد اخلاقی است/ پس گرفتن استعفا عاقلانه بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ولی‌الله شجاع پوریان طی مصاحبه ای درباره استعفای احمد مسجدجامعی از عضویت در شورای اسلامی شهر تهران برای قبول پیشنهاد ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، عدم بررسی این استعفا در جلسه سه شنبه گذشته و اعلام پس گرفتن استعفا از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات تا رسیدگی به حادثه پلاسکو و همچنین حملات به این عضو شورا در فضای مجازی و برخی رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان شورای شهر به گفت‌وگو پرداخت.

او گفت: رویکرد برخی از اعضای اصولگرای شورای شهر تهران در قبال تصمیم مسجدجامعی درباره استعفا از شورا  که در حقیقت با رغبت و تمایل شخصی‌اش نبود بلکه به دلیل وظیفه ملی که بر دوش او گذاشته شد، برخوردی خارج از انتظار و چارچوب بوده و درک برخی رفتارها برای من سخت است.

شجاع پوریان با بیان اینکه مسجدجامعی دارای یک تبار شخصی و حقیقی است، اظهار داشت: او فردی فاضل، با اخلاق، متقی و دارای اصالت خانوادگی است، پدر او از علمای سرشناس تهران بود و جایگاه شخصی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات نزد علما، مراجع قم خاص است و  کمتر انسان فرهنگی و مذهبی با طیف های مختلف فکری را می‌شناسیم که به ایشان ارادت نداشته باشد.

او ادامه داد:« او در جایگاه حقوقی علاوه بر مناصب متعددی که از بدو انقلاب در حوزه فرهنگ از کارشناسی تا وزارت ارشاد را بر عهده داشته، دارای جایگاهی ویژه در شورای شهر تهران هستند. در دوره شش ساله شورا با آنکه اصلاح‌طلبان در اقلیت بودند در دو جایگاه مهم شورا قرار گرفت،ریاست مهم‌ترین کمیسیون شورا یعنی کمیسیون فرهنگی و ریاست مهم‌ترین نهاد شورا یعنی ستاد شورایای و در دور اول شورای چهارم نیز یکسال رئیس شورا بود.»

شجاع پوریان که در زمان ریاست مسجدجامعی معاون اجرایی شورای شهر تهران بود، تاکید کرد:« در آن یکسال از خاطرم نمی‌رود که او که سرلیست اصلاح‌طلبان بود و جزو چهار نفری بود که بیشترین رای را از تهرانی‌ها کسب کرد. در جایگاه ریاست به خاطر منش و شخصیتش آنقدر اعضای اصولگرای شورای شهر را تکریم و احترام می‌کرد که روزی یکی از اعضای اصلاح‌طلب شورا به شوخی گفت ما باید اصولگرا باشیم تا آقای مسجدجامعی ما را تحویل بگیرند. نگاه ایشان در دوران ریاست شورا به اعضا همراه با تکریم و بدون ذره‌ای تبعیض و تفاوت بود.

نماینده مردم تهران در شورای شهر افزود:اما در روزهای اخیر و با طرح استعفای ایشان و بعد انصراف ایشان از استعفا برای رسیدگی به حادثه پلاسکو رفتارهایی عجیب و خارج از چارچوب می‌بینم، من در صحن شورا یک ردیف عقب‌تر از ایشان می‌نشینم و شاهد رفتار و احترام ایشان به اعضای شورای شهر هستم و نمی‌توانم قبول کنم که فردی که مسجدجامعی این همه نسبت به او احترام و لطف دارد می‌آید و مصاحبه می‌کند که اگر او از شورا نرود به فلان دلیل باید اخراجش کرد!

او تاکید کرد: حقا و انصافا در این مدتی که به رغم میل مسجدجامعی از سوی آقای رئیس کشور خواسته شد با توجه به تناسبی که او در آن حوزه دارد و دغدغه فرهنگی دارد قبول مسئولیت کند، تردید جدی او که در جلسه فراکسیون اصلاح طلبان هم طرح کرد رای مردم بود و این دغدغه را داشته که خدایی ناکرده مردم تصور نکنند او به رای آن‌ها در این چند ماه باقیمانده بی‌اعتنایی کرد و حتی می‌دانم که اگر از شورا هم می‌رفت یا برود باز هم می‌خواهد ارتباط خود را با شورا حفظ کند و پیگیر مسائل تهران و مردم باشد.

عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: وقتی این حادثه غمبار و دلخراش رخ  داد،  شورا وظیفه‌اش  جدی‌تر شد و باید شورا هم به عنوان نهاد شورا و هم تک تک  اعضای شورا که وکیل مردم هستند و جایگاه نظارتی دارند نسبت به این حادثه جدی باشند، لذا آقای مسجدجامعی احساس کرد نباید در چنین شرایطی مردم را تنها بگذارد و مسئولیت را واگذارد و در یک تصمیم بسیار عاقلانه، صحیح و درست اعلام کرد که فعلا در این جایگاه می‌ماند و از استعفا انصراف می‌دهد تا بتواند به عنوان عضو شورای شهر این بحث را پیش ببرد.

او افزود: او اولین عضو شورا بود که در محل حادثه حضور مستقیم پیدا کرد و تلاش کرد به تسریع عملیات کمک فکری کند و از کندی عملیات و ضعف مدیریت بحران بسیار نگران و عصبانی بود. در جلسه غیرعلنی امروز برای اولین بار آقای مسجدجامعی را اینقدر عصبانی و ملتهب دیدم، به دلیل این حادثه که جان تعدادی از هموطنان ما را گرفته بسیار ناراحت بود و موضع داشت. دیروز به بیمارستان رفته و از مجروحان عیادت کرده و به سراغ خانواده برخی از آن‌ها رفته که هیچ‌ یک از ما که عضو شورای شهر هستیم این سه کار را با هم انجام ندادیم و تا این حد وقت نگذاشتیم.

شجاع پوریان تاکید کرد: این رفتارها و سخنانی که به خصوص از امروز صبح از سوی برخی اصولگرایان می‌شنویم و می‌بینیم بی حرمتی، جفا و ستم است و بد اخلاقی و من فکر نمی‌کردم روزی شخصی چون مسجدجامعی اینگونه آماج بی‌حرمتی و بداخلاقی در یک موضوع حقوقی و قانونی قرار گیرد.

این نماینده مجلس ششم خاطر نشان کرد: در مجلس ششم در قضیه شهرام جزایری، صدا و سیما یک طرفه اسم افرادی را بدون اینکه اتهام آن‌ها اثبات شده باشد اعلام کرد و افراد متعددی را بدون اینکه فرصت دفاع به آن‌ها بدهد لکه‌دار کرد، در آن زمان گفتم و هشدار دادم که این آتش این بداخلاقی دامن همه را می‌گیرد و دیدیم در جریانات بعدی هم بسیاری از اصولگرایان موجه هم تخریب شدند، سنگ بنای این بداخلاقی سال‌هاست در کشور ما گذاشته شده و امروز هم بار دیگر به اصولگرایان هشدار می‌دهم که فراموش نکنید تبعات بداخلاقی‌هایی که دامن شما را هم گرفت!

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر