کد خبر: 123834
A

رئیس جمهور وعده "قصاص" ترامپ را داد

رئیس جمهور در دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: اگر سازوکار محاکمه عادلانه ترامپ فراهم شد که هیچ وگرنه دولت مردان آمریکایی بدانند که دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد.

رئیس جمهور وعده "قصاص"  ترامپ را داد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رئیسی در مصلی تهران، در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت می‌گوی و یاد و خاطره تمام شهیدان را گرامی می‌داریم و به روح بلند ایشان و تمام همسنگرانش صلوات می فرستیم. شهید حاج قاسم در همین مکان مقدس مقتدای بصیرت آفرین‌مان ، عنوان مکتب حاج قاسم سلیمانی را مطرح فرمودند. حاج قاسم نه به عنوان یک فرد بلکه به عنوان یک فرهنگ و یک راه و به عنوان یک مکتب معرفی شد.

وی در ادامه گفت: توسعه وجودی حاج قاسم او را به یک امت تبدیل کرده است.حاج قاسم با پیروی از آیات قرآن و آموخته های اهل بیت و تاسی از ولایت دارای یک وسعت وجودی شده است. حاج قاسم یک شخص نیست یک مکتب است..این مکتب با ترور و موشک از بین نمی‌رود.

رئیس جمهور مطرح کرد: راه حاج قاسم ، راه امیر المومنین است، راه ایشان در امتداد مکتب امام خمینی و امام خامنه ای است. او اهل صدق بود، اهل دلدادگی و اخلاص بود.

رئیس جمهور گفت: سردار سلیمانی از عمق جان عقیده داشت آمریکا نمی تواند هیچ غلطی بکند. از عمق جان عقیده داشت ما می توانیم، بهانه های نمی شود و موانع و باید یک جوری سازش کرد در منطق حاج قاسم وجود نداشت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی در مکتب حاج قاسم بود‌.او دارای یک فرهنگ بود و تخصص فتح سرزمین ها را داشت. خداوند تخصصی در وجود حاج قاسم برای فتح دلها قرار داد.

رئیس جمهور در ادامه گفت: شما یک ملت را ترور کردید نه یک فرد را. باید متجاوز و قاتل اصلی، رئیس جمهور وقت آمریکا، قصاص شود و باید حکم خدا در مورد او جاری شود.

اگر سازوکار محاکمه عادلانه ترامپ فراهم شد که هیچ وگرنه دولت مردان آمریکایی بدانند که دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد.

رئیس جمهور گفت: در استان قدس ایشان به زیارت مشرف شدند ، به خدمت ایشان رفتم ، فرمودند کاری نمی توانی برای شهدای فاطمیون انجام بدهی گفتم به نام امام رضا فکری خواهم کرد و با شما تماس خواهم گرفت.و در همان راستا حدود ۷۰ خانواده از این فاطمیون سامان پیدا کردند.

رئیسی مطرح کرد: حاج قاسم یک فرمانده انقلابی و فراجناحی است، مسئله او نجات اسلام و مسلمین و دفع فساد و شر و ظلم است، دفاع از سنی، شیعه ،فلسطینی، لبنانی مسیحی ایزدی در روش سردار سلیمانی بود.

رئیس جمهور بیان کرد: حاج قاسم خود ظرفیت داشت و در جهان اسلام ظرفیت سازی کرد و این ظرفیت را از حرکت ولایی ساخت.حاج قاسم مرد میدان شد چون ظرفیت داشت.

رئیس جمهور مطرح کرد: باید ظرفیت ها را شناخت و به موقع مورد استفاده قرار داد و در مقابل جریان استکباری آماده میدان کرد، ایشان یک چهره انقلابی بود و به وضع موجود هم قانع نبود. و آنچه را که در توان و فهم او بود به کار می‌گرفت. جبهه بین المللی مقاومت با نگاه سردار سلیمانی شکل گرفت. ایشان نماد شجاعت و عقلانیت بود.سردار سلیمانی در میدان اهل خطر بود.

رئیسی گفت: او انسان بن بست شکن بود.او‌ پیش روی خود هیچ مانعی را به رسمیت نمی شناخت و با توکل به خدا مسیر را می‌پیمود.

رئیس جمهور بیان کرد: حاج قاسم نافذ البصیره بود و بصیرت داشت. آمریکا تصور کرد که روز سیزدهم دی‌ماه روز پایان حاج قاسم است اما زهی خیال باطل، روز سیزدهم دیماه روز تولد دوباره حاج قاسم شد . تا زمین زمین است و زمان زمان او باقی است.

رئیسی بیان کرد: رهبری و مقتدای بصیرت آفرین ما فرمودند که شهید سلیمانی برای دشمن بسیار از سردار سلیمانی بسیار خطر ناک تر خواهد بود.معتقد هستیم که وصیت نامه قاسم سلیمانی منشور جامع انقلاب اسلامی،  باید روز به روز در جامعه جلوه بیشتر پیدا کند و جامعه بداند سردار عزیز ما نسبت به ولایت و جامعه و‌جوانان و روحانیت چگونه اظهار نظر میکرد.

او در سختی با آمریکا گفت: آقای حاج قاسم مهمان رسمی نخست وزیر عراق بود، روی سخن من با آمریکاست ، شما یک ملت را ترور کردید نه یک شخص را ، در این جنایت هولناک که بر همه سخت گذشت باید رییس جمهور وقت آمریکا محاکمه و قصاص شود و باید حکم خدا در مورد او جاری شود اگر سازوکار محاکمه ترامپ و‌ پمپئو فراهم شد در یک دادگاه عادلانه به جنایت ایشان رسیدگی شد فبها اگر نه دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد .

او در سخنی با آمریکا گفت: آقای حاج قاسم مهمان رسمی نخست وزیر عراق بود، روی سخن من با آمریکاست، شما یک ملت را ترور کردید نه یک شخص را ، در این جنایت هولناک که بر همه سخت گذشت باید رییس جمهور وقت آمریکا محاکمه و قصاص شود و باید حکم خدا در مورد او جاری شود اگر سازوکار محاکمه ترامپ و‌ پمپئو فراهم شد در یک دادگاه عادلانه به جنایت ایشان رسیدگی شد فبها، اگر نه دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد .

پیام شهید سلیمانی آن است که باید در این مسیر برای خدمت به مردم و گره گشایی از زندگی مردم نجات اقتصاد کشور و پیشبرد اهداف بلند انقلاب اسلامی هیچ مانعی را به رسمیت نشناخت .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر