کد خبر: 123888
A

انتقاد نماینده مجلس از «گفتاردرمانی» وزرا : نمایندگان مردم به شما فرصت زیاد نخواهند داد

:نماینده مردم اسفراین در مجلس با بیان اینکه برخی وزرای دولت، همان مسیر گفتار درمانی دولت گذشته را در پیش گرفته اند و آثاری از عملکرد و برنامه هایشان پیدا نیست، گفت: در صورت عدم اثر بخشی برنامه‌های وزرای دولت در وضعیت اقتصادی، نمایندگان مجلس به وزرا فرصت زیادی نمی‌دهند.

انتقاد نماینده مجلس از «گفتاردرمانی» وزرا : نمایندگان مردم به شما فرصت زیاد نخواهند داد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  امان اله حسین پور در نشست علنی امروز سه‌شنبه ۱۴ دی ماه مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود، ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: دومین سالگرد شهادت مدافع حرم و فرمانده دلاور و پر افتخار اسلام، سردار عرصه مقاومت و جهاد، سپهبد سلیمانی را گرامی می‌دارم. مردم داری و تلاش های آن شهید بزرگوارِ آموخته مکتب انقلاب، مصداق بارز رُحَماءُ بَینَهُم هم بوده که در جریان سیل خوزستان بوسه در دستان پدر پیر سیل زده زد و در به آتش کشیدن اردوگاه داعش و کفار مصداق، أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّا بود. بدون تردید راه ایثار، شهادت و فرهنگ مقاومت ادامه دارد.

نمایندگان مجلس به تداوم بی‌برنامه‌گی وزرا فرصت زیادی نمی‌دهند

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته‌ای افزود: این تیم با تاسی از هدایت‌های رهبر انقلاب و پشتوانه قانون مجلس به دنبال یک توافق محکم، ماندگار و اثر بخش هستند. غرب هم امروز باید بداند که نه این تیم، تیم قبل است که فقط لبخند زدن را بداند و نه مجلس، مجلس گذشته است که برجام را در ۲۰ دقیقه تصویب کند و بدانند که تیم انقلابی و مجلس امید و انتظار؛ مردم ذره ای از حق مردم کوتاه نخواهند آمد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، خطاب به تیم اقتصادی دولت، عنوان کرد: مردم عزیز و صبور ایران به دولت انقلابی آقای رئیسی امید بسته اند تا بتواند نا بسامانی های موجود را سامان دهد. سیل طغیان گر تورم و گرانی را مهار کرده و پول ملی را به ارزش واقعی خود برساند، در بازار سرمایه جذابیت ایجاد کرده و وضعیت نهاده های دامی را که متاسفانه دام داران مجبور شدند دام مولدشان را به فروشند، سامان دهد؛ قیمت مسکن و اجاره مسکن را از این وضعیت اسفبار درآورده و وضعیت خودرو و بازار خودرو سامان دهد، همچنین معیشت مردم، فرهنگیان، کارگران و به ویژه اقشار کم درآمد جامعه را بهبود بخشد.

برخی وزرای دولت، همان مسیر گفتار درمانی دولت گذشته را پیش گرفته اند

وی اظهار کرد: اما انگار برخی وزرای دولت، همان مسیر گفتار درمانی دولت گذشته را پیش گرفته اند و نه تنها اثاری از عملکرد و برنامه هایشان پیدا نیست بلکه مردم را دعوت به صبر می‌کنند و وعده آینده می‌دهند. وضعیت امروز نتیجه اعتماد به سیاست گفتار درمانی دولت قبل است. شما مسیر دولت قبل را پیش نگیرید. قطعا اگر آثاری از برنامه‌ها و اقدامات شما در وضعیت اقتصادی کشور پیدا نشود، نمایندگان مردم به شما فرصت زیاد نخواهند داد.

این نماینده مردم در مجلس افزود: از هیات دولت به ویژه وزیر کشور به دلیل انتخاب استاندار بومی که از فرزندان توانمند و خوش سابقه استان خراسان شمالی است تشکر می‌کنم، اما حق استان خراسان شمالی این نیست که با وجود ظرفیت های بسیار اعم از نیروی انسانی توانمند، معادن خدادی، ظرفیت گردشگری و کشاورزی و دام پروری در اکثر شاخص های عملکردی و توسعه ای در ربته های آخر کشوری قرار دارد.

وی تاکید کرد: از دولت سیزدهم انتظار می‌رود با توجه ویژه به این استان عقب افتادگی های گذشته را جبران نماید. طرح های نیمه تمام اعم از جاده گلستان به بجنورد، راه‌آهن بجنورد –گرگان -مشهد، راه آهن اسفراین به جوین و ده ها طرح نیمه تمام دیگر که برخی بیش از ده سال است تعطیل یا نیمه فعال بوده و مسیر توسعه استان را بسته اند. با اینکه بارها در جریان سفرهای مسئولان گذشته وعده های اتمام طرح های مذکور داده شد اما اقدامی صورت نگرفت.

حسین پور اظهار کرد: کشاورزان و دام پروران استان از نبود صنایع تبدیلی رنج برده و مجبور هستند محصولاتشان را با حداقل قیمت، بودن ارزش افزوده به فروش برسانند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس در تذکری به وزیر نیرو گفت: وضعیت علاج بخشی سد بیدواز اسفراین را تعیین  تکلیف کند تا هزاران کشاورز اسفراینی بتوانند در این خشکسالی از سد مذکور بهره ببرند.

این نمایند مردم در مجلس همچنین در تذکری خطاب  وزیر صمت عنوان کرد: چرا علی رغم پیگیری بنده و مردم هنوز وضعیت معدن البلاغ مشخص نشده و مردم اسفراین نتوانسته اند از این ثروت خدادی استفاده کنند. همچنین در برخی از استان‌ها حق بیمه کارگران و قالیبافان بدون بررسی دقیق قطع می‌شود؛ در وضعیت فعلی معیشتی لازم است که بررسی دقیق انجام شده تا وضعیت بیمه آنها برقرار باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: راه آهن اسفراین به جوین،راه های مواصلاتی اسفراین به بجنورد، راه میامی – سرخس و راه اسفراین – بام - قوچان نیمه تعطیل است حتما باید چاره ای اندیشیده شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر