کد خبر: 123695
A

سعید جلیلی: تعیین ضرب العجل توسط اروپایی ها در مذاکرات هسته ای مورد قبول ایران نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان این پرسش که «بصیرت در زمانه فعلی چیست و چگونه محقق خواهد شد؟»، گفت: بصیرت آن است که مانع از بروز تزویر دشمن در پوشاندن دستاوردهای نرم‌افزار انقلاب اسلامی شویم.

سعید جلیلی: تعیین ضرب العجل توسط اروپایی ها در مذاکرات هسته ای مورد قبول ایران نیست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سعید جلیلی در سخنانی به مناسبت بزرگداشت روز نهم دی‌ماه سال ۸۸ در حرم مطهر رضوی(ع)، با بیان اینکه باطل‌السحر قدرت استکبار، هوشیاری و آگاهی آحاد مردم ایران در انتخاب اسلام است، گفت: دشمن هیچگاه در محاسبات خود نمی‌تواند درک کند که چگونه در روستایی ۷۰۰ نفره در کویر کرمان که صدها کیلومتر با مناطق جنگی فاصله دارد، ۷۰ شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، افزود: در جای دیگر، جوانی از روستای قنات‌ملک کرمان –شهید حاج قاسم سلیمانی- چنان حماسه‌ای خلق می‌کند که رییس جمهور ابرقدرتی به نام آمریکا شخصا دستور ترور او را صادر می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: عظمت مکتب اسلام همین است که یک جوان روستایی با تاسی به این مکتب رشد می‌کند و حماسه می‌آفریند؛ با همراه کردن ایمان و عدالت، نه تنها برای ملت خود بلکه برای مردم منطقه امنیت ایجاد می‌کند و در میان ملت‌های مسلمان عزیز و گرامی داشته می‌شود.

وی گفت: دشمن به خوبی می‌فهمد در کشوری که از دوران تحریم سیم خاردار در دفاع مقدس به دوران تکنولوژی موشک‌های بالستیک نقطه‌زن در عصر حاضر رسیده، چه پیشرفت نرم‌افزاری و چه قدرتی مبتنی برآن تولید شده است.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: هدف دشمن همواره آن بوده است که ملت ایران را از انتخاب آگاهانه خود پشیمان کند؛ یک روز به واسطه زور و تحمیل جنگ نظامی و امروز متوسل به تزویر می‌شود.

تزویر هسته‌ای دشمن را باید ناکام گذاشت

جلیلی با اشاره به تلاش‌های ضدفرهنگی و رسانه‌ای کشورهای غربی در این زمینه، خاطرنشان کرد: هدف امروز دشمنان آن است که مانع استمرار الگو گرفتن از نرم‌افزار انقلاب اسلامی میان ملت‌های آزادی‌خواه و استقلال‌طلب شود؛ چرا که این نرم‌افزار توانست ملت ایران را در هماوردهایی نظیر سقوط رژیم پهلوی و مقابله با تجاوز رژیم بعث صدام به پیروزی برساند و از سوی دیگر، ملت‌های مقاوم در منطقه نیز با الگوپذیری از آن توانستند مقابل زیاده‌خواهی‌های امریکا و رژیم صهیونیستی بایستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان این پرسش که «بصیرت در زمانه فعلی چیست و چگونه محقق خواهد شد؟»، گفت: بصیرت آن است که مانع از بروز تزویر دشمن در پوشاندن دستاوردهای نرم‌افزار انقلاب اسلامی شویم.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی در دهه‌های اخیر و تحریم‌های مختلف با هدف «فشار حداکثری»، گفت: مقامات رسمی امریکا می‌گفتند ایران چهل سالگی خود انقلاب اسلامی خود را نخواهد دید؛ این ادعاها را برمبنای محاسباتی اعلام می‌کردند و امروز می‌بینند که محاسباتشان غلط بوده است.

جلیلی همچنین با اشاره به تعیین ضرب‌الاجل از سوی سه کشور اروپایی در مذاکرات اخیر هسته‌ای، گفت: مدام اعلام می‌کنند که زمان برای توافق در حال از دست رفتن است؛ سوال این است که وقتی سه سال پیش یکطرفه از آن توافق خارج شدند و سه کشور اروپایی نیز بدون محکوم کردن این اتفاق با امریکا همراهی کردند، چرا آن موقع به فکر این نبودند که زمان در حال از دست رفتن است؟ ایران ضرب الاجل از سوی غربی ها را قبول ندارد

عضو شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: تعیین این ضرب‌الاجل‌ها بدان معناست که عقربه فشار اقتصادی از سوی دشمن، کند و بلکه متوقف شده است؛ چرا که تابحال هرچه می‌توانستند علیه ملت ایران بکار بستند و سیاست فشارحداکثری نتوانست اهداف نامشروع‌شان را تامین کند.

نگرانی امروز دشمن بی‌اثر شدن تحریم‌هاست

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر