کد خبر: 123816
A

فعال سیاسی اصول گرا: سیاست عدم مذاکره با آمریکا موجب شده آنها تحقیر شوند

جمالی نوبندگانی فعال سیاسی اصول گرا: اینکه رایزنی‌‌های دوجانبه و چندجانبه در جریان مذاکرات برجامی شکل بگیرد، مثلا اینکه سه کشور اروپایی با هم گفت‌وگو کنند، ایران با روسیه و روس‌ها با آمریکا یا سه کشور اروپایی با چین و روسیه رایزنی کنند نیز به نظر من موضوعی نیست که مورد نقد قرار بگیرد. به نظر می‌رسد که این انتقادات تحت فشار برخی رسانه‌ها است که در زمین آمریکا بازی ‌می‌کنند

فعال سیاسی اصول گرا:  سیاست عدم مذاکره با آمریکا موجب شده  آنها تحقیر شوند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمدجواد جمالی‌نوبندگانی، نماینده ادوار مجلس و عضو سابق کمیسیون امنیت ملی اصرار ایران به عدم مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها را ناشی از عهدشکنی و خروج آنها از برجام دانست و به نامه نیوزگفت: «اینکه آمریکایی‌ها هر وقت دل‌شان خواست و به خاطر ریاست‌جمهوری یک نفر در آمریکا از برجام خارج شده و هر وقت خواستند به آن برگردند، نباید بدون هزینه سیاسی و حتی حقوقی باشد. بنابراین سیاست جمهوری اسلامی ایران این است که به آمریکا و طرف‌های دیگری که شاید در آینده همین رویه را در پیش بگیرند، بفهماند که اقدامات آنان بدون هزینه نخواهد بود و این طور نیست که اگر کسی از برجام خارج شد، به راحتی به آن برگردد.»

وی افزود: «این یک نوع هشدار و فشار سیاسی است برای چانه‌زنی بیشتر و به نظرم می‌رسد که آمریکایی‌ها- با توجه به اظهارنظرهای خودشان- در این زمینه قدری تحقیر شده‌اند.»

جمالی نوبندگانی همچنین گفت: «اینکه رایزنی‌‌های دوجانبه و چندجانبه در جریان مذاکرات برجامی شکل بگیرد، مثلا اینکه سه کشور اروپایی با هم گفت‌وگو کنند، ایران با روسیه و روس‌ها با آمریکا یا سه کشور اروپایی با چین و روسیه رایزنی کنند نیز به نظر من موضوعی نیست که مورد نقد قرار بگیرد. به نظر می‌رسد که این انتقادات تحت فشار برخی رسانه‌ها است که در زمین آمریکا بازی ‌می‌کنند».

وی که سابقه عضویت در کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را هم دارد، عدم مذاکره مستقیم را موجب لطمه به روند مذاکرات ندانست و گفت: «با توجه به حضور نمایندگان آمریکایی در هتل محل اقامت تیم مذاکره‌کننده ایران، خیلی مشکل اساسی در روند مذاکرات ایجاد نمی‌شود. وقتی هم که فشارها نتیجه بدهد، آمریکایی‌ها وارد مذاکره خواهند شد. البته الآن هم هستند. هر وقت که قرار شد برجام احیا شود، آمریکا با شروطی که گذاشته شده وارد مذاکرات ۱+۵ خواهد شد اما روال آن باید طی شود و این روال هیچ اشکالی ایجاد نمی‌کند.»

جمالی‌نوبندگانی تاکید کرد: «لازم است که آمریکایی‌ها بفهمند اگر از برجام خارج شوند، هر وقت دلشان خواست نمی‌توانند برگردند. هر کسی که به منافع ملی فکر می‌کند باید به این مساله دقت کند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر