کد خبر: 123819
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

واکنش سخنگوی کمیسیون ویژه طرح صیانت به ارائه چندین طرح درباره صیانت از فضای مجازی: مهم مصوبات کمیسیون است نه طرح‌‎‌ها

لطف‌لله سیاه‌کلی، سخنگوی کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی به دیده بان ایران گفت: ممکن است صد مطلب با عنوان نظرات کارشناسانه در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شود و باید بگویم هیچکدام از این‌ها با طرح اصلی سنخیتی ندارد. آن چیزی که محور کار قرار می‌گیرد، طرح اصلی است.

واکنش سخنگوی کمیسیون ویژه طرح صیانت به ارائه چندین طرح درباره صیانت از فضای مجازی: مهم مصوبات کمیسیون است نه طرح‌‎‌ها

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جنجال‌ها بر سر طرح «محدودسازی اینترنت» یا همان «صیانت از فضای مجازی» تمامی ندارد. طرحی که هر روز یک جنجال جدید از آن بیرون می‌آید و مشخص هم نیست که کدام یک از این اظهارنظرها واقعی و یا با واقعیت طرح متفاوت است.

هفته گذشته اعضای کمیسیون ویژه طرح صیانت از فضای مجازی مجلس در خصوص این طرح جلسه‌ای گذاشتند که شایعات در خصوص این جلسه تا به امروز هم ادامه‌دار است.

لطف‌لله سیاه‌کلی، سخنگوی کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی درباره این جلسه به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: ما یک وقتی به مرکز پژوهش‌ها دادیم که پیشنهاد دولت را با طرح تطبیق دهد و نقاظ ضعف و قوت آن را پیدا کند. در این میان مرکز پژوهش‌ها از ما درخواست فرصت بیشتری کرد تا بتواند طرح را با کمترین ایراد تحویل ما دهد.

سیاهکلی در ادامه افزود: در جلسه هفته گذشته ما این فرصت را در اختیار مرکز پژوهش‌ها قرار دادیم تا اشکالات طرح قدیمی را رفع کنند و آن را برای کمیسیون بفرستند تا کمیسیون آن را اصل قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی با تاکید بر این قضیه که باید صبر کنیم تا نتیجه مرکز پژوهش‌ها مشخص شود، گفت: باید منتظر بمانیم ببینیم که نتیجه بررسی مرکز پژوهش‌ها به چه صورت است.

وی در ادامه گفت: مهم مصوبات کمیسیون است نه طرح‌‎‌ها. الان این طرح مورد بررسی هم قرار بگیرد زیاد اهمیتی ندارد چون هنوز که به مصوبه تبدیل نشده است. تا این لحظه ما هنوز وارد موضوعات کلی هم نشدیم چه برسد به مصوبات.

سیاهکلی درباره در اختیار داشتن فیلترشکن‌ها در دست نهادهای امنیتی خاطر نشان کرد: تا به الان در خصوص فیلترشکن‌ها هیچ بحثی به میان نیامده است. کمیسیون مشترک هنوز وارد بحث نشده تا بخواهد به این موضوعات رسیدگی کند.

این نماینده مجلس در ادامه اضافه کرد: آن مطالبی که در رسانه‌ها در رابطه با طرح منتشر می‌شود نظرات کارشناسی است. ما هیچ متنی را در هیچ کجا منتشر نکرده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی اظهار کرد:  ممکن است صد مطلب با عنوان نظرات کارشناسانه در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شود و باید بگویم هیچکدام از این‌ها با طرح اصلی سنخیتی ندارد. آن چیزی که محور کار قرار می‌گیرد، طرح اصلی است. هر زمان طرح و موادی تصویب شد آن‌موقع در مورد آن صحبت و انتقادی صورت گیرد وقتی هنوز چیزی مصوب نشده است دیگر چه بحثی وجود دارد؟

سیاهکلی در پایان تاکید کرد: هر طرحی با هر عنوانی که در مجلس به بحث گذاشته می‌شود به معنای تصویب صد در صدی آن نیست.

 

منبع: سایت دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر